Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een compacte mobiele telefoon (liefst kleiner dan 13x6cm) met LTE, >4" scherm, goede ondersteuning van IMAP, CalDAV (inclusief tasks) en ActiveSync (met meerdere folders), een notification light (of equivalent mechanisme) en een redelijke accuduur. Liefst ook NFC, bluetooth 4 en 5Ghz WiFi en een makkelijk verwisselbare batterij en mogelijkheid tot toevoegen van een microSD-kaart

Wat is je budget?
van 0 tot 400€, maar het zou eventueel ook meer mogen zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zal vooral bellen, emailen en agenda's bijhouden met de telefoon.

Wat heb je zelf al gevonden?
Voor zover ik weet hebben alleen IOS en BlackBerry 10 (en Jolla...)(de laatstgenoemden met gebreken) apparaten standaard ondersteuning van ActiveSync en CalDAV. Windows Phone kan vooralsnog een beetje voor de gek worden gehouden door een iCloud account te misbruiken., Voor Android bestaan apps die ondersteuning toevoegen.

Als ik naar mijn eisen kijk zijn het dan bijvoorbeeld een iPhone 4S, BlackBerry Z10, en eventueel met apps Sony Xperia Z1 compact of in de hoop van werkende/blijvende/verbeterende CalDAV-ondersteuning een Nokia Lumia 925. Momenteel neig ik het meest naar Android+apps, concreet het Sony-toestel.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er geschiktere toestellen? Hoe verschuift de balans als het een of ander belangrijker wordt (CalDAV zou bijvoorbeeld wel wat minder belangrijk kunnen worden)

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 05-11-2014 20:17 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
Qua mogelijkheden zit je het beste met iOS en Android, daar zijn de meeste apps voor die je flexibiliteit bieden, dus in jouw concrete (financiele) geval is een Android toestel als de Sony een goede keuze.
Ik zou alles laten afvallen wat misschien komt, want dat is niet zeker en kan een miskoop blijken.
Verder zou je nog naar secundaire eisen kunnen kijken die je kunt hebben, denk aan opslagruimte op het toestel bijvoorbeeld.

Overigens begrijp ik de Lumia 925 niet in je lijstje want die is groter dan je maximale voorkeur 13x6 cm, en als je die maat loslaat is er veel meer keuze in het Android geweld aan toestellen.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Hmm, Met 7cm breedte is die 925 wel wat te breed inderdaad.

Ik zal dan denk ik maar het Sony-toestel nemen. Misschien ook wel leuk voor over een tijdje om SailfishOS eens te proberen. Verder lijkt Sony ook wel een van de beter updatende fabrikanten te zijn (vooralsnog dan)

Die keuzebeperking door die afmetingseisen is trouwens inderdaad wel groot... misschien toch maar laten varen. Er is inderdaad vanalles te krijgen... wat dat betreft is het ook wel een arbeidsbesparende eis :P

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 06-11-2014 21:43 ]

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-11 16:53
Wat heb je uiteindelijk gekozen?

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
EEn Sony Xperia Z1 compact