Toon posts:

Wie weet hier meer van? [Wireless Lan ]

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou graag weten wie van jullie al een keer gespeeld heeft met een Wireless Lan systeem van 3Com :9~ en wat jullie ervaring ermee is??
Werkt het een beetje en hoe zit het met de ontvangst (muren), storingen (GSM,radio) enz...

Ik geloof de fabrieksopgaven wel, maar hoor ook graag wat praktijk ervaring ;)

Vast bedankt,

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:44

star-saber

Ryzen

kheb hierzo een wireless lan (2 computers)
van sitecom en werkt best goed
lekker in de tuin internetten als het mooi weer is zonder snoer >:)

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 11:15

SmidsY

hallo!?.............

geen ervaring met 3com, wel van een of ander meuk merk (naam kwijt) werkt erg leuk. Kan je een hoop bekabelingszorgen schelen

De snelheid vond ik ontzettend tegenvallen, of dit komt door meuk merk of storing weet ik niet, dit is toch een ontzettend nadeel ;(

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik hoorde ergens dat de snelheid max. 2MBit was.... dus mega langzaam. |:(

En die dingen kosten ook veel, da's een groot nadeel.

Whatever.

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:24

Xtremelead

powered by E-MU

ik werk hier met wireless lan van Lucent. werkt prima. Aardig wat staal hier in het gebouw, maar de ontvangt is toch zeker 50m. hoe verder hoe langzamer natuurlijk. Wat storingen betreft kan je een en ander instellen (interference robustness).
ideaal.

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:45

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Snelheid is enigszins afhankelijk van onderlinge afstand en storingen.
Ideaal is 11 Mbps, maar dat is ideaal. Naar mate de afstand tussen de devices groter wordt, gaat de bandbreedte (bijna lineair) omlaag. Ook verstoringen in het signaal kunnen ervoor zorgen dat de bandbreedte omlaag gaat.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:24

Xtremelead

powered by E-MU

Op woensdag 13 juni 2001 09:23 schreef meendering het volgende:
2MBit was.... dus mega langzaam. |:(
Lucent=11Mbit std.

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41
Officiele snelheid is 11 mbit, maar effectief 5.5. Ik heb begrepen dat je 350 kb/s kan halen. Een buurjongen van me heeft een verbinding tussen zijn huis en die van een buurjongen.

|
X
|
|
|
|
----------X-----

Hun huizen staan ongeveer in die hoek met een afstand van een meter of 60.

Ze hebben Compaq kaarten, gewoon point2point, dus geen dure Access Points :) en het geheel draait onder Linux.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 09:19 schreef star-saber het volgende:
kheb hierzo een wireless lan (2 computers)
van sitecom en werkt best goed
lekker in de tuin internetten als het mooi weer is zonder snoer >:)
Dat kitje heb ik ook liggen, schijnt alleen veel BSOD's te veroorzaken in w2000

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
5.5 is voor internet delen meestal ook nog wel snel genoeg!
Tenzij je de hele dag ISO'z aan het downen bent. Dan zit je echt tegen je netwerk limiet aan :P

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

350 kb\s ?? ken je toch lekker mee gamen toch? @home is toch nie veel sneller dan dat duzz.. :r

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
Op woensdag 13 juni 2001 10:19 schreef ssj4__Goku het volgende:
350 kb\s ?? ken je toch lekker mee gamen toch? @home is toch nie veel sneller dan dat duzz.. :r
Kots op de snelheid van het netwerk?? Of je @home verbinding??

Damn...heb je een draadloos netwerk...350 k/s loopt ie nog te zeuren dat het zo langzaam is...jesus, als jij het zoveel beter kan, doe ut dan ook...

ene als je kotst op dat je @home niet veel sneller gaat dan 350 k/s, dan kots ik nog meer op je...verwend nest...wees blij met wat je hebt! Ik zit hier met casema, maar hoor je mij klagen? Nee, want hoewel ik weet dat het slecht is, weet ik dat er nog altijd mensen zijn die het NOG slechter hebben met hun modempie en tel-kosten...

Dus, zeik niet zo...

(niet persoonlijk ofzo hoor...ik haat dit soort opmerkingen in het algemeen)

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Verwijderd

tip: gebruik Apple's Airport basestation en wavelan kaartjes voor de pc. Airport basesstation is goedkooper dan wat ik verder heb gezien en is 11Mbit.

