Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Overal laptop 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• RonaldMuijs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06-2023
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop vooral voor school gebruiken (office ect.)en wil er in mijn vrij tijd ook wel een game op kunnen spelen. Ook kijk ik soms een film. (1/2x per week) vandaar dat ik graag ook een beetje een goed beeldscherm wil.

Wat is je budget?
1000 euro is toch eigenlijk wel echt het maximum.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij moet elke dag mee naar school. Mijn vervoer is eerst een stuk fietsen en dan met de trein, dus een beetje licht zou wel fijn zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Dit wordt mijn eerste echte eigen laptop, dus ik sta nog voor alle merken open. Heb nog geen negatieve ervaringen met merken.

Dingen waar aan ik waarde hecht:
  • Scherm
  • SSD (128 GB is denk al wel genoeg ik stream de films, en ik zet hooguit 2 games tegelijk op mijn laptop maar met 256 GB weet ik zeker dat ik genoeg heb)
  • Goede accuduur ( minimaal 5 uur)
  • Liefst i5 processor
  • Maximaal 15 inch beeldscherm
De ssd vind ik erg belangrijk, ik heb op heel veel forums gelezen dat dit eigenlijk tegenwoordig wel een must is. Ik weet niet of ik hem zelf kan monteren, heb nog nooit gezien hoe het moet dus liever dat de ssd er al in zit.

Ik heb zelf al een poos de forums door gesnuffeld. En zelf wat gezocht. En kwam zelf op de voolgende laptops:
http://tweakers.net/price...8gb-zilver/specificaties/
http://tweakers.net/price...p-envy-15-k048nd/reviews/
http://tweakers.net/price...-(leopard)/specificaties/
http://tweakers.net/price...eapad-y50-70-00745nl.html

+ en - punten

MSP 3:
+ Beeldscherm
+ Ook te gebruiken als tablet
- Geen volwaardige laptop
- Zit geen typecover bij, +130 euro met studentenkorting net boven 1000 euro
- Vrij duur, voor niet een volwaardige laptop

HP Envy
+ 256 SSD
+ Heel veel RAM ( ook al denk ik dit nooit te gaan gebruiken, is wel makkelijk.)
+ i7 processor
+ Mooi geluid
- Vrij zwaar
- Prijs, ook al is het niet veel boven mijn budget

MSI GP60
+ Genoeg RAM
+ SSD + HDD samen 878 GB aan geheugen is meer dan zat
+ Goed voor games
- Accuduur

Lenovo Y50
+ i7 processor
+ Goed voor games
- Beeldscherm
- Accuduur
- Staat bij de pricewatch hd+ssd, terwijl bij de specificaties alleen 1TB hd staat

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. De games die ik overigens speel zijn de volgende:
Runescape (Internet game), Fifa, COD BO II en vooral browser games.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik zou verder kijken voor de msi en lenovo, en eigenlijk de lenovo nemen, er zal daar ook een versie van bestaan met ssd, maar die twee zijn de beste naar mening.

• RonaldMuijs

• thibautb
Die is zeker goed, heeft een goede cpu, en zeker genoeg ram. Mooi goed kwaliteit scherm, het enige wat misschien een beetje minder is is dat de gpu een 840m is, daar kan je wel goed fifa etc mee spelen maar bf4 en dergelijke zullen heel slecht gaan. De lenovo zou toch de beter keuze zijn want hij heeft een 860m gpu en die gaat al wat beter scoren. En dan ook nog de i7 processor, dus ik zou voor de lenovo gaan.

• RonaldMuijs
@thibautb Bedankt voor je reactie's ik kan alleen geen y50 versie met ssd vinden. Moet ik hem dan zelf erin plaatsen? Ik weet niet of ik daar heel gelukkig mee ben. Kan je dit ook door een winkel laten doen?

• thibautb
pricewatch: MSI GS60 2PL-009BE
die is nog niet zo slecht, heeft twee hdd's in raid 0 dus dubbele read snelheid, rand de 350 mb/s en natuurlijk een goede gpu en cpu

pricewatch: MSI GE60 2PE(Apache Pro)-269NL
die is dan met een ssd, en een hdd, dus een beetje van beide en nog niet super duur, ongeveer de zelfde spec's als hierboven. Deze zijn voor mij goed prijs/kwaliteit.

