Toon posts:

Geforce 2 MX + Win2k pro + Det 3 12.41 = Probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Haai,

Ik heb een klein probleempje; ik draai momenteel op mijn pc Windows 2000 en toen ik over wilde stappen van Nvidia's Det 3 10.80 (gelekt) naar de officiele drivers Det 3 12.41. Kom ik met geen mogenlijkheid Win2k meer in. Na een beetje spelen met veilige modus kom je er uiteindelijk wel weer in om de oude drivers weer terug te zetten.

Opstarten duurde altijd al lang maar ik denk dat anderhalf uur er toch wel op duid dat er iets niet helemaal goed zit, toch?

Heeft iemand dit probleem al eens gehad, of weet iemand misschien wat ik hieraan kan doen? Onder WinMe waren de prestatieties namelijk iets beter ;) dus dat wilde ik ook wel onder 2000 hebben

Zie voor specs hieronder:

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:39
Dat probleem had ik met drivers uit de 11 serie. Di gaf bij opstarten van win98se een fatal error ofzo..

12.40 + win2kpro doen het wel goed btw.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
Op woensdag 13 juni 2001 08:49 schreef mverbo het volgende:
Haai,

Ik heb een klein probleempje; ik draai momenteel op mijn pc Windows 2000 en toen ik over wilde stappen van Nvidia's Det 3 10.80 (gelekt) naar de officiele drivers Det 3 12.41. Kom ik met geen mogenlijkheid Win2k meer in. Na een beetje spelen met veilige modus kom je er uiteindelijk wel weer in om de oude drivers weer terug te zetten.

Opstarten duurde altijd al lang maar ik denk dat anderhalf uur er toch wel op duid dat er iets niet helemaal goed zit, toch?

Heeft iemand dit probleem al eens gehad, of weet iemand misschien wat ik hieraan kan doen? Onder WinMe waren de prestatieties namelijk iets beter ;) dus dat wilde ik ook wel onder 2000 hebben

Zie voor specs hieronder:
tjoh, als de drivers het niet doen, neem je toch gewoon anderen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 12:36 schreef Mister_X het volgende:

[..]

tjoh, als de drivers het niet doen, neem je toch gewoon anderen.
Je zou toch verwachten dat als je de officiele drivers van de site van Nvidia download dat deze werken? Als zoiets nou zou gebeuren bij gelekte drivers ala.

Vertel mij dan heeft iemand ongeveer de zelfde config als mij en Det 3 12.41 van de Nivia site?

PS Ook de oude 6.50 drivers kan ik niet meer installeren. Die hebben ook altijd al gewerkt. Stom hé

Verwijderd

Topicstarter
Heeft dan niemand dit probleem? Want ik heb echt geen zin om mijn bak op nieuw te installeren, en opnieuw alle patches en updates te gaan downloaden (Windows Update)

Please help me....

Verwijderd

ik kan alleen zeggen dat die driver bij mij wel werkt. ook met een GF2 onder win2k pro. Ik heb service pak 2 ook over win2kpro staan. Misschien is dat het?

Verwijderd

No propbs hier en idd service pack 2. Toch maar ff dat downloadje van 100MB meepikken.

Verwijderd

Ik heb ook net die 12.41 geinstalleerd, en alles liep juist lekkerder onder w2k.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Ik werd er STAPEL GEK VAN!!! Elke keer weer dat niet opstarten. Ik weet nog steeds niet wat het is. Het heeft wel iets met win2000 te maken en de drivers. Ik heb nou andere drivers en die werken wel goed. Weet zo niet welke detonator drivers. Ik blijf er nu mooi af. Ik heb ongeveer dezelfde configuratie. 1Gh, v7700, 512mb, 40Gb, tv, dvd, ETC. Dat je de andere drivers niet terug kunt krijgen komt omdat die andere drivers nog ergens in windows genesteld zijn. Had ik ook. Dat lukt meestal alleen met een re-install. Gewoon van voor af aan beginnen en eerst zorgen dat die grafische kaart werkt. Groeten ASP :7

Verwijderd

Voor de mensen die problemen hebben met die
12.41 driver een tip!
Installeer eerst een standaard vga-driver
en dan opnieuw opstarten en dan de Nvidia 12.41 eroverheen> voila> probleem opgelost :+
Voor de overclockers ga je hierheen :)
http://www.tweakers.net/meuktracker/693

