Eerste waterkoeling aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 20:45
Hallo Tweakers,

kan je van een H110 Hydro de tubes vervangen? Wil graag waterkoeling voor de looks maar een costum loop zit er niet in denk ik voor max 150 euro op een FM2+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03 19:21
Volgens mij niet, voor zover ik weet zijn de fittingen niet te verwijderen zonder deze te slopen? Anders is misschien een CM Eisberg iets voor je, die kunnen wel aangepast worden naar smaak met andere componenten zonder de boel te slopen of garantie te verliezen.

Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:50
siriouz schreef op donderdag 06 november 2014 @ 06:37:
Volgens mij niet, voor zover ik weet zijn de fittingen niet te verwijderen zonder deze te slopen? Anders is misschien een CM Eisberg iets voor je, die kunnen wel aangepast worden naar smaak met andere componenten zonder de boel te slopen of garantie te verliezen.
Ik zou persoonlijk niet de CM Eisberg kopen in verband met het geluid van de pomp,(eigen ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siriouz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03 19:21
maus3142 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:22:
[...]

Ik zou persoonlijk niet de CM Eisberg kopen in verband met het geluid van de pomp,(eigen ervaring).
Klopt, de Eisberg is inderdaad de stilste niet - heb ik gelukkig weinig problemen mee aangezien ik toch altijd een headset op heb, en het is in ieder geval stiller dan de herrie op m'n werk. :P

Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:50
De swiftech h220x is ook voledig modulair met een goede pomp,dus eventueel exstra radiateurs en gpu block kun je ook mee nemen in je loop.
Ik geloof dat highflow die cooler verkoopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
Die swiftech ziet er goed uit, dat zou mijn eerste keuze zijn als ik moet kiezen tussen die en de Eisberg. Is er mischien ook een modulaire 280mm ipv 240/120? Ik heb namelijk een Fractal Design R4 waarbij ik 2x140MM heb in de top van mijn case. Zitten wel mounts voor 120MM maar dan blijft er ruimte over wat ik persoonlijk super lelijk vind.

www.kitguru.net/wp-content/uploads/2013/03/first-page1.jpg

Natuurlijk heb ik zelf al zitten googlen maar niets kunnen vinden behalve een costum loop. Maar helaas moet dit rond de 200+ komen. Dat is mij toch net iets boven het budget

Edit"

Ik zie dat er wel een aantal zijn van Aqua computers maar behalve de prijzen, zijn ze amper leverbaar

[ Voor 13% gewijzigd door The Frys op 17-11-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Ga dan voor 2e hands spul. voor een CPU loop moet je echt wel rond de 150 kunnen uitkomen. Eventueel zelfs als je wat nieuw met 2e hands combineert?

Hier wat dingen uit vraag en aanbod. selecteer wat je nodig/wilt hebt en doe een bod. Een radiator met 2x140 zal je niet snel 2e hands vinden, dus die zal je nieuw moeten doen en slangen is misschien ook fijn om die nieuw te doen, voor de rest zit hier alles tussen, goede pompen, goede cpu blokken en meer dan genoeg fittingen te koop:
V&A aangeboden: Diverse waterkoeling accessoires
V&A aangeboden: EK Waterblocks EK-Supremacy (Acetal + Nickel)
V&A aangeboden: Verzameling 51 FITTINGEN voor waterkoeling - G1/4 -- 13mm
V&A aangeboden: Blocks, pomp, res, fittingen, tubing te koop
V&A aangeboden: Waterblock Heatkiller CPU Rev 3.0 voor Intel of AMD (Nieuw)
V&A aangeboden: Bitspower Fittingen, Rotary's, Quickconnects, Adapters etc

Succes!

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarDog
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-09 11:20
Voor 150 euro kun je makkelijk een nieuwe custom waterkoeling kopen. Zijn weliswaar niet de meest dure onderdelen, maar is altijd nog te upgraden.

