Wat is een iPad 1 nog waard tegenwoordig?

Pagina: 1
Acties:
  • 18.260 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al duidelijk maakt vraag ik mij af wat tegenwoordig de waarde nog is van een iPad 1.
Ik had twee dagen geleden ongeveer als eens gekeken onder Vraag & Aanbod maar er waren geen prijzen bekend.

Ik ben van plan hem weg te doen omdat ik op dit moment met heel weinig geld rond moet komen maar heb geen flauw idee of er überhaupt interesse of waardering voor is.

Zijn ze misschien té outdated? Niet meer ondersteund?

Wat vinden jullie er van...

Als je er ook geen prijs aan kunt plakken, misschien heb je nog een leuk idee om hem toch nog te gebruiken voor het één of ander?

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nou ja, er zullen vast wel mensen zijn die een iPad 1 willen kopen, je moet alleen niet rekenen op 100 euro of meer. Zet hem als veiling vanaf 50 euro, dan zie je vanzelf wat de gek ervoor geeft.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Op Misco.nl wordt voor een iPad 1 (refurbished) nog 99 euro gevraagd. Een echte tweedehands gaat je dus nog minder opleveren. Ik heb nog een iPad 1 en hij doet het op zich nog heel goed en de batterij gaat bijvoorbeeld ook nog superlang mee. Door een trucje heb ik Netflix nog kunnen installeren en samen met de NPO-app is het nu voor de kinderen vooral een briljante media-streamer. Ook zitten er voor hen heel veel spelletjes op.
Echter: geen enkele nieuwe app kan ik er zowat nog op installeren (IOS 5 is echt te oud) en een aantal apps die er wel op staan (van de Volkskrant bijvoorbeeld) kan hij ternauwernood aan. Kortom: ik zie niet in waarom iemand nog een significant bedrag zou betalen voor een iPad 1. En dan kan het misschien zijn dat je het toch gewoon fijner vindt om hem zelf te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:52
Als je geluk hebt krijg je er nog 50 euro voor.
Ding is geen moer meer waard omdat hij gewoon enorm traag is, zeker als het ding is geupdate tot de laatste iOS versie die het ding nog kon krijgen. Zelf een tijdje een iPad 1 aan de muur gehad voor domotica (webinterface tonen), maar ik begon me te ergeren aan de traagheid, en daarom voor <60 euro een Android tablet uit China gekocht, die rondjes loopt om de iPad 1.

Een oude tablet is nog best bruikbaar voor wat dingen (films kijken in bed ofzo wellicht), maar de iPad 1 is gewoon zo traag dat veel dingen gewoon irritatie opwekken :p

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 11-11-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 22:22
Veel zul je er niet voor terug krijgen. Iemand die nu nog voor een iPad1 in de markt is, zijn apple fans die er een willen voor te verzamelen. Echt praktisch is die machine gewoon niet meer, je kan hem beter houden voor wat video te kijken in bed, email en iMessage.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Superjammer inderdaad. Ik heb nog zo'n ding liggen: de meest luxueuze... 64 GB + 3g, nieuwwaarde was iets van 750 à 800 harde euro's.
Geprobeerd op Marktplaats het apparaat te slijten, met tot gevolg dat ik allerlei nauwelijks Nederlands sprekende mafkezen aan de telefoon en e-mail kreeg. Als je er € 100 voor kan krijgen ben je spekkoper, maar met € 75 mag je ook al heel blij zijn. (ligt - hoop ik - ook aan de uitvoering en de staat)

Wat je er nog mee kan?

- Safari
- Mail en Agenda
- Youtube
- Spotify (crasht wel voortdurend, althans bij mij)

De Slimste-Mens-App kan al niet meer 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Witte op 21-11-2014 10:55 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cips2004
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 07:59
Ik heb mijn Ipad 1 16G vorige week nog verkocht voor 80,-. Hij wilde er 90,- voor geven, maar heb gezegd dat 80,- voldoende is. Er zaten ook flink wat kleine krasjes op.. Heb hem verkocht onder het mom van leuk voor erbij, wat ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Voor 50 euro wil ik er altijd wel 1 overhebben, kan er nog wel 1 op de WC hangen of badkamer :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die iPad 1 zou zo maar eens een collecter's item kunnen worden in de toekomst. Moet je alleen wel een lange adem hebben vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:48
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:29:
Die iPad 1 zou zo maar eens een collecter's item kunnen worden in de toekomst. Moet je alleen wel een lange adem hebben vermoed ik.
Yeah right. Miljoenen van verkocht en ik heb er nog nooit van gehoord dat iemand er een weg heeft gegooid. Hoe moet dat precies een collector's item worden?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:31:
[...]

Yeah right. Miljoenen van verkocht en ik heb er nog nooit van gehoord dat iemand er een weg heeft gegooid. Hoe moet dat precies een collector's item worden?
Als je maar lang genoeg wacht dan kan alles schaars en/of een collectors item worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:31:
[...]

