Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoopadvies router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wordt thuis gek van de internet verbinding. We hebben vanuit Ziggo een nieuwe Cisco router gehad. Dat bereik is ruk. Kabel naar boven getrokken en daar een andere router weggezet. Deze is inmiddels al zeker 5-6 jaar oud. Ondersteund nog niet eens die 1Gb/s kabelsnelheid geloof ik.
Gevolg dat Xbox blijft disconnecten als ik online speel en internet op de notebooks om de haverklap niet werkt.

Nu ben ik opzoek naar een nieuwe router voor de bovenverdieping. Ik heb zelf mijn Xbone, Dreambox en laptop aan de kabel hangen.
Verder zitten er 3 smartphones op, 3 notebooks (excl. die van mij), smart tv, Chromecast en een tablet.
2 telefoons + 2 laptops ondersteunen 5Ghz verbinding.

Wat raden jullie aan?
Ik heb zelf de Netgear Nighthawk op het oog, iemand ervaring hiermee? Of raden jullie mij een andere aan?
Ik zat rond de prijsklasse van €150 te denken.

Dank voor de info!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

In de Pricewatch kan je een selectie maken op basis van diverse onderdelen. Daarnaast staat ook een verwijzing naar de reviews.

Op GoT is een goede zoekfunctie beschikbaar, daar kan je heel veel informatie zelf vinden. Bijvoorbeeld zoeken op "Netgear Nighthawk" levert best veel resultaten.

offtopic:
Waarom worden er dit soort topics nog steeds geopend?

[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 06-11-2014 10:23 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nu ben ik opzoek naar een nieuwe router voor de bovenverdieping.
Ben je echt op zoek naar een router voor de bovenverdieping, dus iets wat een aparte netwerk boven scheidt van het netwerk beneden :?

Of wil je gewoon boven een extra WiFi AP hebben?

Ik vermoed dat laatste. Mogelijk dat je alsnog beter een router kunt kopen om als AP in te zetten, maar hou die rollen goed uit elkaar. Meerdere routers met NAT achter elkaar = problemen :o

Oslik blyat! Oslik!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Wat Dion zegt, gewoon een willekeurig WiFi acces point met goede reviews aanschaffen en deze met netwerkkabel verbinden naar een van de poorten op je Ziggo modemrouter.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad een router via de Ziggo modem met de kabel naar boven.
Dan kun je wifi signaal doorzenden of een nieuw signaal creëren.
Heb met de Belkin router een nieuw signaal gemaakt, maar die hoort inmiddels in het bejaardenhuis.

Signaal wat van die Ziggo modem afkomt is niks als je boven enigszins bereik wilt hebben (gewapend beton).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat heeft niets met Ziggo of hun apparaat te maken maar idd met de wapening in het beton (en hoogstwaarschijnlijk met isolerende ondervloer die tussen beton en vloerbedekking ligt). Al zou je 's werelds beste AP beneden plaatsen en dat ding ver boven wettelijk limieten opvoeren zou je nog steeds zelfde probleem hebben.

Oplossing is dan ook tweede AP. Ik vind het een beetje jammer dat je m'n vraag of je even expliciet kunt maken of je een tweede router (aparte netwerk, apparaten boven kunnen niet met apparaten beneden communiceren) of een tweede AP (zelfde netwerk, alle apparaten kunnen met elkaar communiceren) wilt hebben negeert. Impliciet klinkt het alsof je die tweede bedoelt maar dat is niet wat je zegt...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1