Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet via Wifi, Netwerk via LAN

Pagina: 1
Acties:

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11 07:55
Uiteraard heb ik gegoogled maar ik kom niet bij de juiste oplossingen terecht.
Het internet op de zaak ligt eruit(nog zeker wel 1 dag) en ik maak nu tijdelijk gebruik van tethering via mijn telefoon. Alleen, zodra ik de netwerkkabel erin steek om wel gebruik te kunnen maken van onze network shares e.d. , kan ik geen internet meer gebruiken. Het lijkt erop dat de LAN-verbinding voorrang krijgt.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn normale internet(browsing) verkeer via de Wifi loopt, en het netwerkverkeer (netwerkschijven, informatiesysteem en outlook database via de server(LAN).

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

routes aan de adapters koppelen.
Ook kun je de adapter priority instellen.

[ Voor 40% gewijzigd door KillerAce_NL op 06-11-2014 08:40 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ah, daar heb ik ook last van gehad met m'n raspberry pi. Dat heb ik opgelost door wifi wel op dhcp te houden, en de lan adapter een static ip + subnet te geven, zonder gateway en dns-servers.

Ey!! Macarena \o/

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Ik gok dat je een windows gebruiker bent, nu weet ik niet of Windows secondaire interfaces gebruikt als een host niet bereikt kan worden op de primary interface maar wat je kunt proberen is de adapter prioriteit anders in te stellen. Dit houd in dat hij eerst de wifi adapter zou proberen en daarna pas de lan adapter.

-------------------------(geleend van een ander forum)-----------------------------------------------

1.) Go to Start menu, then Control Panel
2.) Go to Network and Sharing Center
3.) Click on "Change Adapter Settings"
4.) Hit "Alt + F" to bring up the menu bar
5.) In the menu bar, go to "Advanced" then "Advanced Settings"
6.) Go to the "Adapter and Bindings" tab.
7.) Ensure that the Wireless Network Connection is at the top of the priority list.

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11 07:55
rxr1991 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:12:
Ik gok dat je een windows gebruiker bent, nu weet ik niet of Windows secondaire interfaces gebruikt als een host niet bereikt kan worden op de primary interface maar wat je kunt proberen is de adapter prioriteit anders in te stellen. Dit houd in dat hij eerst de wifi adapter zou proberen en daarna pas de lan adapter.

-------------------------(geleend van een ander forum)-----------------------------------------------

1.) Go to Start menu, then Control Panel
2.) Go to Network and Sharing Center
3.) Click on "Change Adapter Settings"
4.) Hit "Alt + F" to bring up the menu bar
5.) In the menu bar, go to "Advanced" then "Advanced Settings"
6.) Go to the "Adapter and Bindings" tab.
7.) Ensure that the Wireless Network Connection is at the top of the priority list.
Top! bedankt! inmiddels hebben we internet kunnen lenen van onze buren