Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ICIDU router icm Chromecast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers!

Sinds enige tijd de chromecast in gebruik. Ben er blij mee. Nu heb ik voor het gamen een router tussen mijn ziggo modem gezet. Het modem heb is een CISCO EPC3928 en de router is een ICIDU 150 of 300n (ICIDU NI-707502). Kan straks even op zolder kijken welke precies (op de router zelf staat het niet).

Nu dat ik de router ertussen heb gedaan gaat er het eea niet meer goed met de chromecast. Ik heb nu vanaf mijn modem 2 wifi signalen uitgaan. 1 2,4 ghz en 1 5ghz. Daarnaast heb ik vanaf de ICIDU nu ook een wifi signaal komen waaraan ik de chromecast en mijn telefoon heb verbonden. Het lijkt mij voor het gamen belangrijk via de router de verbinding te leggen. Dat zit dus niet helemaal lekker. Kan ik nu proberen de wifi verbindingen van de CISCO gewoon uit te zetten en door te gaan op het ICIDU router? Ik heb niet super veel kennis over dit geheel, maar dat is dus vraag 1.

Mijn tweede vraag gaat over de verbinding met de chromecast. Mijn telefoon iPhone geeft na de reset van de chromecast aan dat het apparaat niet kan worden gedetecteerd in het netwerk. Ik heb overigens verbonden met het ICIDU netwerk. Dan stuurt mij naar deze pagina:

https://support.google.com/chromecast/answer/3438461

Wat ik moet doen:
- Disable Access Point/AP isolation, also known as Client isolation or guest mode, on your router
- Enable UPnP (Universal Plug and Play) also known as Multicast on your router

Ik kan niet vinden hoe dit werkt bij de ICIDU, of hoe deze functies moet veranderen. Wat vinden jullie hiervan, hebben jullie tips?

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Hoe heb jij je router ingesteld? Je ziggo modem fungeert namelijk ook al als router. Nu heb je waarschijnlijk 2 netwerken en kan het zijn dat niet alles elkaar meer kan benaderen.

Hoe heb je het aangesloten en welke apparaten zitten op welke router.

[ Voor 3% gewijzigd door rxr1991 op 05-11-2014 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die dag dat ik het ingesteld heb de ziggo modem om laten zetten in bridge modus. In de ziggo router zit mijn tv aansluiting en een kabel van ethernet aansluiting 1 naar WLAN op de ICIDU. Dan van etherenet 1 een kabel naar mijn desktop. Ik weet niet precies waar mijn desktop nu verbinding maakt, maar ik ga uit van de ICIDU aangezien daar de kabel heen gaat.

Ik kan nu casten vanaf mijn pc naar de chromecast, maar niet vanaf mijn telefoon en de laptop van mijn vriendin. :s

Edit: Heb MAC filtering op het ziggo + icidu aan gezet, maar dat geeft geen verschil.

het gekke is dus dat ik wel vanaf mijn pc kan streamen, maar niet vanaf telefoon of laptop.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 21:11 ]

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 16:48
Hallo Sokkie,

Heb jij het aan de praat gekregen?

Mijn chromecast wil namelijk ook niet op het netwerk van ICIDU werken.

Ook ik kan de opgegeven instellingen niet vinden.

Gaarne jou hulp.

Mvrgr,

Harry

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:41

Nox

Noxiuz

Als je de poorten op je modem, het wifi van de modem en de hotspots niet gebruikt modem bridgen en je router van Icidu terugbrengen en een fatsoenlijke kopen.

Als je je modem's wifi en hotspots wel wilt gebruiken koop dan een accesspoint. Of koop een router die je als AP instelt, dat kan ook. Mijn ervaring met die icidu routers is dat het eigenlijk ondingen zijn.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• mdrijver
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Voor vergelijkbare router (ICIDU NI-707540) geldt:

AP isolation staat aan en is niet te wijzigen.
Geen reactie van Icidu support (sinds 9 dec 2014).
Geen firmware updates.
Geen ondersteuning voor WRT.

Werkt goed als router zonder wifi. Er zit een wifi radio schakelaar acher op het apparaat.

• Phyrro
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik kan helaas ook geen verbinding maken met mijn ICIDU (NI-707537) router. Ik heb de UPnP enabled, voor de rest vertelt Google Support mij dit:
Routerinstellingen die casten kunnen verhinderen
  • Als u een dual-bandrouter heeft, zorgt u ervoor dat AP-/clientisolatie is uitgeschakeld. Hiervoor kan een kleine wijzigingen in de instellingen van uw wifi-router zijn vereist. Ga naar onze pagina over de AP-isolatiemodus voor hulp bij het oplossen van dit probleem.
  • Schakel Multicast, UPnP en IGMP in de instellingen van uw router in.
  • Als u DNS-software uitvoert, schakelt u de volgende openbare Google DNS IP-adressen in: 8.8.8.8 en 8.8.4.4
  • Als AP- of clientisolatie is ingeschakeld voor de router/het netwerk waarmee u Chromecast probeert te configureren, of als dit een captive portal is (gebruikelijk voor hotelkamers, schoolnetwerken, zakelijke omgevingen), kunt u uw Chromecast-apparaat niet correct configureren. Bekijk het gedeelte over uw Chromecast meenemen op reis in de Veelgestelde vragen.
AP isolatie is niet van toepassing, omdat het een 2.4GHz-router betreft geloof ik. Multicast en IGMP kan ik niet vinden in de router-settings. Waar gaat het mis?
Pagina: 1