VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
Simpele router: freesco
Simpele gateway + workstation: windows
Firewall, mail server, etc.etc.: linux
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Verwijderd
linux is goed voor iedereen met een beetje verstand
freesco ken ik niet, maar is een linux variant. ik geloof dat het wat getweakt is voor internet gateway/ small server
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
"in het algemeen" bestaat niet... het gaat er helemaal om wat je wilt.Op woensdag 13 juni 2001 09:09 schreef x-force het volgende:
in het algemeen
Maar linux kun je wel alles mee, server, gateway, firewall en ook workstation als je een half brain hebt
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
nou gewoon voor een moeie discussieOp woensdag 13 juni 2001 09:04 schreef x-force het volgende:
nou wat is het beste als server?
linux? windows? of Freesco???
met windows bedoel ik alle proggies die er zijn, winroute enz. enz.
nou zeg het maar
Er is wel een "beste keus voor jouw situatie".
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
als je doet wat ik doe is linux echt perfect. (zie sig.)
Windows servers moet je zoiezo niet hebben
enne ik wil ook gaan kloten met php, kan op een linux server eigenlijk ook mysql??
groetjes sjoerd
ja dat kan. En meer moeten we eigenlijk niet antwoorden, dit begint triest te worden.Op woensdag 13 juni 2001 16:23 schreef x-force het volgende:
nou hij moet als router spelen + vuurmuur.
enne ik wil ook gaan kloten met php, kan op een linux server eigenlijk ook mysql??
groetjes sjoerd
ach...in een volgend leven lach je er om!
Het hier vragen vind ik een duidelijk geval van luiheid, en DUS antwoord ik niet verder. Maar sorry dat ik op je teentjes trap hoor, excuses, niet boos worden. Vrede?
Verwijderd
En het is niet op windows te krijgen bijna, alleen via brakke proggie's, en op windows werkt het ook nog eens voor geen meter
Kortom; use linux !
nou ik wil weten wat jullie er van vinden
Verwijderd
dit is de usenet mentaliteitOp woensdag 13 juni 2001 16:39 schreef 0siris het volgende:
ik kleineer helemaal niemand, ik vind het alleen een stomme vraag om te vragen of mysql ook onder linux werkt. Als iemand ook maar even met mysql werkt, en zich wellicht 10sec. had verdiept in hoe T.net werkt, en ook maar 1x op de site van mysql zelf was geweest, had het antwoord meteen gekregen.
Het hier vragen vind ik een duidelijk geval van luiheid, en DUS antwoord ik niet verder. Maar sorry dat ik op je teentjes trap hoor, excuses, niet boos worden. Vrede?
Zal je aan moeten wennen als je aan unix/linux e.d. begint, nerd (end us usenet) gehalte ligt een tikkie hoger, en is tikkie extremer
Ik vind het wel best. Hier heb je een lekker bruikbare tip: je moet gaan gebruiken wat je ZELF wilt gebruiken, en voor sommige mensen is dat windows, en voor sommige iets anders.Op woensdag 13 juni 2001 17:03 schreef x-force het volgende:
nou ik wil weten wat jullie er van vinden
Verwijderd
Huh? En MySQL als win-exe dan ?Op woensdag 13 juni 2001 17:02 schreef pimderks het volgende:
Mysql is juist gemaakt voor linux !
En het is niet op windows te krijgen bijna, alleen via brakke proggie's, en op windows werkt het ook nog eens voor geen meter
Kortom; use linux !
Beiden zo lek als een mandje zoals zo vaak uitkomt.
AUB, geen Flames hier over producten, ieder zn keuze of meest prettig systeem.
Verwijderd
windows is zeer moeilijk veilig te krijgen, is behoorlijk traag, minder stabiel en erg duur.
linux is redelijk makkelijk veilig te krijgen, is zeer snel, stabieler en voordeliger. Het heeft veel mogelijkheden voor beveiliging en configuraties enzo.. en er is goede software voor..
Wil je een simpel (beperkt) dingetje neem dan freesco
Ben je een echte tweaker neem dan linux (debian)
Mensen die windows op een server zetten kan ik niet begrijpen.
BeOSOp donderdag 14 juni 2001 00:55 schreef Zemanova het volgende:
[..]
Linux dus ! Debian kan ik je aanbevelen
NB: Waar denk je dat tweakers.net op draait
Nee man! Minix!Op donderdag 14 juni 2001 01:24 schreef BOMBER het volgende:
BeOS![]()
![]()
Nou.. sommige mensen doen alsof 't een server is
Leuk backgroundje, vette skin.. cool