Er waren ook heel wat acer's in mijn lijst, maar daar zou ik niet voor gaan want dat is meestal slechte kwaliteit.

• RonaldMuijs
thibautb schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:58:
pricewatch: MSI GS60 2PL-009BE
die is nog niet zo slecht, heeft twee hdd's in raid 0 dus dubbele read snelheid, rand de 350 mb/s en natuurlijk een goede gpu en cpu

pricewatch: MSI GE60 2PE(Apache Pro)-269NL
die is dan met een ssd, en een hdd, dus een beetje van beide en nog niet super duur, ongeveer de zelfde spec's als hierboven. Deze zijn voor mij goed prijs/kwaliteit.
1300 Euro is voor mij echt te duur, 1100 is echt mijn max.
En ik heb met totaal 256 gb geheugen echt zat. Aangezien de computer die ik nu gebruik nog geeneens 200 gb van de 2tb is gebruikt terwijl ons hele gezin deze oc gebruikt.

• thibautb
aah, oke dan zijn er zeker wat goedkopere modellen. pricewatch: Asus N550JK-CN360H dit is dan nog eentje die ook goed komt bij de specificaties die jij wilt, maar welke spelletjes wil je eigenlijk allemaal spelen?

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Die Asus is sowieso niet geschikt voor games (hij noemde dingen als Fifa en CoD op), je moet dan echt gaan kijken naar iets met een dedicated GPU. De MSI of Lenovo lijken mij ook de beste keus. De Lenovo ziet er eigenlijk het beste uit qua, je kan ongetwijfeld ook een model met SSD vinden, en de batterijduur is best te doen (mits je de GPU op de chip gebruikt en niet de GTX860, neem aan dat daar wel een hotkey voor is om makkelijk te kunnen switchen).

Heb hier zelf een lenovo met waarschijnlijk een soortgelijk scherm (tn paneel), en het valt me nog reuze mee hoe de kwaliteit is. Kijkhoeken vallen tegen, maar ik kan er niet echt over klagen.

• Dr StrangeLove
  • Laatst online: 01:01
thibautb schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:42:
Die is zeker goed, heeft een goede cpu, en zeker genoeg ram. Mooi goed kwaliteit scherm, het enige wat misschien een beetje minder is is dat de gpu een 840m is, daar kan je wel goed fifa etc mee spelen maar bf4 en dergelijke zullen heel slecht gaan. De lenovo zou toch de beter keuze zijn want hij heeft een 860m gpu en die gaat al wat beter scoren. En dan ook nog de i7 processor, dus ik zou voor de lenovo gaan.
Uiteraad is de Lenovo beter, maar met de Geforce 840m haal je wel 40fps wanneer je BF4 op medium speelt. Dat is voldoende om het spel zonder lag te spelen. Fifa kan je zonder enige problemen op ultra spelen.

Verwijderd

Denk gooi deze er even bij in:

http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-860M-vs-GeForce-GTX-850M

http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-860M-vs-GeForce-840M

http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-850M-vs-GeForce-840M

Mocht je toch serieus willen gamen zou je voor een laptop met een gtx 860m gddr5 moeten gaan. Maar aangezien je ook kijkt naar een microsoft surface pro 3 lijkt me dat je met een gtx850m ook een eind komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2014 11:37 ]

• RonaldMuijs
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 08:48:
Mocht je toch serieus willen gamen zou je voor een laptop met een gtx 860m gddr5 moeten gaan. Maar aangezien je ook kijkt naar een microsoft surface pro 3 lijkt me dat je met een gtx850m ook een eind komt.
Ik heb op ander forums gelezen dat CoD en fifa niet hele zware games zijn. En ben niet van plan battlefield te gaan spelen. Of andere zware spellen. Eigenlijk zijn de meeste games internet games. Waarvan runescape toch denk echt de zwaarste is. Andere games zijn gewoon in de browser zelf. En ik hoef niet hele hoge fps te halen. Zolang het maar een beetje vloeiend loopt. En ik vind medium wel genoeg.
Ik heb zelf ook geen idee wat voor grafische kaart ik nodig heb.

Ik heb de surface pro 3 bij mijn lijstje staan omdat ik echt verliefd ben op dat beeldscherm. En de games die ik noem toch wel zou moeten kunnen trekken. Aangezien ik op youtube vdeos heb gezien dat hij zelfs de nieuwste CoD runt.
Pagina: 1