Nas, cloud of owncloud icm downloads?

Pagina: 1
Acties:

• espex87
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-01 15:13
Beste mensen,

Ik vraag me af wat momenteel de beste oplossing is in combinatie met tijdelijke opslag van films?

na aardig graven op dit forum en google, kom ik er toch niet uit!

Probleem: Dropbox a 75 GB te klein, reden foto's. Wil zelfs meer met cloud gaan doen zoals opslag van muziek en films, grotendeels legaal verkregen maar ook wel illegaal ertussen. Het gaat enkel om eigen opslag + sync, en vooral niet sharen.

Doel is een cloud (dropbox, nas+cloud, owncloud??), het liefst met dus ook externe opslag en dan valt owncloud af. Ik zal mijn foto's in de cloud willen en op de apparaten zelf. Tevens gebruik ik nu de cloud voor allerlei bestanden die ingescand worden, pure centrale opslag. Voordeel is het offline beschikbaarheid van alles en toch de sync.

Nu wil ik downloads gaan plaatsen in mijn cloud, zodat die auto gesynced worden tussen apparaten terwijl de ander offline is (anders deed ik wel networksharing). Kan dit met dropbox 1TB, of gaat het download aspect een probleem worden en kan dit enkel via NAS? Soms pak ik best illegaal een film, soms ook niet (genoeg films legaal). Streamen geen optie, ivm soms geen internet.

Dropbox, jottacloud(??) kosten nu eigenlijk vrij weinig voor 1TB vergeleken met een NAS (300-400 invest+35euro stroom/jaar). Voordeel externecloud is geen schade/breuk, onderhoud, en natuurlijk extern.

Wat zijn de ervaringen, films op dropbox te doen tot zon 250GB? Veel gebruikers met films op dropbox?
Toch een nas de enige oplossing (dan wordt het toch synology)
mja owncloud niet echt een optie... apparaten staan vaak wisselend aan. Anders liet ik het bepaalde apparaat wel aan en pakte ik het via networkshare...

wie zit met het zelfde euvel, wat is jullie oplossing?

• pindamaster
  • Laatst online: 17:40
Heb je al nagedacht over de snelheid van je oplossing? Als de snelheid niet veel uitmaakt en geen zin hebt om alles in te stellen zijn de cloud oplossingen wel interestant. Maar als jij veel data wilt (blijven) syncen dan zou ik toch een voor een nas kiezen. Ik gebruik zelf een nas om van alles te syncen puur omdat de upload snelheid hier niet snel genoeg is om fatsoenlijk te kunnen syncen via dropbox oid

• espex87
Geen idee over upload snelheid eigenlijk.

Ik heb een deel films altijd op mijn laptops / pc staan die ik altijd nog eens wil zien als ik tijd heb. Grotendeels legaal geripped en vanwege flexibiliteit dus op elke pc, voor thuis maakt minder uit maar 2 laptops worden regelmatig gebruikt bij weg zijn en dus niet beschikbaar hebben van de dvds.

Films duurt soms maanden voor ik ze zie... geen tijd. Echter heb ik wel enkele series die ik kijk en vers download omdat we in NL de volgorde nog wel eens negeren. Deze download ik op elke laptop / pc of moet later over kopieren... vandaar de cloud/sync optie. Dit is een deeltje van 3-4 gb op weekbasis wat bijkomt en weer verwijderd wordt.

Series en deeltje illegale films wordt niet direct een bottleneck bij cloud zoals dropbox, googledrive, jottacloud bij het nemen van een abonnement?

[ Voor 9% gewijzigd door espex87 op 06-11-2014 12:43 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:25
Waarom koop je geen NAS en stel je die ook in als VPN server?

Op die manier is het enige wat je nodig hebt (ook op afstand) een internetverbinding waarop je een VPN kan starten naar huis en hopla, alles beschikbaar op elk apparaat en ook niet dubbel.
Ook kun je (met Synology) je eigen cloud dienst opzetten voor documenten en foto's te syncen en toch een offline kopie te hebben.

De mogelijkheden zijn eindeloos.
Je moet goed bedenken wat je nu eigenlijk wilt of wat belangrijk is voor je.

Vanuit je NAS zou je dan bijvoorbeeld een back-up richting een cloud dienst maken voor datgene wat echt belangrijk is voor je.

[ Voor 26% gewijzigd door GeeMoney op 06-11-2014 13:59 ]

• espex87
Belangrijk is het hebben van dezelfde bestanden offline vanaf elke pc, maar wel online beschikbaar zijn (mocht er wel inet zijn). Hierdoor heb ik mijn backup al vanuitgaande dat ik altijd 1 laptop buitenhuis bij heb. Omdat ik regelmatig van locatie verwissel en niet altijd internet heb (werk/reizen/bezoekjes) is dus zowel offline ans online nodig.

Vaste pc 1, vaste pc 2 (locatie 2, vaak uit), laptop 1, laptop 2, cloud/NAS

VPN lijkt me in die zin overbodig en cloud + nas ook? Zou juist moeten kiezen tussen welke het meest effectief draait. Echter cloud dus gevoeliger bij copyright issues?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:25
espex87 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:44:
Belangrijk is het hebben van dezelfde bestanden offline vanaf elke pc, maar wel online beschikbaar zijn (mocht er wel inet zijn). Hierdoor heb ik mijn backup al vanuitgaande dat ik altijd 1 laptop buitenhuis bij heb. Omdat ik regelmatig van locatie verwissel en niet altijd internet heb (werk/reizen/bezoekjes) is dus zowel offline ans online nodig.

Vaste pc 1, vaste pc 2 (locatie 2, vaak uit), laptop 1, laptop 2, cloud/NAS

VPN lijkt me in die zin overbodig en cloud + nas ook? Zou juist moeten kiezen tussen welke het meest effectief draait. Echter cloud dus gevoeliger bij copyright issues?
Je wilt van alles maar kijkt niet goed naar wat er mogelijk is.

NAS <-- originele kopie van alle data en VPN server/Cloud station.
vaste pc1 <-- directe verbinding met de NAS en kan dus met Cloudstation alle documenten online/offline zien en syncen en de datashares benaderen van de NAS voor je films/series.
vaste pc2 <-- zodra deze online komt gaat hij syncen of hij ziet de offline document kopieën en zal deze syncen zodra hij online komt. En ook je shares kunnen benaderen zodra hij online komt.
laptop1 idem als vaste pc2 maar VPN nodig om je shares te benaderen buiten huis.
laptop 2 idem als vaste laptop1

Mochten je laptops buiten huis komen te staan dan kan je je offline document kopieën raadplegen/bewerken die dus ook lokaal staan en als je je VPN start kan je ook nog eens je complete NAS shares benaderen.

Het syncen van complete films in de cloud is onbegonnen werk namelijk.
Streamen over je VPN naar je laptops is zeer goed te doen.

Ik gebruik bovenstaande ook en zit regelmatig in Hotels met beperkte bandbreedtes maar kan alles streamen.
Zelfs in New York heb ik hiervan gebruik gemaakt.

Als extra veiligheid kan je dan ook nog kiezen om je NAS bepaalde dis in een cloud dienst te laten back-uppen.

Bovenstaande zorgt er ook nog eens voor dat je niet onnodig terabytes aan data dubbel hebt staan en alles wordt ook nog eens automatisch in sync gehouden.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 06-11-2014 21:32 ]

Pagina: 1