Toon posts:

Celeron 366 Overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit gaan? Mijn Celeron 366 computer staat zo ongeveer 24 uur per dag aan, en dient als server, firewall, EN desktop, er worden ook nog spelletjes op gespeeld. :)

Als het zou kunnen, tot hoever (566?) en moet ik dan nog nieuwe koelers kopen ofzoiets?

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Met een vette cooler of ook wel met een normale cooler draait die celeron 366 zo op 550mhz! (zonder problemen, het lukt bijna altijd, hij was ook de beste processor om op te voeren)

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 20:59
hij was ook de beste processor om op te voeren
totdat de celeron II 566 op de markt kwam :7

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Mijn celly366 draait met gemak op 5,5*100=550 mhz. Op 2.05 volt.
Hij wou ook wel op 5,5*103=567 mhz, maar daarvoor moest het voltage naar 2.1 en dat vond ik zonde voor zo'n kleine winst in mhz.
Aangezien mijn moederbord boven de 103 meteen springt naar 112 oid (wat niet haalbaar was), heb ik het maar bij 550 gehouden.

Ohja.. dit alles met een simpel titan-koelertje.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

en daarom heb ik half-nederland afgebeld voor z'n ding :)
"uitverkocht". ga weg, das vreemd :)
m'n celeron 466 draait uiteraard niet op 100Mhz fsb, ide-controller niet met 83Mhz fsb.

Hardwareinfo.net had er ooit een artikel over... zal de link ff opgraven uit m'n archief :)

/edit
de link heb ik helaas niet meer, het artikel heet "Celeron 366 op 550 MHz" (08-07-1999).
Dit was een vervolg op "Het Hardwareinfo.net Celeron 500MHz Project - Part 1&2".

Als iemand de links heeft of wel kan vinden, plant ze hier ff, wil ze zelf ook nog wel hebben :)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Decs: Klopt.. ik heb de mijne in maart of april gekocht en toen waren ze al bijna overal uitverkocht. Wel voor een mooi prijsje: 175 piek. (was toen goedkoop)

Wie nog zo'n ding wil hebben, moet hem tweedehands zien te vinden.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:54

Animal_X

Rodin

Ik heb er nog wel een TE KOOP, hij is netjes tot hett koper gelapt en loopt met peltier+waterkoeliing @620 Mhz.

Interesse mail dan even naar j.t.rijpkema@castel.nl

P.S. k'heb ook nog wel 2 80W peltiers te koop.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Pagina: 1