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 10:59 schreef Ronald het volgende:
Voor de mensen die problemen hebben met die
12.41 driver een tip!
Installeer eerst een standaard vga-driver
en dan opnieuw opstarten en dan de Nvidia 12.41 eroverheen> voila> probleem opgelost :+
Voor de overclockers ga je hierheen :)
http://www.tweakers.net/meuktracker/693
Dat had ik al geprobeerd, helaas zonder succes :'(

Ik heb zelfs al alle *.dll's met de hand verweiderd (behalve 1 want die lukte niet) maar dat mocht ook niet baten.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 09:41 schreef asperen het volgende:
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Ik werd er STAPEL GEK VAN!!! Elke keer weer dat niet opstarten. Ik weet nog steeds niet wat het is. Het heeft wel iets met win2000 te maken en de drivers. Ik heb nou andere drivers en die werken wel goed. Weet zo niet welke detonator drivers. Ik blijf er nu mooi af. Ik heb ongeveer dezelfde configuratie. 1Gh, v7700, 512mb, 40Gb, tv, dvd, ETC. Dat je de andere drivers niet terug kunt krijgen komt omdat die andere drivers nog ergens in windows genesteld zijn. Had ik ook. Dat lukt meestal alleen met een re-install. Gewoon van voor af aan beginnen en eerst zorgen dat die grafische kaart werkt. Groeten ASP :7
Maar is het uiteindelijk nu wel gelukt dan bij jou? Want als het echt zoveel scheelt dan heb ik daar best wel een reinstall voorover >:)

Verwijderd

ach man, 12.41 schiet toch niet op

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

bij mij wil mijn 2MX niet hoger dan 75 Hz op elke resolutie, met det 12.41 en win 2k pro
heetf iemand hier dan misschien een verklaring voor en liefst ook nog een oplossing.
ik draai al powerstrip om de frequentie wel omhoog te schroeven

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Op Thursday 14 June 2001 15:41 schreef jedel het volgende:
bij mij wil mijn 2MX niet hoger dan 75 Hz op elke resolutie, met det 12.41 en win 2k pro
heetf iemand hier dan misschien een verklaring voor en liefst ook nog een oplossing.
ik draai al powerstrip om de frequentie wel omhoog te schroeven
Deze al geprobeerd ?

http://www.planetquake.com/ztn/nvreffix/

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

Een driver voor je monitor installeren wil wel eens helpen om je frequentie omhoog te krijgen....

Heb zelf Geforce2 GTS van Asus en de ene keer kan ik wel zonder mijn monitor-drivers installeren de frequentie veranderen en een andere keer alleen na installeren van de monitor-drivers en weer een andere keer helemaal nix zelfs niet na het installeren

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Je mot geen DLL's verwijderen maar inf files uit je winnt/inf (uit mijn hoofd). Maar eerlijk gezegd denk ik dat dat niet gaat helpen, als windows er zo lang over doet om op te starten (win2k pro dus) dan is het de hoogste tijd om ff je ghost image uit de kast te halen en de boel opnieuw te installeren ;(

Windows is af en toe een vrij gevoelig beestje... doodmeppen en opnieuw beginnen, misschien dat je de volgende beter op kan voeden. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 juni 2001 12:33 schreef delorean7 het volgende:
Je mot geen DLL's verwijderen maar inf files uit je winnt/inf (uit mijn hoofd). Maar eerlijk gezegd denk ik dat dat niet gaat helpen, als windows er zo lang over doet om op te starten (win2k pro dus) dan is het de hoogste tijd om ff je ghost image uit de kast te halen en de boel opnieuw te installeren ;(

Windows is af en toe een vrij gevoelig beestje... doodmeppen en opnieuw beginnen, misschien dat je de volgende beter op kan voeden. >:)
Nou dat is precies wat ik gedaan heb... en gelukkig werken ze nu al wel... en nu gelijk alles weer helemaal goed gedaan.

HET WERKT GELUKKIG!!!!!!! En Youre write about Windows.... maar ja Win2k werkt wel fijn dus maar niet meer klagen hé

Jongens bedankt allemaal

Greezt Mike
Pagina: 1