Toon posts:

Mirror in de cloud

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bedoeling is om van overal te kunnen werken en vanop eender welke computer, zolang ik maar internet verbinding heb. Ik heb een desktop pc thuis staan, beschik over een laptop en werk regelmatig vanop andere locaties op andere computers. Nu loop ik regelmatig tegen het probleem aan dat ik niet aan de files van mijn desktop kan, of aan die van mijn laptop en dergelijke. Nu zit ik in de grafische sector en lijkt het mij niet aan te raden om bestanden in de cloud op te slaan en daarop te werken omdat dit dan de performantie naar beneden haalt, denk ik? Ondermijnt dit dan ook niet de kracht van mijn computers?

Hoe dan ook, wat ik dacht was om op een of andere manier een mirror van mijn desktop harde schijf in de cloud te draaien zodat mijn files op twee plaatsen continu up to date zijn. Nu weet ik echter niet of dit mogelijk is en natuurlijk of dit een goede oplossing is? Belangrijk zou zijn dat ik dan vanop een andere locatie en andere pc kan werken op de cloud bestanden en dat deze dan op mijn HD gesynchroniseerd blijven...

Zou de Western Digital Mirror My Cloud een oplossing zijn? Dan heb ik 2 hard drives in Mirror thuis staan waar ik van overal op kan werken?

Zoals misschien duidelijk is... ik zie het bos door de bomen niet meer en snap het allemaal niet meer zo goed :) hopelijk kunnen jullie mij helpen. Alvast bedankt!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Over hoeveel data hebben we het, dan kunnen we wat gerichter helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een SSD harde schijf van 2TB in mijn desktop pc zitten waarop ik werk. Deze is nog niet de helft gevuld, maar op lange termijn wil ik hier misschien wel rekening mee houden. Nu kan ik nog steeds delen wegschrijven op een backup schijf natuurlijk, dus misschien kan ik wel rekening houden met verschillende mogelijkheden

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ok dus je probleem is dat je 1TB in de "cloud" wilt zetten, dat is vrij stevig. Tel daarbij op dat je het best je werk data op je machine wilt hebben aangezien performance ook een factor is vallen NASjes zoals de WD My Cloud al af aangezien je dan op afstand zit te werken (voor zover ik hun begrijp).
De normale cloud opslag opties zoals Onedrive, Dropbox etc syncen folder(s) op je eigen machine naar een centraal punt vanwaar je dan kunt syncen naar andere PC's. Ik zou eens beginnen met een gratis account en kijken hoever je daarmee komt, gratis krijg je zo tussen de 10-15GB bij de meeste providers.

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, doe ik! Open je dan vanop een andere computer gewoon de dropbox bestanden? Bijvoorbeeld als je dropbox op de computer geinstalleerd hebt, en je opent uit de dropbox een zwaar photoshop, dan draai je dat bestand effectief op je CPU en maak je dus volop gebruik van de kracht van je computer zonder performantiebeperkingen? Of werk je dan toch over het internet en niet op je CPU? Hoe dat precies werkt, snap ik nog niet zo goed...