Mobiele Provider die connecties van buiten toelaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nils.K.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-04 17:19
Is er een provider die het toestaat om een smartphone via tcp van buiten te benaderen?

Ik heb het al via mijn T-Mobile abonnement geprobeerd. Mijn mobiel heeft wel een eigen ip adres maar alle connecties die ik probeer aan te maken komen nooit op de smartphone aan.

Uiteindelijk moet dit aan een sensor gekoppeld worden. De sensor verzamelt te veel data om alles via 3g te versturen en WiFi is buiten bereik. Daarnaast is/zijn de sensor(en) gekoppeld aan een kleine linux computer die ik via SSH en HTTP wil benaderen.

Het is me duidelijk dat ik de connectie ook vanaf het mobieltje kan openen, maar als het ook anders om gaat heb ik veel meer mogelijkheden.

Heeft hier iemand ervaring mee of is er misschien bekend of er providers zijn die dit toelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:28
Bij Vodafone kun je de Open APN koppelen op een zakelijk abonnement. Die laat inkomend verkeer toe, maaaaaar je hebt geen static IP.

Ik weet niet hoe dit bij de andere providers in elkaar steekt.

[ Voor 20% gewijzigd door SafariFlow op 05-11-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nils.K.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-04 17:19
SafariFlow schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:36:
Bij Vodafone kun je de Open APN koppelen op een zakelijk abonnement. Die laat inkomend verkeer toe, maaaaaar je hebt geen static IP.

Ik weet niet hoe dit bij de andere providers in elkaar steekt.
Thanks, Open APN was even het woord dat ik nodig had. Als ik de APN van "smartsites.t-mobile" naar "internet" verander ontvang ik ook connecties van buiten :)

Daarmee is mijn vraag beantwoord.

Voor iedereen die het zoekt, hier de APN met open porten van de drie grote providers:
T-Mobile: internet
KPN: advancedinternet
Vodafone: open.vodafone.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hou wel rekening met het zgn bill shock effect.
Bijvoorbeeld, als iemand besluit dat ip adres te gaan pingen, kan dit leiden tot een hoog dataverbruik.

Dat betekent, stam + t .