van JVC RX5032 naar Yamaha RX-V596RDS goede upgrade?

Pagina: 1
Acties:

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 12:00
Hallo,

Wij hebben een JVC RX5032 echter springt deze geregeld in de protector mode indien wij het geluid wat harder doen.

De versterker is aangesloten op een JBL SCS 200.5 speaker set met actieve subwoofer. Het geluid is in principe prima, echter zodra het wat harder gaat vliegt de versterker in de protector mode. De luidsprekers vervormen op dat moment nog niet en ze zouden het dus wat mij betreft aan kunnen. (heb de set elders ook gehoord en daar ging hij toch wel een stukje harder)

We hebben de bekabeling gecontroleerd, de versterker uitgeblazen zodat het stof eruit is maar toch springt hij TE snel in de protector mode.

Nu kan ik voor vrij weinig geld een Yamaha RX-V596RDS op de kop tikken (€50,00), zal dit een goede upgrade zijn? Qua aansluitingen is het sowieso een vooruitgang om dat we nu ook al te weinig optische ingangen hebben. Het budget ligt helaas ook niet veel hoger aangezien deze versterker gebruikt wordt in een thuis kroegje...

[ Voor 4% gewijzigd door NL_Scratch op 06-11-2014 13:23 ]

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Ik zou die jvc wegdoen en dat voordeel gebruiken voor de yammie. Het zal niet veel harder gaan, maar wel beter klinken. Extra aansluiting is ook mooi meegenomen

• NL_Scratch
Voor 50 euro krijg je vast niet veel beters

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:38
De Yamaha RX-V596RDS is wel een oudje, ik meen dat ik hem een jaar of 10 geleden gehad heb.
5 jaar geleden heb ik hem weggedaan voor een onkyo, maar inmiddels ben ik weer terug bij Yamaha alleen dit keer een RX-V675

Als je voor maar 50 de yamaha 596 op de kop kan tikken, wel even kijken of hij goed functioneerd, zo ja dan heb je een perfecte (verouderde) versterker met goed geluid :)

• NL_Scratch
Ik heb zojuist nog een aantal extra opties:

1. Yamaha RX-V596RS voor €50,00
2. Onkyo TX-DS575X voor €65,00
3. Denon Denon AVR-2800 voor €75,00

Het JBL setje komt op de font aansluiting, eventueel heb ik voor de Front B nog een setje Philips Power Monitor 100liggen. In totaal heb ik 6x een een setje Philips Power Monitor 100 speakers liggen, samen met de JBL actieve subwoofer kun je dan wel voor weinig geld een beetje geluid creeren in de "thuis kroeg" hoeft dus niet echt mooi te zijn, want wordt voornamelijk voor dance, hardstyle etc gebruikt

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:38
Persoonlijk zou ik gaan voor het geluid van Yamaha, maar zoals ik zeg dat is een persoonlijke keuze.

Onkyo komt er bij mij niet meer in ;-)

kan je ze niet beluisteren met dezelfde speakerset?

• NL_Scratch
nee dat wordt lastig, ben gebonden aan marktplaats verkoop.

in principe moet ik gewoon een goede, goedkoper versterker hebben die het jbl setje fatsoenlijk kan aansturen. in elk geval zijn 2 optische ingangen noodzakelijk. Het zou mooi zijn dat we eventueel ook de Philips Power Monitor 100 speakers kunnen aansluiten, deze zullen tijdens feestjes gebruikt worden.

Blijkbaar is de Yamaha al verkocht, keuze is nu denon of onkyo?
Wat zouden jullie doen?

[ Voor 11% gewijzigd door NL_Scratch op 07-11-2014 20:41 ]

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
Qua betrouwbaarheid (2e hands) zou ik zeker Yamaha aanraden.

Ik zou trouwens ook eens kijken of je subwoofer nog wel goed is, JBL subs willen nog wel eens de geest geven (slechte elco's). Kan zijn dat je versterker hierdoor op hol slaat.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• NL_Scratch
Het is de Denon avr 2800 geworden, samen met een mooie 2.1 set van canton. Ik meen de cd1 subwoofer, gaat in elk geval een stuk dieper dan de jbl sub.

Geluid is er zeker op vooruit gegaan!
Pagina: 1