Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Nexus 5 welke Android 5.0 draait. Maar ik ben tot de ontdekking gekomen dat de front facing camera niet werkt. Heb het hele internet al afgestruint maar niets bied een oplossing. Heb de cache al gewist, de app al opnieuw geinstalleerd, Nuplayer al gedactiveerd via Dev opties, niets schijnt te werken. Camera werkt tevens wel in veilige modus, dus het is geen hardware defect. Ook doet de camera het in geen enkele app, overal complete freezes. Ik hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen met een oplossing.

Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:26
5.0 is voor de Nexus 5 nog in bèta-fase, dus het is niet uit te sluiten dat het daar mee te maken heeft. Dikke kans dat de originele 4.4.4 ROM flashen uitkomst bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:42:
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Nexus 5 welke Android 5.0 draait. Maar ik ben tot de ontdekking gekomen dat de front facing camera niet werkt. Heb het hele internet al afgestruint maar niets bied een oplossing. Heb de cache al gewist, de app al opnieuw geinstalleerd, Nuplayer al gedactiveerd via Dev opties, niets schijnt te werken. Camera werkt tevens wel in veilige modus, dus het is geen hardware defect. Ook doet de camera het in geen enkele app, overal complete freezes. Ik hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen met een oplossing.

Mijn dank is groot!
Toevallig een keer je Nexus 5 gerepareerd? Want ik had dat probleem ook toen mijn scherm aan diggelen lag, en toen deed de FFC het ook niet. Wat wel hielp was het een paar keer eruit halen en weer erin klikken.

https://nl.ifixit.com/Teardown/Nexus+5+Teardown/19016

Het is heel erg simpel, en je kan bijna niets fouts doen. Neem vooral de tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Betekend dus dat ik de hele telefoon uit elkaar moet halen, ben daar persoonlijk niet echt een voorstander van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 11:09
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:18:
Betekend dus dat ik de hele telefoon uit elkaar moet halen, ben daar persoonlijk niet echt een voorstander van..
Voordat je dat doet, zou ik je aan willen raden het in de software te zoeken. Dus eerst factory reset van 5.0, als dat niet werkt terug naar 4.4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies hetzelfde probleem sinds anderhalve week. Camera app crasht als je hem op front- facing-stand zet. Kan daarna ook niet meer terug naar de gewone camerastand en moet de hele app verwijderen en opnieuw updaten. Unlocken via gezichtsherkening doet het ook niet meer. Geen reparatie of root gehad/gedaan. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

hier lijkt het zelfde probleem te zijn: http://forums.androidcent...g-camera-not-working.html

Net even andere camera app erop gezet en lijkt me een hardware error. Voor mij geen big deal als front camera het niet meer doet. Ga daarvoor de telefoon niet voor opmaken. Alhoewel ik het unlokken een leuke feature vond.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22
misschien een hele stomme vraag, maar heb je je toestel al wel gereboot? de camera driver loopt heel soms wel eens vast (of er wordt gedacht dat een bepaald proces de camera nog in gebruik heeft, terwijl dat proces al gestopt is oid).

die enkele keer dat ik een camera issue heb gehad, was een reboot altijd de oplossing

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:04:
misschien een hele stomme vraag, maar heb je je toestel al wel gereboot? de camera driver loopt heel soms wel eens vast (of er wordt gedacht dat een bepaald proces de camera nog in gebruik heeft, terwijl dat proces al gestopt is oid).

die enkele keer dat ik een camera issue heb gehad, was een reboot altijd de oplossing
Yes, volgens mij heeft de reboot gewerkt! Thanks! Al met al een hele simpele oplossing dus! Ik ga meteen weer pielen met unlokken via gezichtsherkenning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een methode, die altijd werkt!

Batterij helemaal leeg laten lopen.
Opnieuw opstarten, via PIN code.
En Voila - Hij doet het weer.

Dus geen "moeilijk"!!
Pagina: 1