Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Class en href veranderen op datum

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-11 14:12
Allright, na zn 4 dagen niets anders zien dan gefaalde code's geef ik het op.

Ik probeer momenteel een advent kalender te maken; heel leuk en aardig maar ik krijg het niet voor elkaar om de dagen te laten unlocken. Nu hoopte ik stiekem dat iemand hier een hint of een tip in de goede richting kan geven.

Wat mijn idee was :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
       <script>
function myFunction() {
    if (new Date().getDate() < 21) {
        document.getElementById("dag1").className += " unlocked";
        document.getElementById("dag1").href = "#modal-one";
    } else {
        document.getElementById("dag1").className += " locked";
        document.getElementById("dag1").href = "#";
}
}
    </script>

Voor elke dag in deze html
code:
1
  <p id="dag1" class="day">1</p><p id="dag2" class="day locked">2</p><p id="dag3" class="day locked">3</p><p id="dag4" class="day locked">4</p>

In de CSS heet een hokje zonder slot 'day unlocked' en als hij locked is, dan is het logischerwijs "day locked"

Er er een manier om de 24 hokjes (id dag 1-24) elke dag van classe en link te laten veranderen?
Heb het inmiddels in php en javascript geprobeerd maar ik kom er echt niet meer uit -O-

Help!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Wat denk je dat de += doet? Wellicht moet je meer denken aan een replace ipv een add ;)

En extra hint: een for lusje om door de dagen heen te wandelen.

[ Voor 27% gewijzigd door André op 05-11-2014 16:34 ]

• iaxe393
André schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:02:
Wat denk je dat de += doet? Wellicht moet je meer denken aan een replace ipv een add ;)

En extra hint: een for lusje om door de dagen heen te wandelen.
== had ik er eerst in staan, dat deed de truuk helaas ook niet :(

Kan je me vertellen wat je met dat for lusje bedoelt? Wie weet dat dat het oplost _O_
(dit ? http://www.w3schools.com/js/js_loop_for.asp )

[ Voor 6% gewijzigd door iaxe393 op 05-11-2014 17:32 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
iaxe393 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:31:
[...]

== had ik er eerst in staan, dat deed de truuk helaas ook niet :(
Probeer ~= eens of !=... Misschien werkt =! of => of <= wel? Misschien werkt =!~!= wel? :P

Ofwel: in plaats van in 't wilde weg combinaties te gaan proberen: pak even de documentatie erbij en je weet meteen wat je aan 't doen bent ;)
iaxe393 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:31:
Kan je me vertellen wat je met dat for lusje bedoelt? Wie weet dat dat het oplost _O_
(dit ? http://www.w3schools.com/js/js_loop_for.asp )
Blijf, als 't even kan, weg bij w3schools. Lees liever deze.

Als dit je allemaal boven de pet gaat, overweeg dan eens een (goeie!) JS tutorial (of besteed 't klusje uit... ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 05-11-2014 17:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• iaxe393
RobIII schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:43:
[...]

Probeer ~= eens of !=... Misschien werkt =! of => of <= wel? Misschien werkt =!~!= wel? :P

Ofwel: in plaats van in 't wilde weg combinaties te gaan proberen: pak even de documentatie erbij en je weet meteen wat je aan 't doen bent ;)

[...]

Blijf, als 't even kan, weg bij w3schools. Lees liever deze.

Als dit je allemaal boven de pet gaat, overweeg dan eens een (goeie!) JS tutorial (of besteed 't klusje uit... ;) )
Kijk nog meer links, zal ze vanavond eens allemaal doorlezen ! Thanks!

En ja uitbesteden, ik zit er bijna wel aan te denken, maar kan dit soort dingen altijd moeilijk los laten. Als ik het niet kan dan wil ik het wel leren.

Het lijkt zo simpel allemaal, maar ik weet gewoon niet waar de fouten zitten :')
Zal zo eens heel simpel een nieuw beginnetje maken. Als ik in een leeg document de statements wel goed kan krijgen dan zullen deze ook vast toe te passen zijn in het oude gedeelte (hoop ik)

nogmaals bedankt iig

• Toulouse
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-09 12:16
Je script is wel makkelijk te omzeilen door mensen door gewoon de datum van hun PC te veranderen. Als je zeker wilt weten dan mensen je script niet kunnen beïnvloeden dan moet je een server side taal gebruiken zoals PHP.
Als dit gewoon een hobby projectje is dan kan dit gewoon prima zijn. Maar bedenk dan dus wel dat client side zoals JavaScript te beïnvloeden is door de bezoekers.