Bij www.freezinghardware.nl kun je een complete set samenstellen met 2x140mm radiator voor zo'n 150 euro, mits je voor de goedkopere onderdelen gaat:

EK Water Blocks EK-Supreme LTX AMD - CSQ € 35,57 € 35,57
Alphacool reservoir individual for DC-LT pumps € 16,01 € 16,01
Alphacool DC-LT Ceramic 12 Volt Pump € 20,81 € 20,81
Black Ice GT Stealth 280 € 46,46 € 46,46
Rechte inschroefverbinding 1/4" - 10x1,5 - zilver nickel € 2,28 € 13,68
Alphacool AlphaTube HF - 3/8" ID / 1/2" OD (10x1,5) - 1 meter (wit) € 3,16 € 9,48
Totaalbedrag: € 142,01

Met wat gebruikte onderdelen, kun je misschien nog wel een mooier/beter systeem binnen je budget samenstellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

De Alphacool NexXxoS Cool Answer 240 LT/ST - kit is een redelijke start set mits je een tweede pomp er bij besteld, voor beduidend betere prestaties van de set.

En de Alphacool NexXxoS Cool Answer 240 DDC/XT - Set is een hele redelijke goede start als je berijd bent iets extra's uit te geven.

[ Voor 8% gewijzigd door player-x op 18-11-2014 01:08 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarDog
Hij gaf de voorkeur aan 140mm fans, dan zijn die radiators net wat te klein ;)
(Verbaast me overigens wel dat er niet/nauwelijks sets met 140mm radiators worden aangeboden)

@erwinbeback,
Kun je even laten weten wat voor voorkeuren je verder hebt, bijvoorbeeld welke koelblokjes, reservoirs, slangen en koppelingen je mooi vindt?
Staat het budget echt vast, of kun je er nog van afwijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
nvm

[ Voor 95% gewijzigd door Gizzy op 18-11-2014 16:21 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
Gizzy schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:24:
Ga dan voor 2e hands spul. voor een CPU loop moet je echt wel rond de 150 kunnen uitkomen. Eventueel zelfs als je wat nieuw met 2e hands combineert?

Hier wat dingen uit vraag en aanbod. selecteer wat je nodig/wilt hebt en doe een bod. Een radiator met 2x140 zal je niet snel 2e hands vinden, dus die zal je nieuw moeten doen en slangen is misschien ook fijn om die nieuw te doen, voor de rest zit hier alles tussen, goede pompen, goede cpu blokken en meer dan genoeg fittingen te koop:
V&A aangeboden: Diverse waterkoeling accessoires
V&A aangeboden: Verzameling 51 FITTINGEN voor waterkoeling - G1/4 -- 13mm
V&A aangeboden: Blocks, pomp, res, fittingen, tubing te koop
V&A aangeboden: Bitspower Fittingen, Rotary's, Quickconnects, Adapters etc

Succes!
Ik ga zeker kijken naar 2e hands spul zoals fittingen/cpu blokken hier kan vrij weinig mis mee zijn. Toch als ik een costum loop neem zal ik er een nieuwe pomp aanschaffen. Dan ben ik er van verzekerd dat ik een goed werkende pomp heb.
player-x schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 01:07:
De Alphacool NexXxoS Cool Answer 240 LT/ST - kit is een redelijke start set mits je een tweede pomp er bij besteld, voor beduidend betere prestaties van de set.

En de Alphacool NexXxoS Cool Answer 240 DDC/XT - Set is een hele redelijke goede start als je berijd bent iets extra's uit te geven.
Als die set nou icbm een 280 rad was had ik deze zeker genomen! Ik ga morgen even opzoeken wat ik kwijt ben aan deze set als ik hem zelf samen stel op Aquatuning.
SolarDog schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:09:
Hij gaf de voorkeur aan 140mm fans, dan zijn die radiators net wat te klein ;)
(Verbaast me overigens wel dat er niet/nauwelijks sets met 140mm radiators worden aangeboden)

@erwinbeback,
Kun je even laten weten wat voor voorkeuren je verder hebt, bijvoorbeeld welke koelblokjes, reservoirs, slangen en koppelingen je mooi vindt?
Staat het budget echt vast, of kun je er nog van afwijken?
Budget mag wel ~20 euro afwijken, dat is niet een punt zolang het maar dichter bij de 150 blijf dan in de buurt van de 200. Ik heb de voorkeur aan witte/acryl slangen maar de slangen wil ik later evt nog wel eens vervangen, dat zijn de kosten niet. Koppelingen maken mij ook niet erg veel uit zolang de kwaliteit goed is.

