Videokaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-02 21:38
Hallo tweakers,

ik ben van plan een 980 te gaan kopen maar ik kan niet kiezen tussen een refrence design of custom.
Ik heb gehoort dat de maxwell chips een stuk minder heet draaien dan kepler dus mij leek het geen verkeerd plan om gewoon een refrence te kopen in plaats van een custom's.

Ik heb een een NZXT H440 met Noctua NF-P12's die voor een redelijke airflow zorgen.

wat raden jullie mij aan?

http://tweakers.net/price...;416121;422566/categorie/
(lijstje is van merken die ik al eerder heb gehad en goede ervaringen mee heb gehad)

[ Voor 4% gewijzigd door Uberdude op 06-11-2014 00:30 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

Ik ben zelf meer het type die altijd voor aftermarket gaat, je betaalt vrijwel nooit een premium maar je krijgt er wel o zoveel voor terug.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:02
IIRC zijn er geen reference koelers voor de 970/980. Elke koeler is dus een custom koeler? (ik kan er naast zitten).

Kwestie van benchmarks zoeken en een kaart kiezen die aan jouw voorwaardes voldoen!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

Ardjee schreef op donderdag 06 november 2014 @ 00:32:
IIRC zijn er geen reference koelers voor de 970/980. Elke koeler is dus een custom koeler? (ik kan er naast zitten).

Kwestie van benchmarks zoeken en een kaart kiezen die aan jouw voorwaardes voldoen!
Dat geld alleen voor de 970.

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:00
Ben je van plan later eventueel te upgraden naar SLI? Dan worden reference koelers meestal aangeraden. Deze zouden is SLI koeler en stiller werken.

Als je niet van plan bent naar SLI te gaan zou ik persoonlijk voor een custom gaan. Ook al zijn de kaarten zuiniger, ze zullen evengoed warmte afgeven. Custom koelers doen dat over het algemeen toch koeler en /of stiller.
Ook zijn er modellen (weet overigens niet of de 980 varianten dat ook doen, de 970's in ieder geval wel) waar de fans onder bepaalde temperaturen helemaal niet draaien en dus vrijwel stil zijn.

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-02 21:38
Mijn moederbord ondersteunt geen sli, anders was ik voor een 970 gegaan en later nog een 970 voor sli. ik ga dan toch maar eens reviews lezen van de custom 980's
Pagina: 1