Bediening en beeld pc vanuit andere ruimte

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Op de begane grond hebben wij op de zaak een workstation staan. Nu willen wij het beeld van deze desktop projecteren op een reeds bestaande beamer in de vergaderruimte op de 1e verdieping (ongeveer recht boven de computer). De lengte van eventueel benodigde kabels zal ongeveer 10 meter zijn. Daarnaast willen wij ook deze computer kunnen bedienen met een draadloze muis+toetsenbord. Verder is er een wifi- en een bedraad netwerk aanwezig.

Nu heb ik daarover een paar vragen:
1. Op dit moment heeft de betreffende computer een grafische kaart met 2 dvi-aansluitingen. Binnen 1 á 2 jaar willen we deze computer vervangen door een nieuw exemplaar. Hoe kan ik de beeldverbinding het beste realiseren? Mijn idee: een verloopje van DVI naar hdmi, dan hdmi kabel trekken en aansluiten op beamer. Dit i.v.m. maximale lengte van dvi in vergelijking met hdmi.

2. Op de engelse wiki van usb 3.0 staat dat er geen maximum kabellengte is. Maar er is niet echt zoiets als een usb 3.0 toetsenbord toch? Werkt dit dan?

Het budget is ongeveer 200-300 euro.
Als iemand tips heeft om bovenstaande functies op een andere manier te realiseren, van harte welkom! We willen echter geen aparte computer in de vergaderruimte.

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 08:40

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

LethalInnocence schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:26:
We willen echter geen aparte computer in de vergaderruimte.
Kun je geen laptop aansluiten op de beamer? Draadloze muis en toetsenbord zal ook zijn bereik niet 100% kunnen garanderen, door het plafond heen.

Ik vind dat je een grote omweg neemt voor een klein probleempje.

[ Voor 9% gewijzigd door Lawwie op 05-11-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Niet online
Liever niet. Inderdaad best een aardige omweg ;)

Mijn baas is zeg maar niet zo heel handig met computers, maar wil tijdens besprekingen wel Autocad- tekeningen kunnen bekijken en inzoomen enzo.

Het idee is dat de administratie zo de tekeningen kan klaarzetten, en de baas zelf de tekening kan bekijken. Ook hebben we dan geen extra Autocad-licentie en andere software nodig (vele duizenden euro's).

Een usb-hubje plaatsen in de vergaderruimte is wel mogelijk. Ik heb toestemming om gaten in het plafond te boren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-07 09:38
1. Is een prima oplossing. 10m HDMI kabel moet geen enkel probleem zijn, en zal geen afbreuk doen aan de beeldkwaliteit.
2. Het is een beetje overdreven om een USB 3.0 verbinding te gebruiken voor toetsenbord en muis ;) . Je zou kunnen kiezen voor een draadloze Bluetooth toetsenbord/muis combinatie, bijv deze van Rapoo (er zijn behalve de niet zo positieve review hier op tweakers ook zat positieve te vinden :) )
Wel heb je hier nog een Bluetooth ontvanger voor nodig, die je eventueel met een USB-verlengkabel kan aansluiten. Maar met deze combinatie blijf je hoe dan ook binnen budget.

Een meer professionele (en ook aanmerkelijk duurdere) oplossing is AdderLink, bijvoorbeeld deze. Hier info van de fabrikant.
Niet binnen budget, maar wel een coole manier om beeld, toetsenbord en muis over een enkele netwerkkabel te sturen. Maximale afstand: 50 meter :9. Vereist wel een HDMI > DVI adapter bij de beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Niet online
Is een usb kabel met actieve repeater een goede oplossing?