Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Google Analytics - Event tracking

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Joostje123
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23-06 07:46
Op een website heb ik Google Analytics erop gegooid.
Pagina waar ook een jQuery onClick event op zit.

Als ik naar LIVE reporting gaat registreert die het click Event.
Maar ik zie de registratie van het onClick event alleen maar live in overige reporting zie ik die actie nergens terug.

Bij Behaviour -> Events wordt niks bijgehouden.

de Code die in het onClick event zit is dit:
ga('send', 'event', 'button', 'click', 'test');

Waar gaat het mis?

• André
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22-06 18:38

André

Analytics dude

De normale rapportage loopt een paar uur achter. Soms een paar minuten, maar soms ook langer. Ik denk dat je dus wat geduld moet hebben. Heb je wel bij vandaag gekeken?

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:54

Misha

Moderator Trashcan

Post Obliterator

Wat André zegt.

Om een event te testen, check ik meestal bij real time analytics en in de console van de inspector (Chrome) . Daarnaast check ik nooit bij de cijfers van vandaag

Misha wijzigde deze reactie 07-11-2014 09:14 (13%)

• Joostje123
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23-06 07:46
Ik was inderdaad wat te ongeduldig!
Had 3 uur gewacht maar vanochtend keek ik en alles stond erop!
Dacht dat alleen die eerste keer 24 uur over ging en daarna wel veel vlotter was eigenlijk.

Dan had ik nog een ander vraagje om hoe ik dat voortaan moet testen
Want eigenlijk hoor je dus je eigen IP in de filter te zetten, dat zeggen ze ook rechtsboven met een melding. Maar wordt je dan ook uit de real time analytics gecanceld?

• André
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22-06 18:38

André

Analytics dude

quote:
Misha schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:14:
Wat André zegt.

Om een event te testen, check ik meestal bij real time analytics en in de console van de inspector (Chrome) . Daarnaast check ik nooit bij de cijfers van vandaag
Nadeel van real-time op een grote site is dat je meting wegvalt in de massa. Je kunt voor chrome ook de GA debug extension gebruiken die de meting naar je console stuurt.
quote:
Joostje123 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:26:
Ik was inderdaad wat te ongeduldig!
Had 3 uur gewacht maar vanochtend keek ik en alles stond erop!
Dacht dat alleen die eerste keer 24 uur over ging en daarna wel veel vlotter was eigenlijk.

Dan had ik nog een ander vraagje om hoe ik dat voortaan moet testen
Want eigenlijk hoor je dus je eigen IP in de filter te zetten, dat zeggen ze ook rechtsboven met een melding. Maar wordt je dan ook uit de real time analytics gecanceld?
Ja, sinds een tijdje werken de filters ook op de real-time cijfers.
Ik zou daarom ook een test-view maken met alleen jouw IP of helemaal zonder filters zodat je daar in ieder geval alles kunt zien.

André wijzigde deze reactie 07-11-2014 10:04 (44%)

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21:54

Misha

Moderator Trashcan

Post Obliterator

quote:
André schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:02:
[...]

Nadeel van real-time op een grote site is dat je meting wegvalt in de massa. Je kunt voor chrome ook de GA debug extension gebruiken die de meting naar je console stuurt.

[...]
Klopt. Ik ging ook zelf even van een kleine site uit. :) Ik gebruik de GA Debug Extension altijd als ik wat moet testen, maar check het voor de zekerheid ook altijd even in GA als het kan
Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*