Toon posts:

k'wordt gestoord van m'n plex!!! HELP ;(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een plexwriter 12x10x32A ide burnproof. Doet het perfect op 12x bij m'n oude systeem: K7V 800 Athlon A. Nu heb ik al een aantal maanden onderstaand systeem. (aleen mobo, proc en ram is vervangen.) Krijg ik dat tering ding niet goed meer aan de gang. Hij draait in elk OS nog maar (effectief) 6x. Ik alle combinaties proberen met pri/sec en master/slave, jumpers, reutel reutel. Maar het lukt niet.

Nu hebben ze op mijn werk 5 nieuwe pc's; abit met 1200 TB en ook deze plex. Werkt het hier ook niet!! Iedereen wordt er goed ziek van.:(

In bv Nero5.5 zet ik hem op 12x met een image, knalt steedts de 2 mech buffer leeg van de brander zelf -> elke 4 sec de burnproof (anders had ik nu heel wat verneukte cd's).

Is dit een bekend probleem want ik vind er niets van terug in de search. Ik ben instaat om dat ding op te vreten!!

Verwijderd

Topicstarter
Oef al een uur later en nog geen reply, moeilijk onderwerp of nog niet veel tweakertjes actief? Ik was al half zes op vanochtend en zat gelijk op t.net

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:47

Rico

Wie dit leest is gek....

probeer het eens zonder de SBLive.
Klinkt misschien raar maar er zijn nogal wat problemen met de via southbridge en de SBLive.
En anders zit er achter op je plex helemaal rechts (als je de driver recht van voren bekijkt) een jumper. Die is nu open, maar die kun je sluiten en dan staat je plex op udma/33 mode.

Verwijderd

Zet FF een spatie ergens in de 2e regel van je sig. Je verneukt heel de layout.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:32
Op woensdag 13 juni 2001 10:12 schreef HlpDsK het volgende:
Zet FF een spatie ergens in de 2e regel van je sig. Je verneukt heel de layout.
Inderdaad :)
................

Dit helpt je niet veel maar ik heb Abit kt7a + sblive + plextor 16/10..

Dat gaf in het begin nog wat probleempjes met vastlopers enzo, maar nadat ik via drivers , dma , "jumperjack", had uitgevoerd liep het allemaal prima..
1op1 is notime.

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 19:27

cruncher

wanna crunch someone?

Dit lijkt inderdaad op dat bekende southbridge probleem.

Effen nieuwe via 4in1 drivers downen en alles apart installeren (werkt het beste), dma uiteraard weer aanzetten en alles moet als een tiet lopen..... :Z

can you read my mind?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 10:56 schreef The Fox het volgende:

[..]
Dat gaf in het begin nog wat probleempjes met vastlopers enzo, maar nadat ik via drivers , dma , "jumperjack", had uitgevoerd liep het allemaal prima..
1op1 is notime.
"jumperjack" ?:?? bedoel je die udma jumper achterop, net als wat RICO schreef, of is het een patch ofzo?

Jammer genoeg ben ik op mijn werk dus kan ik nu niet controleren of die udma jumper goed staat. Maar voorheen deed hij het wel op 12x. Kan dat dan zonder die udma aan?

<via>
Ik installeer altijd de laatste via 4in1 drivers dus daar kan het toch niet aan liggen. In win ME kan ik bij device manager de udma aan zetten van de plextor, bij w2k is die optie er niet dus zal dat wel vanzelf (gruwel) gaan?
</via>

<check>
Ik heb hier effe in het boekje gekeken maar er zijn maar drie jumper settings te vinden:
slave/cableselect/master.
De meest rechtse is dus master, ik zie geen udma jumpertje...
</check>

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Die jumper staat ook niet in het boekje
Is een hidden feature.
Zal wel reserved ofzo bijstaan.
Maar om de kijken of het de viabug is even de sblive eruit halen en dan gaan branden.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ga vannavond dan die fikker effe opereren. Ik ben benieuwd.
Eerst nog even testen zonder SBlive...

Zou er nog iets in het bios vervanderd moeten worden?

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Nee hoeft niks in je bios veranderd te worden.
Zet hem gewoon op auto dan detecteert hij je plex wel en als je oplet zul je zien dat ie niet meer in PIO 4 staat maar in UDMA/33

Maar ik had dus ook rare dingen. Als ik ging branden dan ging vaak mijn pc resetten.
Heb er nu een andere geluidskaart in en perfecto.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Rico.
Vanavond knutselavond :)

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Graag gedaan.
Laat even weten of het dan opgelost is.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, nog geen resultaat. Ik heb idd een jumper op 2 mysterieuze pinnetjes gezet en tata: udma2 ipv pio mode 4. :)

Ik dus naar w2k die ik opnieuw geinstalleerd heb (om mijn modem te testen, want die krijg ik ook niet meer aan de gang). Dus een kale w2k met sp2 en alleen een gf2 en een modem erin. Effe ASPI meuk erop. Ik branden met CDRWIN 3... ik had nog een bin/cue op mijn hd. Elke 4 sec slaat de burnproof toe. Hij brand dus effectief ongeveer op 8x. :(

Toen dacht ik aan de via 4in1 want die had ik nog niet gedaan. Dus 4.32 erop, alles geselecteerd, bus master driver pci naar ide en weet ik allemaal voor gereutel. Opnieuw opstarten en branden, want ik had toch 2 copy's nodig. Doet hij precies hetzelfde, met 1 uitzondering en dat is dat w2k opeens 4 minuten langer nodig heeft om op te starten en alles trager gaat. Dit komt dus door die via 4in1!? :(

Ok 8x is niet slecht maar ik moet toch gewoon 12x kunnen halen. Hier op mijn werk zitten ze nu te wachten op een redding van wat tweakers dus het wordt een beetje warm onder mijn voeten...
Is misschien een firmware update nodig voor een A7V??

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Verwijderen van je SBLive heeft dus ook geen nut?

Heb je de brander wel op DMA staan?
Weet zo niet hoe je dat insteld in w2k.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-04 05:47
In W2K moet je DMA aan zetten op de controller en niet op de brander (of HD, whatever) in de Device Manager.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, dat had ik nog niet gezien. Ik ben nu op mijn werk en hier is staat bij device manager: IDE/ATAPI Controllers:

Primary IDEchannel device1=pio, device2=dma
Secondar IDEchannel device1=pio, device2=dma
<>
Ze moeten allebei natuurlijk op "dma if available. Thuis ook effe checken, maar dat wordt weer pas vanavond :(
</>
Er staat ook nog bij IDE/ATAPI :
Via bus master ide controller
hier kan ik verder niets instellen. Komt deze uit de via 4in1 drivers?

Die Live maakte bij mij idd niets uit

Verwijderd

Topicstarter
SUCCES!!!!

JOEPIE :) :) :) !!

op mijn werk is het gelukt! bij device manager alles op dma if available en geeneens gekeken of de jumper achter op zat maar hij werkt!!

Vannavond als een speer thuis ook proberen :) :)

Iedereen bedankt voor de tips.
Hier wordt gescandeerd: TWEAKERS ROELZZ !!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, snif ;( snif
Hij stond bij mij thuis al udma in w2k en hij doet het nog maar op 8x....
Nog effe in 9x proberen anders ga ik ermee terug
Pagina: 1