Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

foto detectie programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een camera thuis die foto's maakt als hij beweging detecteert, ik ben op zoek naar een programma wat automatisch alle foto's (die de camera gemaakt heeft) kan onderzoeken op gezichten.. nu heb ik namelijk honderden foto's waar geen mensen op staan maar waarschijnlijk een takje die bewoog etc. Ik moet nu handmatig de foto's doorbladeren om te kijken of er ook gespuis heeft rondgelopen.

Is er een programma die automatisch de meeste foto's eruit kan pakken waarop mensen/gezichten staan?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Picassa?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:48

TheVMaster

Moderator WOS
Dit is duidelijk geen Windows Client issue....>>MOVE>> CSA

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet waaronder het valt, ik zoek in ieder geval een programma voor Windows wat automatisch foto's kan onderzoeken en filteren, zodat ik in enkele minuten een overzicht heb van alle foto's waarop mensen staan i.p.v. dat ik zoals nu een overzicht krijg van alle afbeeldingen. (dus ook als er een spinnetje over heen loopt of een takje beweegt)

Hoop dat iemand mij kan helpen, heb nu een Foscam camera, hij werkt goed alleen zou ik liever niet iedere afbeelding handmatig willen doorspitten.

Verwijderd

Zoals Jester al aangaf, Google Picasa heeft gezichtsherkenning.
Volgens mij heeft Photo Gallery van Windows Essentials het ook.

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:04
Zelf iets bouwen in openCV oid? Waarschijnlijk kun je met een beetje basic image processing al een redelijk gedeelte van de echte troep eruit halen. Als je nog wil herkennen of het buurvrouw Jannie is of een inbreker is het wat meer uitdaging natuurlijk... Ik zou eens beginnen met background-substraction, en aan de hand daarvan de grootte van de 'verstoring' proberen te bepalen. Daarna kan je verder kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, helaas kan ik zelf geen scripts/programma's bouwen.. het is dus mogelijk dat Google Picasa automatisch door alle duizende foto's, de foto's met een persoon er automatisch uit kan filteren? enig idee hoe dit gerealiseerd kan worden? de fotomap toevoegen aan Google Picasa?

Of weet iemand een ander programma/script waarbij ik de desbetreffende map kan opgeven zodat dit progje vervolgens de juiste foto's met mensen (of gedeeltes van mensen) eruit pikt?

Ik ben benieuwd, alvast bedankt.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-11 21:27
Misschien eerst beginnen met het installeren van Picasa en daarmee aan de gang?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:09:(...)
het is dus mogelijk dat Google Picasa automatisch door alle duizende foto's, de foto's met een persoon er automatisch uit kan filteren? enig idee hoe dit gerealiseerd kan worden? de fotomap toevoegen aan Google Picasa?(...)
Ik weet redelijk zeker dat als je Picasa (gratis software, en je hoeft niets met Google te delen) vorige maand geinstalleerd had, en een test-foldertje had gevoerd, je bovenstaande vraag niet had hoeven stellen..

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens gaan proberen, hartelijk dank voor de reacties en het meedenken! :-)

Wordt zeer gewaardeerd.
Pagina: 1