budget htpc

Pagina: 1
Acties:

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:15
Hallo beste tweakers,

Ik ben van plan een htpc te bouwen voor in de woonkamer. Ik heb laatst voor de eerste keer een pc gebouwd, dus ik ben nog niet heel erg ervaren op dit gebied. Daarom dat ik toch nog graag een topic aan maak voor wat zekerheid.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma\'s wil je gebruiken)?
Ik ben er nog niet helemaal over uit welk os ik wil gaan draaien op de htpc, ik heb de neiging om gewoon windows 8.1 hierop te zetten zodat ik net nog wat meer mogelijkeheden heb en in een desktop omgeving kan blijven. Wat is jullie ervaring hierbij? Verder wil ik het systeem onafhankelijk gaan gebruiken, dus niet streamen vanaf een NAS. Denk met name aan de standaard programma's: XBMC, youtube, torrents downloaden, een beetje op internet surfen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Het systeem mag max 300 euro kosten, maar het liefste zo min mogelijk natuurlijk. Daarom heb ik een aantal dingen uit de V&A sectie kunnen vissen (zie onderaan voor links), ik probeer ook nog even voor een 2e hands ssd schijfje te zoeken.

Eventueel windows os en randapparatuur is niet meegenomen in het budget.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Gewoon de standaard componenten, zonder een videokaart? Ik neem aan de grafische chip op de cpu voldoende is. Verder denk ik enkel een 240/256 ssd nodig te hebben voor os en evt downloads, het meeste zal echter gestreamed worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Natuurlijk is zo stil mogelijk is een vereiste, hetzelfde geld voor het energie verbruik. Tevens vraag ik me af of ik met de gekozen set-up 3d films/4k bestanden kan afspelen? (voor nu niet belangrijk, maar meer voor de toekomst). Zo nee, wat zou ik dan nog kunnen aanpassen?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-5300 Boxed€ 28,50€ 28,50
1ASRock FM2A88M Extreme4+ retail€ 54,-€ 54,-
1Lian Li PC-Q03B€ 62,50€ 62,50
1Kingston 4GB DDR3 1600MHz Module€ 38,47€ 38,47
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,95€ 29,95
1Crucial MX100 256GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 305,42

V&A aangeboden: HTPC setje: AMD A4-5300, ASRock FM2A88M Extreme4+, Kingston 4GB 1600mhz RAM

V&A aangeboden: Lian Li PC-Q03B nieuw in de doos

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Intel NUC al overwogen?

Te koop....

• Bartoow
Heel eventjes naar gekeken, is idd ook wel een optie.

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-03 12:46
Ik ben zelf ook op zoek naar een soort gelijke build. Helaas geen groot expert op dit gebied maar ik vind je build er netjes uit zien.

Wat is de exacte reden dat je voor deze case hebt gekozen?

• Bartoow
Ik vond het kastje er wel strak uitzien, aangezien er voor een plattere case bij de TV toch geen ruimte is en de htpc ergens naast de bank komt te staan vond ik dit kastje beter geschikt.

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-03 12:46
Haha je HTPC komt letterlijk in de woonkamer te staan :P Maar inderdaad mee eens, het kastje ziet er zeer strak uit.

• Bartoow
haha ja een soort van, hij komt achter de bank naast de subwoofer te staan, vrijwel uit het zicht.

Maar wat zeggen jullie verder? De set up voldoet dus prima voor de taken die ik aangaf te willen doen? Hoe zit het bijvoorbeeld met 4k content?

[ Voor 42% gewijzigd door Bartoow op 06-11-2014 12:32 ]

Pagina: 1