mogelijke upgrade processor en moederbord

Pagina: 1
Acties:

• nevermind12
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-02-2025
Ik heb op het moment een I5-2500k in bezit maar deze moet bij nieuwe games hard werken en ik heb het idee dat deze op het moment het bottle neck in mijn systeem is(systeem specs staan onderaan). Mijn I5 staat op 4.2 GHz geklokt in plaats van de standaard 3.3 GHz.

Mijn vraag is of het zin heeft om over te stappen naar de I5-4690K bij deze overstap zal mijn moederbord ook worden vervangen. (pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed)

Ik wil graag games zoals de Witcher 3 kunnen spelen zonder schokken.
Bij CoD AW loopt het niet lekker het spel schokt verschrikkelijk en het is duidelijk te zien dat de 60 fps niet worden gehaald tijdens het spelen. Mijn CPU staat dan vol op 100% te draaien terwijl mijn GPU dat niet doet. Kort gezegd wil wil in de toekomst lekker kunnen game zonder dat mijn processor de zaak nekt.

Ik sta open voor alternatieve processoren. Wel wil ik een unlocked versie omdat ik hier dan nog een klein beetje mee kan spelen. Het liefste heb ik een Intel processor.

Mijn budget ligt rond de prijs van de I5-4690K (+- 220,-)

Systeem:
Moederbord : MSI P67A-GD65 (B3) (bij nieuwe processor vermoedelijk MSI Z87-GD65 Gaming) (pricewatch: MSI Z87-GD65 Gaming)
CPU: i5-2500K (4.2 GHz)
RAM: 8GB
GPU: GTX760 MSI Twin frozr gaming ( 2Gb)
Voeding: Nexus 850 watt (heavy overkill is gekocht voor een te ambitieus project en nog niet vervangen)
Beeldscherm : Samsung SA300 (1920x1080)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
nevermind12 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:59:
Ik heb op het moment een I5-2500k in bezit maar deze moet bij nieuwe games hard werken en ik heb het idee dat deze op het moment het bottle neck in mijn systeem is(systeem specs staan onderaan). Mijn I5 staat op 4.2 GHz geklokt in plaats van de standaard 3.3 GHz.
Wat zijn je "klachten"? Een overklokte 2500k zou bij lange na geen bottleneck moeten vormen...

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Heb je dit ook bij andere spellen?
Een CPU load van 100% terwijl je GPU daar onder zit lijkt inderdaad op een bottleneck maar ik ben het met Brooky eens dat je 2500k genoeg zou moeten zijn voor een GTX760.

• nevermind12
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-02-2025
Het beeld en de audio komen schokkend en storend over zowel tijdens het gamen als het laden van CoD AW. [EDIT] ik heb een tijdje op forums gekeken en op Google, het kan ook aan de game liggen want er zijn meer mensen die deze ervaringen ondervinden met CoD AW en ik heb gezien dat er nog veel meer onderdelen van de game niet goed werken op het moment

Bij total Empire en Napoleon heb ik het zelfde als ik de instelling op high zet, mijn CPU draait op 100% maar mijn GPU niet met als gevolg dat mijn fps dalen naar een dus danig niveau dat het spel niet speelbaar is op high setting's en zelfs op medium gaat het niet altijd lekker.

Het aparte is dat Far Cry 3, Assassins Creed Black Flag en Total war Rome 2 wel lekker lopen op high en CoD ghost gaat ook goed op de wat hogere instellingen. Het zou ook aan de games kunnen liggen , een andere optie is dat mijn CPU wat hoger ga klokken want deze blijft bij voll load op een stabiele 55 graden en de voltage is ook stabiel.

[ Voor 16% gewijzigd door nevermind12 op 06-11-2014 13:13 ]