Hoeveel werden er van die eerste Macjes verkocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:48
'The sales of the Macintosh were strong from its initial sales release on January 24, 1984 and reached 70,000 units on May 3, 1984'

Peanuts in vergelijking met de miljoenen verkochte iPad's.

'300,000 iPads were sold on their first day of availability.[44] By May 3, 2010, Apple had sold a million iPads;[45] this was in half the time it took Apple to sell the same number of first-generation iPhones.[46] After passing the one million mark they continued selling rapidly reaching 3 million sales after 80 days.[47] During the October 18, 2010, Financial Conference Call, Steve Jobs announced that Apple had sold more iPads than Macs for the fiscal quarter.[48] In total, Apple sold more than 15 million first-generation iPads prior to the launch of the iPad 2'

Tienduizenden versus miljoenen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:48:
'The sales of the Macintosh were strong from its initial sales release on January 24, 1984 and reached 70,000 units on May 3, 1984'

Peanuts in vergelijking met de miljoenen verkochte iPad's.

'300,000 iPads were sold on their first day of availability.\[44] By May 3, 2010, Apple had sold a million iPads;\[45] this was in half the time it took Apple to sell the same number of first-generation iPhones.\[46] After passing the one million mark they continued selling rapidly reaching 3 million sales after 80 days.\[47] During the October 18, 2010, Financial Conference Call, Steve Jobs announced that Apple had sold more iPads than Macs for the fiscal quarter.\[48] In total, Apple sold more than 15 million first-generation iPads prior to the launch of the iPad 2'

Tienduizenden versus miljoenen.
Duidelijk. Dus geen collector's item.

Enige reden die ik kan verzinnen om toch een originele iPad te houden zou dan kunnen zijn dat ie eigenlijk wel de mooiste is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:22
MenN schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 15:48:
Veel zul je er niet voor terug krijgen. Iemand die nu nog voor een iPad1 in de markt is, zijn apple fans die er een willen voor te verzamelen. Echt praktisch is die machine gewoon niet meer, je kan hem beter houden voor wat video te kijken in bed, email en iMessage.
Ik denk dat je voor verkoop tussen de € 50,- en de € 80,- moet rekenen. Mensen die nu een iPad 1 kopen zijn ofwel mensen die deze willen misbruiken voor een bepaald projectje, of mensen die een Apple willen hebben en dit eigenlijk niet kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:50

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik heb toen ongeveer een jaar geleden mijn iPad 1 64GB WiFi kunnen verkopen voor 140 euro op marktplaats. Was in hele goede staat met slechts een krasje op de achterkant, altijd een orginele Apple hoes om gehad. Had wat hogere biedingen van 1 of 2 tientjes maar de persoon waar ik hem aan verkocht was bereid hem dezelfde avond nog te komen ophalen en contant af te rekenen. Overigens herken ik het verhaal van slecht Nederlands sprekende mensen die er op reageerden :P Persoon die hem kocht kwalificeerde daar ook voor, verder nul problemen mee gehad.

Ik denk dat je vandaag de dag ook nog wel 100 euro kunt krijgen voor een 64GB versie. Zoek anders even op marktplaats ter referentie.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merauder schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:07:
[...]

Ik denk dat je voor verkoop tussen de € 50,- en de € 80,- moet rekenen. Mensen die nu een iPad 1 kopen zijn ofwel mensen die deze willen misbruiken voor een bepaald projectje, of mensen die een Apple willen hebben en dit eigenlijk niet kunnen betalen.
Of niet willen betalen. ;) die mensen heb je ook nog, die het geld wel hebben maar een speel ding (wat een tablet voor veel mensen is) niet zoveel waard vinden als wat Apple voor een iPad vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderenzo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-08 23:06
Witte schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:53:
Superjammer inderdaad. Ik heb nog zo'n ding liggen: de meest luxueuze... 64 GB + 3g, nieuwwaarde was iets van 750 à 800 harde euro's.
Geprobeerd op Marktplaats het apparaat te slijten, met tot gevolg dat ik allerlei nauwelijks Nederlands sprekende mafkezen aan de telefoon en e-mail kreeg. Als je er € 100 voor kan krijgen ben je spekkoper, maar met € 75 mag je ook al heel blij zijn. (ligt - hoop ik - ook aan de uitvoering en de staat)

Wat je er nog mee kan?

- Safari
- Mail en Agenda
- Youtube
- Spotify (crasht wel voortdurend, althans bij mij)

De Slimste-Mens-App kan al niet meer 8)7
Zelfde ervaring hier, gaat lastig worden om daar nog serieus geld voor te krijgen, ik zou hem houden voor de kids of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Normaal gesproken doen we niet aan taxaties op GoT, omdat je vaak zelf kunt bepalen wat de waarde van iets is door een beetje rond te kijken op V&A, Martkplaats, Tweedehandsmac e.d. Dit topic gaat derhalve ook op slot :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.