Op m'n vaders vroegere werk hadden ze Apple's Airport waar PC's met wavelan kaartjes en Apple's met airport kaartjes zonder problemen op konden. Ik weet niet wat voor software ze gebruikte om de basestation te configureren.

Ik weet alleen ook niet of je de firmware kan updaten met een PC. want van 1.0 naar 1.3.1 is het ontvangst 2x zo beter geworden maar misschien dat ze nu standaard worden geleverd met 1.3.1 of misschien 1.2.

• Nowhere
  • Laatst online: 09-07 10:24
Apple?
Is het wel beschikbaar voor normale PC's dan?

www.kuiphuis.nl

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:17

xshredx

apple is toch gewoon lucent in een andere verpakking??
anyway, ik heb een 11 Mbps Elsa lancom wireless station en enkele Elsa airlancer kaartjes...
werkt erg fijn...
internetten op portable overal in huis en tuin, en zeker snel genoeg om adsl te delen...
ik krijg 11 of 6 Mbps naar gelang van hoe ik de zender opstel.. (omdat hij voortdurend van plaats verzet wordt).. eenmaal die goed staat heb ik altijd 11

Verwijderd

Ik ben van plan om dus zo'n Apple Airport te gaan kopen (ik heb al een aantal wireless netwerkkaartjes die met 802.11 werken, voor m'n ipaq en m'n laptop).

Dit gaat dus gewoon werken als ik die Airport aan mijn Hub hang? Ik heb dus geen apple's maar alleen PC's!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

altijd leuk die wireless topics >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.lapwing.nl/producten/images/wifi_usb.gif

dit werkt aardig...

alleen is het niet echt 11mbit, want ik haal max 479 kb\s met dat ding op 140 meter..

heb er wel een richtharkje van 30dBi aanhangen :)

weet iemand toevallig welke setjes wel echt 11mbit halen ?

• Solarsparc
  • Laatst online: 03:48
Mag ik vragen wat jullie voor deze fijne technologie betaald hebben?

• JeroenT
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Wireless USB Adapter

You can now use your network without the troublesome cables with this wireless USB adaptor.

external USB adapter

Supports 11, 5.5, 2 en 1 Mbps data rate

Uses 2.4GHz frequency band

Complies with IEEE 802.11b

Ensures great security by providing the Wired Equivelent Privacy (WEP)

Compatible with Wi-Fi for perfect interoperatability

13 channels (Europe)

Distance: 7 kilometer with suitable antenne (call for more information)

Distance: 25m at 11Mbps, 100m at 5.5Mbps or less

CE marking Class B, FCC Class A & NSTL certified

Users are free to move while the network connection is available

Drivers for Windows 98, ME and 2000

The Wireless network is the ideal solution for people who like to be mobile in and near the company. The data is sent by radio waves, so you do need to install any cables. For instance, you can make a wireless connection bteween two buildings who are seperated by a road. De maxmimum distance within a building is about 40 meter, in open air is the maximum distance about 200 meters.

daar hebbik 257 gulden voor betaald

• Arno
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

--> [forum=19] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:05
Als nog iemand zin heeft om mij te helpen?

[topic=166368]

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 11:58 schreef sharky_k_ het volgende:
tip: gebruik Apple's Airport basestation en wavelan kaartjes voor de pc. Airport basesstation is goedkooper dan wat ik verder heb gezien en is 11Mbit.

Op m'n vaders vroegere werk hadden ze Apple's Airport waar PC's met wavelan kaartjes en Apple's met airport kaartjes zonder problemen op konden. Ik weet niet wat voor software ze gebruikte om de basestation te configureren.

Ik weet alleen ook niet of je de firmware kan updaten met een PC. want van 1.0 naar 1.3.1 is het ontvangst 2x zo beter geworden maar misschien dat ze nu standaard worden geleverd met 1.3.1 of misschien 1.2.
Ik heb er net een besteld voor in mijn (PC ONLY) netwerk. Het zou toch gewoon moeten werken om hem in te stellen via de PC ? Er zal vast wel software bij zitten neem ik aan.

Verwijderd

hij doet het perfect :)
Pagina: 1