IE en andere browsers blijven Certificaat errors geven.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Hallo, Ik heb een raar probleem bij mijn HR manager. Ze werkt op een laptop in een domein achter een proxy. Elke keer als ze een website wil bezoeken (zelfs google) krijgt ze een certificaat melding. En als ze deze negeert, mist de desbetreffende website enige vorm van opmaak. Ze moet regelmatig op LinkedIn om te headhunten en vacatures te plaatsen.
Er is al van alles geprobeerd. Tijd staat goed, temp files en cookies zijn weg, internet security is aangepast, SSL Settings uit gezet we hebben zelfs de laptop uit het domein gehaald en weer in het domein gehangen. Ze heeft het ook als ze thuis werkt.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datum en jaar ook? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
En is het altijd hetzelfde certificaat? Zo ja, heb je gekeken of die geïnstalleerd staat in cermgr.msc?

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een certificaatmelding krijgt, moet je even achterhalen om welk certificaat het gaat. Voor hetzelfde geldt draait er een rootkit oid dat https inspectie doet met een tussen certificaat die de melding afgeeft.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

^^ Dat...

Post eens een printscreen van het certificaat? :)

Krijg je de error overigens ook met Firefox? Deze gebruikt namelijk een eigen certificaatstore en niet de Windows certificate store.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die van Firefox kan je ook omzeilen. Het is alleen wat meer werk. Een simpele rootkit (ervan uitgaande dat het hier het geval is) doet er dan niets mee, maar een wat meer gecompliceerde rootkit doet dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
De persoon in kwestie zit in overleg. Ik zal asap gaan kijken naar welk certificaat het betreft.

Inmiddels heb ik kunnen kijken. Het probleem speelt echt op de laptop. Het lijkt er op dat de certificaat server problemen geeft op de desbetreffende laptop aangezien hij verwijst naar een certicate server binnen het corporate netwerk.

[ Voor 56% gewijzigd door Lanithro op 06-11-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat zegt mij helemaal niks op deze manier...

Geef nu eens een printscreen van het certificaat wat een foutmelding geeft, en zorg dat daarbij de certificate chain zichtbaar is. Zoiets als onderstaand dus:

Afbeeldingslocatie: http://blogs.technet.com/blogfiles/ucspotting/WindowsLiveWriter/HowtopublishapersonalcertificatechainCAf_1170D/saphety_5.gif

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vergelijkbaar probleem, denk zelfs hetzelfde: Na herinstallatie problemen met beveilgingscertificaten. Oplossing is daarbij erg simpel: antivirus instellen om https verkeer met rust te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Ze is morgen pas weer binnen. Ik heb het inmiddels ook aangemeld bij de Corporate afdeling. Het probleem is dat ik binnen de AV niets kan instellen. Alles is dicht getimmerd door door Coporate.

Pagina: 1