Playstation NAT probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 00:26

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb van het weekend geprobeerd een PS4 bij een kameraad van mij aan de praat te krijgen nadat hij klaagde dat hij wel online kon, maar niet online tegen mensen kan gamen.

Na het apparaat eens bekeken te hebben blijkt dus dat hij geen NAT toegewezen krijgt, iets wat wel vrij regelmatig voorkomt aan de zoekresultaten te zien (ook hier is het probleem wel bekend)
Nu heb ik er een middag mee zitten tweaken en ik kom niet tot een oplossing, dus vandaar deze post.

Hij is een UPC abonnee, iets wat misschien uitmaakt?, en er zijn twee routers in gebruik, een Cisco (3825? het volledige typenummer ben ik vergeten) en een TP-Link Archer C7.
Al mijn volgende testen zijn uitgevoerd op beide routers die ik verbonden heb naar de PSV met een rechtstreekse ethernet kabel.
De PS4 is voorzien van de nieuwste soft/firmware etc.

Als eerste heb ik een statisch IP adres toegewezen aan de PS4, eentje die bij beide routers buiten de DHCP range valt.
Ik heb na mijn weten alle poorten goed opengezet op beide routers, 80 443 1935 & 3478-3480.

Ook heb ik geprobeerd de PS4 in een DMZ op te zetten, alleen betwijfel ik of ik dit wel goed heb gedaan. Iets te weinig ervaring hiermee, dus dat is nog een optie om serieus te overwegen. Als ik het goed heb zet je bij een DMZ het ip adres wat ik heb toegewezen aan de PS4 er in en dan zou hij al in een DMZ moeten zitten toch?

Heeft iemand nog tips of trucs, ik ben wel ten einde raad denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-07 10:25
Stap 1: gebruik 1 router.
Stap 2 voer alles opnieuw uit.

Door twee routers te gebruiken vraag je alleen maar om problemen. Gebruik één router en 99% van de problemen zijn weg. Mocht je dan nog problemen hebben, dan kan je van daaruit verder kijken. Zeker om te testen is het verstandig om 1 router te gebruiken. Ook als je hulp wil hier, zullen mensen al snel zeggen: gebruik 1 router. Als je per se beide routers wil gebruiken dan vraag je om problemen en zal je niet snel hulp krijgen denk ik, gezien het gewoon problematisch is met 2 routers. En in 99% van de gevallen onnodig.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Ik heb al mijn eerder genoemde oplossingen op een enkele router per keer getest, dus met de ene keer met de ene uitgeschakeld en daarna de andere enzovoorts.
Verder is er niks door gelust wat met de PS4 te maken heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Gnermo op 05-11-2014 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-07 15:14
Hoe zit het met het modem dan?

Zelf heb ik in het modem wat moeten aanpassen voordat ik weer online kon spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Dubbele NAT gaat geheid voor problemen leveren. Zet je UPC modem in bridge, en laat 1 router het werk doen. PS4 in DMZ zetten lees ik wel vaker, echt overbodig en niet een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
PS4 direct op modem al aangesloten? Dus op het UPC modem direct. Daar dan ook de routerfunctie geheel uit staan. Een directer verbinding bestaat niet.

Een vriend van mij heeft namelijk ook een irritant probleem. Hij heeft gewoon NAT type 2, maar kan nooit zelf een party aanmaken. Van alles geprobeerd (DMZ, poorten etc alles wel). Maar nog niet direct via modem getest. Als dat ook niet werkt dan kan het een probleem zijn waar je zelf niet bij kan. In dat geval moet UPC het dus nakijken. Het is de moeite waard om even uit te sluiten.

[ Voor 65% gewijzigd door ASNNetworks op 05-11-2014 23:18 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Anoniem: 316512 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:16:
Dubbele NAT gaat geheid voor problemen leveren. Zet je UPC modem in bridge, en laat 1 router het werk doen. PS4 in DMZ zetten lees ik wel vaker, echt overbodig en niet een goede oplossing.
Dit klinkt als een logische oplossing, de Cisco die geleverd is vanuit UPC is het modem.
Enig idee hoe ik dit uit zet precies? (Heb de boel niet voor me nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gnermo schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:17:
[...]

