Versterker om mijn PC + console aan te hangen?

Pagina: 1
Acties:

• vedder
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06-2025
Solved! Zie latere berichten.

Binnenkort krijg ik een Playstation 4, maar ik heb helemaal geen TV en wil hem dus aan een van mijn PC monitoren hangen. Prima, maar de vraag is een beetje wat ik met het geluid doe.

Mijn PC heeft een 5.1 surroundset waar ik ook graag gebruik van zou willen maken met de Playstation. Maar de vraag is een beetje hoe ik dat aan kan sluiten. De surround set heeft als ingang 3x 3.5mm jacks (zelfde als de uitgang op mijn PC dus). De PS4 heeft een optische uitgang. Ik dacht dus een versterker te zoeken die optisch en 3x 3.5mm audio ingangen heeft en 3x 3.5mm uitgangen heeft. Maar zoiets lijkt niet echt te vinden in de Pricewatch.

Een alternatief product wat ik wel gevonden heb is dit: http://www.ambery.com/2hddodtsdihd.html
Hiermee zou ik het audiokanaal van de HDMI uitgang van de PS4 om kunnen zetten naar 3.5mm jacks voor mijn 5.1 set. Maar dan moet ik nog steeds stekkers wisselen als ik switch tussen PC en console wat niet echt optimaal is.

De vraag is dus of er een manier is om een console aan te sluiten op mijn bestaande audio setup.

[ Voor 3% gewijzigd door vedder op 12-12-2014 22:35 ]

doob

Verwijderd

Geen PS4 kopen en verder gamen op je PC lijkt me het goedkoopste oplossing 8)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als je een vesterker als pricewatch: Pioneer VSX-329-K neemt, welke gewoon de goedkoopste 5.1 is en nu even als voorbeeld gebruikt wordt.

Ding heeft een optical in, en een sloot HDMI ingangen, die vast ook wel geluid ondersteunen. PC en PS4 via HDMI aansluiten op de reciever, van reciever naar monitor, en presto, geluid. Denk ik.

Vervelende is alleen dat je somehow je jacks naar losse draadjes moet krijgen. Dit kan uiteraard met een schaar, maar er zullen ook vast wel verloopjes bestaan, al dan in de vorm van gesloopte jack naar RCA verloopjes.

Vraag is alleen ook of je boxjes zoveel watt wel leuk vinden. Vaak zijn ze niet gemaakt voor een "dikke" 100w versterker.

People as things, that’s where it starts.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 22:25
Je zegt er niet bij wat je budget is, dit is wel op te lossen maar de ergonomie hangt een beetje af van wat je ervoor over hebt.

Iets wat het in 1 klap oplost is dit:

http://www.aliexpress.com...mo-decoder/699613159.html

PC sluit je aan via USB, PS4 optisch, paar verloopjes erbij van jack naar RCA/tulp en het zou moeten werken.

Een stuk goedkoper is dit:

http://www.aliexpress.com...3-DTS-to/32217343030.html

Je computer zou je dan via de tweede optische ingang op dat apparaat aan kunnen sluiten. Je hebt dan nog wel een geluidskaart nodig die je computer voorziet van een optische uitgang, maar dat is voor een paar tientjes wel mogelijk (USB of PCI(e)).

Wil je een "echte" receiver, dan heb je er 1 nodig die pre-outs heeft voor al je kanalen, meestal betekent dat dat je in een duurder segment komt, maar misschien is er iets te vinden (wellicht tweedehands). Een reeds versterkte set aansluiten op luidsprekeruitgangen van een receiver zou ik sterk afraden, dat gaat op z'n minst belabberd klinken en met een beetje pech maak je je apparatuur ermee kapot.

• vedder
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:05:
Geen PS4 kopen en verder gamen op je PC lijkt me het goedkoopste oplossing 8)
Ah, maar ik krijg hem als cadeau. Iets met een gegeven paard enzo :)
VasZaitsev schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:54:

Vraag is alleen ook of je boxjes zoveel watt wel leuk vinden. Vaak zijn ze niet gemaakt voor een "dikke" 100w versterker.
Hmm ja dat is wel een goed punt, daar had ik nog niet aan gedacht. De stroomvoorziening van de subwoofer gaat via een adapter en die geeft 34.8VA aan dus dan is de vraag of ik dan mijn boxen niet opblaas...
Solarsparc schreef op donderdag 06 november 2014 @ 01:52:
Je zegt er niet bij wat je budget is, dit is wel op te lossen maar de ergonomie hangt een beetje af van wat je ervoor over hebt.
Wat betreft budget, ik wil het gewoon fatsoenlijk werkend hebben en de goedkoopste (zonder al te veel knutselwerk) oplossing heeft de voorkeur, mits er geen merkbare kwaliteitsdaling is vergeleken wat ik nu heb op mijn PC. Maar ik krijg een beetje het vermoeden dat ik het beste gewoon de volle mep betaal en een versterker en nieuwe speakers koop... Zo wordt zo'n geschenk toch nog duur opeens!

doob

• vedder
Solarsparc schreef op donderdag 06 november 2014 @ 01:52:
Een stuk goedkoper is dit:

http://www.aliexpress.com...3-DTS-to/32217343030.html

Je computer zou je dan via de tweede optische ingang op dat apparaat aan kunnen sluiten. Je hebt dan nog wel een geluidskaart nodig die je computer voorziet van een optische uitgang, maar dat is voor een paar tientjes wel mogelijk (USB of PCI(e)).
Ik ga deze optie proberen.

doob

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:31
Je kan ook een nieuwe surroundset kopen, bijvoorbeeld deze: pricewatch: Logitech Z906

Die kan zowel met SPDIF optisch als met 3,5mm aangestuurd worden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Lamanl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-01 00:22

Lamanl

So little done, so much to do

VasZaitsev schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:54:
Als je een vesterker als pricewatch: Pioneer VSX-329-K neemt, welke gewoon de goedkoopste 5.1 is en nu even als voorbeeld gebruikt wordt.

..............

Een 5.1 surround setje zoals hier onder kan je niet aan een versterker hangen, want hij versterkt al van zichzelf

pricewatch: Logitech Z506

Dan is een DAC een goed oplossing
vedder schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:48:
[...]

Ik ga deze optie proberen.
Bij deze moet ook je PC een optical hebben volgens mij
Ramon schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:14:
Je kan ook een nieuwe surroundset kopen, bijvoorbeeld deze: pricewatch: Logitech Z906

of dat dus

• vedder
Ramon schreef op zondag 09 november 2014 @ 14:14:

Dat is wel een prijzige oplossing. De decoder + geluidskaart oplossing zou onder de €100 blijven ware het niet dat het nergens te koop is behalve als ik bereid ben het uit China te importeren, waarbij ik blij mag zijn als het dit jaar nog arriveert. Ook niet helemaal wat ik in gedachten had...

Edit: Is er geen mogelijkheid om het optische signaal van de PS4 op mijn PC aan te sluiten en het daar dan te decoden en door te loopen naar mijn speakers?

Edit2: Decoder wel op Ebay beschikbaar, dus dan ga ik dat wel proberen.

Edit3: Werkt perfect! Mijn PC en PS4 zijn op een decoder, die daarna verbonden is met mijn 5.1 speakerset van Creative.

[ Voor 23% gewijzigd door vedder op 12-12-2014 22:31 ]

doob

Pagina: 1