Allright, na zn 4 dagen niets anders zien dan gefaalde code's geef ik het op.
Ik probeer momenteel een advent kalender te maken; heel leuk en aardig maar ik krijg het niet voor elkaar om de dagen te laten unlocken. Nu hoopte ik stiekem dat iemand hier een hint of een tip in de goede richting kan geven.
Wat mijn idee was :
Voor elke dag in deze html
In de CSS heet een hokje zonder slot 'day unlocked' en als hij locked is, dan is het logischerwijs "day locked"
Er er een manier om de 24 hokjes (id dag 1-24) elke dag van classe en link te laten veranderen?
Heb het inmiddels in php en javascript geprobeerd maar ik kom er echt niet meer uit
Help!
Ik probeer momenteel een advent kalender te maken; heel leuk en aardig maar ik krijg het niet voor elkaar om de dagen te laten unlocken. Nu hoopte ik stiekem dat iemand hier een hint of een tip in de goede richting kan geven.
Wat mijn idee was :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <script>
function myFunction() {
if (new Date().getDate() < 21) {
document.getElementById("dag1").className += " unlocked";
document.getElementById("dag1").href = "#modal-one";
} else {
document.getElementById("dag1").className += " locked";
document.getElementById("dag1").href = "#";
}
}
</script> |
Voor elke dag in deze html
code:
1
| <p id="dag1" class="day">1</p><p id="dag2" class="day locked">2</p><p id="dag3" class="day locked">3</p><p id="dag4" class="day locked">4</p> |
In de CSS heet een hokje zonder slot 'day unlocked' en als hij locked is, dan is het logischerwijs "day locked"
Er er een manier om de 24 hokjes (id dag 1-24) elke dag van classe en link te laten veranderen?
Heb het inmiddels in php en javascript geprobeerd maar ik kom er echt niet meer uit
Help!