Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop tot 500 euro

Pagina: 1
Acties:

• Ivo1976
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-07-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Het is een laptop voor een leerkracht in het basisonderwijs. Ze maakt gebruik van MS Office en diverse webapplicaties. Daarnaast moet je er goed mee kunnen internetten.

Wat is je budget?
500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dagelijks naar het werk/school en terug. Een beetje extra robuustheid kan geen kwaad

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liefst geen budgetmerk. Ik ben op zoek naar degelijkheid en een goede prijs/kwaliteitverhouding binnen het budget. Heb goede ervaringen met Asus, maar dat hoeft niet.
Qua processor denk ik aan een I3, maar liever een I5-processor. Ik ben niet zo'n AMD-fan.
Qua schermgrootte is 14 tot 15.6 inch (standaard) gewenst. Zeker niet groter of kleiner.
Een aparte NVIDIA videokaart zou mooi zijn, maar is budgettechnisch denk ik niet haalbaar. Zeker niet in combinatie met een I5. Maar ik laat me graag verrassen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
De leerkracht heeft ruim voldoende aan een laptop van 250-300 euro. Zet dan nog een SSD erin voor het gevoel van snelheid.

• Ivo1976
"het gevoel van snelheid" ;-)
Ze moet soms in grote bestanden werken (word, excel), en je kan er beter iets meer power in hebben dan iets te weinig toch?

Mijn ervaring is dat een laptop uit de doos aardig rap is, maar dan installeer je MS office, een virusscanner, de printersoftware, java, flash, alle verplichte updates, en dan is ie al een stuk trager...

Liever iets hoger inzetten qua specs dan dat je na 3 maanden een laptop hebt die niet meer vooruit te branden is.

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11 11:59
Kijk eens op de dell website ;) staat genoeg leuks voor dat geld.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
@Ivo: Helemaal eens met je ervaring,dat een kale windows sneller is dan een 'volledig ingerichte'.
Maar de bottleneck is zelden het type processor. De vertraging komt omdat er gewoon veel meer services/programma's geladen moeten worden. En daar valt nou juist heel veel winst te halen door een SSD in de laptop te plaatsen.

Kijk, volgens mij weet de gemiddelde computergebruiker niet wat tegenwoordig te koop is.
The wisbone hierboven heeft het over dell: die hebben inderdaad al keurige moderne laptops voor 250 en 300 euro. En als je even een accountje maakt krijg je nog 10% korting ook.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

^ dit. En daarbij dat een i3 processor al overkill is voor wat er met de laptop gaat gebeuren. Zeker wanneer je er een SSD in zet, zul je een gevoel van snelheid hebben. En een Celeron processor is voor dit doel al meer dan voldoende, echt waar.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Ivo1976
Oké, jullie hebben me overtuigd ;-)

We gaan voor een i3 met SSD. Iemand een goede suggestie?

Verwijderd

Goedkoopste laptop met i3 pakken en ssd los kopen (wel goed opletten of het sata of msata is)

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Lenovo Flex 2 14-00877 (niet in PW, wel o.a. bij MyCom of 4launch). 500 euro, i3 4030U, full HD touch screen (volgens mij zelfs IPS maar zou je moeten checken). 14'' dus lekker draagbaar.

Voor zover ik weet kan je in de flex 2 een M2 SSD plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door MrBB op 06-11-2014 21:28 ]

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Dell pavilion3000 serie

• Nando1991
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05-2024

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Haha, dat zeg ik, Insprion. Ze zijn er ook met touch screen, maar dan is hij €50 duurder.

• Ivo1976
Dank voor alle reacties, ga ik zeker naar kijken!

Nog even een vraagje. De meeste laptops hebben ruimte voor 1 Harde schijf.

Als ik dan de normale 500GB harddisk vervang door een SSD (Bijvoorbeeld Sandisk Ultra, 240Gb, € 99,- bij Mycom) heb je wel een stuk minder opslagcapaciteit. Of zijn er laptops waar je zowel een SSD als een normale HD in kwijt kan?

[ Voor 7% gewijzigd door Ivo1976 op 07-11-2014 08:34 ]

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:38
In deze prijsrange ben ik bang van niet. Wat je wel kan doen is de dvd-drive vervangen voor een bracket en daar de originele schijf in plaatsen. Of een laptop met msata zoeken, dit staat meestal los van de normale schijf.

• Ivo1976
pricewatch: Toshiba Satellite C50-B-13V

Dit is hem geworden. Dank voor de reacties.

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-11 11:59
We geven allemaal tips, en dan koop je die Toshiba.

Oké
Pagina: 1