Wat ik wel erg mooi vind is een dual bay reservior of een grote tube maar helaas zijn die net wat duurder dan een los klein blokje..

En natuurlijk 280mm rad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

erwinbeback schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:04:
Als die set nou icbm een 280 rad was had ik deze zeker genomen! Ik ga morgen even opzoeken wat ik kwijt ben aan deze set als ik hem zelf samen stel op Aquatuning.
Je kan er ook een nemen met een 120mm rad de Alphacool NexXxoS Cool Answer 120 DDC/XT, en een losse 280 rad er bij nemen.

En dan ben je geloof ik nog steeds goedkoper uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarDog
Even wat uitgezocht:
€30 CPU Koelblok (Eventueel ook als plexi of vernikkelde variant beschikbaar) Afaik is socket FM1 qua afmetingen gelijk aan de AM2?
€58 Radiator
€47 Pomp (Bundel: Pomp, plexi-top, reservoir)
€20 Koppelingen x 8 stuks (set van 10 stuks is blijkbaar 2 cent goedkoper dan 8 stuks :P )
€9 Slang (3 meter is meer dan genoeg)

Heb je voor zo'n 170 euro een complete set. Met moeite mogelijk binnen je 20 over budget marge ;)
Als je budget verder uitgebreid kan worden, kun je altijd nog voor een bay reservoir gaan en sterkere pomp.

EDIT: Vergeet nog vloeistof, zal wel iets van 15 euro zijn. Gedestilleerd water kan eventueel ook, kun je bij autozaken vaak voor een paar euro kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door SolarDog op 19-11-2014 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

SolarDog schreef op woensdag 19 november 2014 @ 00:17:
Heb je voor zo'n 170 euro een complete set.
Yep maar die pomp is zeer matig als je hem niet in serie gebruikt, en in serie redelijk, een DCC pomp is een stuk beter, daarnaast heb je voor de ST30 rad gekozen, terwijl de XT45 een stuk beter is met bijna het dubbele aan koel oppervlakte, ook zijn de fans vergeten, en zit er bij de pomp geen res.

Als dat je keuzes zou zijn, kan je beter voor een NZXT Kraken X61 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarDog
Klopt helemaal, maar met een laag budget kun je er niet veel beters uit halen. Vooral als 170 echt de max is en het in losse onderdelen besteld moet worden.
Ik ging er overigens ook van uit dat hij al fans had. En bij de pomp zit een mini reservoir, als je de bundel van 47 euro kiest.

Je kan altijd een mail sturen naar aquatuning, met de vraag of een complete set tegen een kleine meerprijs met 280 rad geleverd kan worden. En vooral duidelijk vermelden wat het maximum budget is. Nooit geschoten is altijd mis ;)

Anders zijn de opties: een primitief custom systeem, of een simpel pre-filled systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 13:03
Heb je de Swiftech H240X al overwogen?

Voldoet aan jouw wensen (past in budget, met 280 radiator en modulair).

Review:
http://www.overclock.net/...-cooling-kit/reviews/6946

En een videoreview van de H220X (de versie met 240 radiator):

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Frys
Akuma2000 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:09:
Heb je de Swiftech H240X al overwogen?

Voldoet aan jouw wensen (past in budget, met 280 radiator en modulair).

Review:
http://www.overclock.net/...-cooling-kit/reviews/6946

En een videoreview van de H220X (de versie met 240 radiator):

[video]
Dit is precies wat ik zoek en ook nog eens binnen het budget!

Bedankt voor je gouden tip! Ik ga deze binnenkort aanschaffen _/-\o_
Pagina: 1