Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-PAX2
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-07-2024
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren problemen met mijn desktop PC. Deze heeft een:

CPU: AMD Phenom II x6 1100T
GPU: ATI Radeon 6870 van XFX.

Sinds gisteren heb ik problemen met mijn videokaart / videokaart drivers. Ik startte gisteren een spel op (ETS2) en na een paar minuten in het spel werd mijn korrelig en begon het te schokken. Een paar momenten later liep alles vast en zag ik gele strepen in het beeld. Ik restartte mijn PC en gaf het een tweede poging, opnieuw crashte alles na een paar minuten spelen. Ik wist dat er een melding was dat ik mijn grafische kaart moest updaten. Dus dat probeerde ik na de tweede keer opstarten. Echter ging het nu ook fout in de Windows omgeving. De uiterste linker en rechter zijde van het scherm zaten niet meer aan die van de monitor (zie foto). Ik kon dit niet meer goed krijgen dmv het catalyst center. Zelfde probleem ontstond toen ik hem aan de TV probeerde aan te sluiten. Ik downloade de laatste update voor ATI kaarten (14.9) en installeerde deze. Echter werd deze installatie niet succesvol. Ik kreeg een XML bestand met vage informatie, dus ik sluitte mijn computer af. De volgende dag (vandaag) wilde ik het weer proberen. Mijn PC geeft nu alleen helemaal geen beeld meer. Wanneer ik de PC aanzet gaat alles draaien zoals nomaal, de monitor krijgt een input, alleen de backlight gaat aan. Voor de rest gebeurd er niks. Is mijn videokaart nu kapot?

Bij voorbaat dank,

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://rupic.org/images/untitlgyg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GalacticMeadows
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09-2022
Volgens mij is er voor dat korrelige een naam, ik weet alleen niet meer wat. Ik denk persoonlijk dat hij een beetje is gaan oververhitten. Wacht maar tot andere tweakers reacties geven voor wat meer zekerheid maar dat is wat ik denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 14:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Lijkt me sterk dat hij is overleden van ETS2, steek het ding eens in een andere PC en kijk wat ie dan doet. Ik weet niet meer welke GPU dat was maar dat beeld kreeg ik toen ook, had iets te maken met m'n kabels en na wat uit en induwen en opnieuw opstarten en wat kloten met resolutieinstellingen was dit weer normaal.

Ik denk dat die install je driver gewoon gecorrupt heeft, dit is geen ramp, krijg je wel een BIOS te zien of echt helemaal niks? Probeer in het geval van wel op te starten in veilige modus en dan de driver gewoonweg te de-installeren. In het geval van geen beeld: probeer een andere kabel, en andere aansluiting.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600304

Vaak als de GPU het niet trekt of te warm wordt dan doet de driver vanzelf een herstart (geen windows herstart). Dan krijg je altijd een melding onder in je scherm. Heb je enig idee hoe warm de kaart wordt?

Is de bekabeling wel in orde? Heb het voorheen een keer gehad met een slechte DVI kabel die gaf toen ook korrels en soort ruis op het scherm.

Ik zie dat je de pc ook weleens op de TV gebruikt dan kan het wisselen van kabels (zeker wanneer er stroom op je scherm staat) ook weleens voor kortsluitingen zorgen. Gebruik je dezelfde kabels voor zowel TV als monitor? Probeer eens een andere poort op je GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-PAX2
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-07-2024
kuusj98 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 00:56:
Ik denk dat die install je driver gewoon gecorrupt heeft, dit is geen ramp, krijg je wel een BIOS te zien of echt helemaal niks? Probeer in het geval van wel op te starten in veilige modus en dan de driver gewoonweg te de-installeren. In het geval van geen beeld: probeer een andere kabel, en andere aansluiting.
Bedankt voor je antwoord. Helaas krijg ik geen BIOS te zien als ik de PC opstart. Het scherm blijft zwart. Ik heb de PC opengemaakt en wat stof verwijder rondom de CPU en de GPU, wat kabels aangeduwd en nog een poging gedaan, helaas is er niks veranderd. Ik heb zo'n debug dingetje op mijn moederbord zitten, maar die herkent geen problemen.
Anoniem: 600304 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:28:
Vaak als de GPU het niet trekt of te warm wordt dan doet de driver vanzelf een herstart (geen windows herstart). Dan krijg je altijd een melding onder in je scherm. Heb je enig idee hoe warm de kaart wordt?

Is de bekabeling wel in orde? Heb het voorheen een keer gehad met een slechte DVI kabel die gaf toen ook korrels en soort ruis op het scherm.

Ik zie dat je de pc ook weleens op de TV gebruikt dan kan het wisselen van kabels (zeker wanneer er stroom op je scherm staat) ook weleens voor kortsluitingen zorgen. Gebruik je dezelfde kabels voor zowel TV als monitor? Probeer eens een andere poort op je GPU.
De videokaart is nooit overklokt geweest en mijn PC is goed voorzien van fans etcetera dus ik kan me niet voorstellen dat deze overhit is geraakt.

De kabels heb ik nagekeken. Ik heb een andere HDMI kabel geprobeerd en een andere monitor, beiden mochten niet baten. Ik beschik niet over een DVI (?) kabel dus die kan ik helaas niet proberen.