vervangend exemplaar microsdxc

Pagina: 1
Acties:

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Ik gebruik al een tijdje een 64 GB microSDXC kaartje in mijn Sony Xperia Z smartphone, om foto's (13MP) en video's (Full HD) van mijn gezin te kunnen maken. Daarnaast gebruik ik het om apps en dergelijke op te slaan en wanneer dit mogelijk is mijn kaart van de TomTom app op te zetten

Nu is mijn Samsung microSDXC kaartje pricewatch: Samsung MicroSDXC Pro 64GB Class 10 stuk gegaan en onder de 10 jaar garantie heb ik een vervangend exemplaar pricewatch: Samsung MicroSDXC Evo 64GB + SD-adapter gekregen . Schijnbaar kon de winkel niet meer dezelfde kaartjes leveren, dus ben ik van een PRO geheugenkaart naar een EVO versie gegaan.

Beide kaartjes naast elkaar

Een alternatief had dit kaartje pricewatch: Samsung MicroSDHC Pro 64GB geweest, maar dat vond de winkel prijs- en kwaliteitstechnisch niet in verhouding staan. Dat laatste kaartje is een stukje sneller.

Nu vraag ik me af, of het aangeboden alternatief door de winkel wel echt een eerlijk alternatief is. Het kaartje leest langzamer (48 vs 70) en qua schrijfsnelheid is er niks over te vinden.

Ik ben zelf niet thuis genoeg in de materie om te weten wat voor snelheden ik nu echt nodig heb voor het filmen en zo mogelijk de navigatie en of het nieuwe kaartje dus voldoet aan mijn wensen en mijn rechten als consument. (Het kaartje zit nu nog verzegeld in de verpakking en ik wil hem pas open maken als ik weet of dit de juiste blijkt te zijn.)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen of het aangeboden kaartje redelijkerwijs telt als een minimaal gelijkwaardig product of dat het hier gaat om een "minder product" en ik dus alsnog een andere compensatie moet vragen?

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:31
Geen flauw idee. De specs zijn minder, maar of een Evo in werkelijkheid ook langzamer is kun je alleen maar in een benchmarks terug vinden.
Als je een snelle kaartlezer hebt kun je het ook zelf uittesten.

Een winkel heeft de keus tussen reparatie, vervanging door een vergelijkbaar product of het geld terug.
Als ze jou geen vergelijkbaar product kunnen geven, hoor je het geld terug te krijgen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, dat is garantie van de producent en niet van de winkel natuurlijk. Dan zou je rechtstreeks bij Samsung moeten gaan claimen.
Sowieso is de vraag of je die snelheid ooit gaat merken of nodig gaat hebben. Enige waar je het bij zou kunnen merken is het wegschrijven van foto's. Maar daarover is geen data bekend bij je nieuwe kaartje. Bij het oude wel. En even aangenomen dat een 13 Mpix foto een bestand van ca 6 MB oplevert, duurt het wegschrijven bij je oude kaartje ca 1/3e seconde. Zelfs al zou dat een halve of misschien zelfs een hele sec zijn dan nog merk je dat niet of nauwelijks :)
Qua lezen is het ding weliswaar iets trager, maar nog steeds veel sneller dan schrijven. Dus ik denk dat daar het verschil ook te verwaarlozen is :)

Noot dat een full HD stream ongeveer 2 Mpix is. Vergelijk dat met voorgaande voorbeeld van de foto. Dan weet je dat dat ook wel goed zit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je zou hier kunnen kijken of de specs overeen komen: (zover ik kan zien hebben ze dezelfde snelheids rating)

Wikipedia: Secure Digital

Een benchmark opzoeken en je weet het zeker

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Dank voor jullie reacties. Ik zal een test/review/benchmark proberen te vinden.

Pagina: 1