Dit klinkt als een logische oplossing, de Cisco die geleverd is vanuit UPC is het modem.
Je kunt de "bridge modus"=functie vrij makkelijk vinden in de interface. Denk onder netwerk of systeem. Je modem zal in principe daarna nog bereikbaar zijn op 192.168.100.1, maar laat de router verder al het verkeer afhandelen.

Helaas weet ik niet precies waar het staat (mijn modem kan ik zelf niet bereiken omdat ik op het management IP mijn router heb geconfigureerd).

Maar het zou dus vrij simpel te vinden moeten zijn, een leek moet dat zelfs kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Gnermo schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:17:
[...]

Router van het modem zal waarschijnlijk via de klantenservice moeten worden uitgezet. Ik heb Ziggo en moet dat via de klantenservice regelen (kan ook via Twitter). Denk niet dat UPC hierin veel verschilt? (Beide binnenkort zelfde bedrijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ASNNetworks schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:20:
[...]

Router van het modem zal waarschijnlijk via de klantenservice moeten worden uitgezet. Ik heb Ziggo en moet dat via de klantenservice regelen (kan ook via Twitter). Denk niet dat UPC hierin veel verschilt? (Beide binnenkort zelfde bedrijf).
Ligt maar net aan je modem. Ik kon mijn UPC modem gewoon zelf in bridge zetten. Pas ook nog met een horizon gedaan (vreselijk ding trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Ah ok, dan is dat (in dat opzicht) beter geregeld bij UPC. Bij Ziggo moet je daarvoor bellen/tweeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Het is uit mijn hoofd een Cisco 3925 waar niks uit is gesloopt in de interface, dus ik zal eens een kijkje nemen van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633026

Denk onder netwerk of systeem.

spam

[ Voor 46% gewijzigd door BM op 10-11-2014 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

DMZ lijkt mij niet zo'n prettig idee. PS4 heeft een aangepaste versie van FreeBSD (dus over het algemeen redelijk veilig) maar als er eens een hack beschikbaar komt ben je nogal de pineut (creditcard gegevens kunnen worden gestolen etc).

Misschien nogal een low-tech suggestie maar..heb je al een harde reset of beide routers gedaan? Ik heb de wat oudere router/modem van Ziggo (Ubee uit 2008/2009) en daar moet je gewoon echt de stroom vanaf halen om instellingen doorgevoerd te krijgen.

En inderdaad: Één router gebruiken. Naast het probleem dat je nogal een bottleneck op je netwerk plaatst is het ten eerste ook niet echt fijn voor je WiFi (2 signalen en de 2.4ghz band is al zo vol). Probeer ook de boel eens op 5ghz te zetten als die optie er is.
ASNNetworks schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:20:
[...]

Ik zou hier toch nog eens naar kijken aangezien bij Ziggo (in ieder geval met de Ubee modem) ook die optie beschikbaar is...maar dat is niet 'echt' een Bridge mode. Je kunt in de Ubee een IP invullen waarnaar de boel wordt gebridged maar het moet dan nog steeds door een groot gedeelte van de modem software heen waardoor de verbinding trager zal zijn. Ziggo (en UPC trouwens) willen tegenwoordig eigenlijk niet dat je de modem in bridge zet aangezien de WiFi Spots optie er dan ook uit gaat. En dat willen Ziggo en UPC nu voorkomen. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 10-11-2014 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Het router gedeelte van de UPC modem/router (de Cisco dus) is al die tijd al uitgeschakeld geweest, dus dat kan het niet zijn denk ik.

EDIT:

Ik heb de Cisco nu helemaal in bridge modus gezet maar ik kan niet meer in de webinterface komen... :?

[ Voor 30% gewijzigd door Gnermo op 16-11-2014 21:08 ]

Pagina: 1