Ik wil graag het werkgeheugen en de harde schijf van mijn gamesysteem upgraden. Waarom? Het werkgeheugen is slechts 4GB en ik merk dat dat voor sommige games en toepassingen wat weinig is. De harde schijf die nu in mijn systeem zit is slechts 320GB en al heel wat jaartjes oud. De schijf ratelt soms behoorlijk bij het lezen van gegevens en CrystalDiskInfo geeft 1353 inschakelingen en 35079 bedrijfsuren aan. Ik heb het idee dat door het beperkte werkgeheugen en door de relatief oude harde schijf de snelheid van mijn systeem gedwarsboomd wordt en dat wil ik dus oplossen
.
Dit is mijn systeem op dit moment:
Allereerst wil ik sowieso het werkgeheugen verdubbelen. Mijn huidige geheugen draait op 1333Mhz en vandaag de dag zijn de meeste balkjes 1600Mhz. Wordt dit een probleem met combineren? Is combineren hier überhaupt een goed idee aangezien het geheugen nu zo'n 4 jaar oud is? Ik heb 4 geheugenslots op m'n moederbord zitten dus combineren zou wat dat betreft mogelijk zijn. Zijn er merken die ik beter kan vermijden? Zo ja, waarom? Hebben sommige merken voordelen ten opzichte van gaming?
Qua opslag zat ik te denken aan een 1TB HDD en eventueel een SSD voor het OS (Windows 8.1) mocht dat echt snelheidswinst opleveren? Is dit de moeite waard? Ook in dit geval; zijn er merken die ik beter kan vermijden (hoge failure rates)?
Graag hoor ik jullie meningen, tips een aanbevelingen voor deze kwestie!
Dit is mijn systeem op dit moment:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 330,33 | € 330,33 |
| 1 | Asus P8P67 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GV-N660OC-2GD | € 166,50 | € 166,50 |
| 1 | WD Blue SATA 3 Gb/s, 320GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MS-Tech CA-0300 Hornet | € 49,37 | € 49,37 |
| 2 | Adata AX3U1333GB2G8 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,- | € 12,- |
| 1 | Seasonic S12G 650W | € 89,90 | € 89,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 648,10 | |
Allereerst wil ik sowieso het werkgeheugen verdubbelen. Mijn huidige geheugen draait op 1333Mhz en vandaag de dag zijn de meeste balkjes 1600Mhz. Wordt dit een probleem met combineren? Is combineren hier überhaupt een goed idee aangezien het geheugen nu zo'n 4 jaar oud is? Ik heb 4 geheugenslots op m'n moederbord zitten dus combineren zou wat dat betreft mogelijk zijn. Zijn er merken die ik beter kan vermijden? Zo ja, waarom? Hebben sommige merken voordelen ten opzichte van gaming?
Qua opslag zat ik te denken aan een 1TB HDD en eventueel een SSD voor het OS (Windows 8.1) mocht dat echt snelheidswinst opleveren? Is dit de moeite waard? Ook in dit geval; zijn er merken die ik beter kan vermijden (hoge failure rates)?
Graag hoor ik jullie meningen, tips een aanbevelingen voor deze kwestie!