Wat er nou precies fout gaat zie ik zo 1 2 3 niet. Ik zit nu op mn telefoon dus ik kan helaas niet testen. Wat zie je staan in de console (f12 in chrome)?

• iaxe393
Ik heb het maar even in PHP gegooid, met de hoop dat dat beter werkte. (en anders is het nut er wel een beetje van af he -O-

Iemand enig idee waarom deze niet werkt ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php

$date = time();

$7nov = strtotime('2014-11-07 00:00:00');

if ($date < $7nov) { ?>
<div id="dag1" class="day unlocked">1</div>

<?php }
else { ?>
<div id="dag1" class="day locked">1</div>

<?php } ?>

we zijn inmiddels al weer 2 dagen verder en nog heb ik geen idee wat ik aan het doen ben geloof ik _O-

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
iaxe393 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:00:
Iemand enig idee waarom deze niet werkt ?
Als je eens begint met error_reporting aan te zetten of gewoon de foutmelding te lezen?
syntax error, unexpected '7' (T_LNUMBER), expecting variable (T_VARIABLE) or '$'
Ofwel: een variabele mag helemaal niet $7nov heten...
en nog heb ik geen idee wat ik aan het doen ben geloof ik _O-
En, quite honestly, dat komt ook érg duidelijk naar voren in dit topic. Als je nou eens begint met een basis-cursus (/tutorial) PHP en/of JS of de taal die je op dat moment probeert te gebruiken. Want nu ben je gewoon met een knuppel in 't donker in een porceleinwinkel aan 't rondzwaaien in de hoop die ene vervelende mug te raken :X Zo'n advies geven we (zoals ik eerder al deed) om een reden.
we zijn inmiddels al weer 2 dagen verder
In 6 dagen had je van JS én PHP een fatsoenlijke basistutorial kunnen volgen en je eigen vragen kunnen beantwoorden. Met in 't wilde weg "codes" proberen schiet je geen kont op en heb je zojuist 6 dagen door de plee gespoeld.

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 07-11-2014 17:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

Als aanvulling op Roblll, een variabel mag (zover ik weet, don't hit me if I'm wrong) nooit met een cijfer beginnen.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Satom schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:07:
(zover ik weet, don't hit me if I'm wrong)
Of je pakt er gewoon even de documentatie bij ;)
Ik zou alleen niet "nooit" zeggen; in PHP is dat misschien wel zo, in andere talen gelden weer andere regels (hoewel "mag niet beginnen met een cijfer" wel voor véél talen opgaat).

Over mij

• iaxe393
RobIII schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:03:
[...]

Als je eens begint met error_reporting aan te zetten of gewoon de foutmelding te lezen?

[...]

Ofwel: een variabele mag helemaal niet $7nov heten...

[...]

En, quite honestly, dat komt ook érg duidelijk naar voren in dit topic. Als je nou eens begint met een basis-cursus (/tutorial) PHP en/of JS of de taal die je op dat moment probeert te gebruiken. Want nu ben je gewoon met een knuppel in 't donker in een porceleinwinkel aan 't rondzwaaien in de hoop die ene vervelende mug te raken :X Zo'n advies geven we (zoals ik eerder al deed) om een reden.

[...]

[...]

In 6 dagen had je van JS én PHP een fatsoenlijke basistutorial kunnen volgen en je eigen vragen kunnen beantwoorden. Met in 't wilde weg "codes" proberen schiet je geen kont op en heb je zojuist 6 dagen door de plee gespoeld.
lekker slim van me weer. Ik denk dat het misschien echt eens tijd word om dit uit te besteden, als zelfs de meest simpele dingen al falen.

Ik heb de 7 weggehaald (en gewoon compleet renamed)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php

error_reporting(-1);
$date = time();

$startevent = strtotime('2014-11-07 00:00:00');

if ($date < $startevent) { ?>
<div id="dag1" class="day unlocked">1</div>

<?php }
else { ?>
<div id="dag1" class="day locked">1</div>

<?php } ?>

Ik zie geen errors meer opkomen, maar werken doet het nog niet.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/cGVkm/0923713d3f.png

Hij laat beide images zien, en niet een if of else
Moet ik misschien een hide aan een van de twee toevoegen of iets ?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
iaxe393 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:24:
Moet ik misschien een hide aan een van de twee toevoegen of iets ?
Misschien. Misschien ook niet. Maar we zitten hier dan ook niet om handjes vast te houden en bij elke muggenscheet je van 'advies' te voorzien ;) Ga eerst zelf maar eens wat (zinnigs ;) ) proberen (Debuggen: Hoe doe ik dat?) en mocht je er na een (degelijke!) poging niet uit komen ben je altijd van harte welkom een nieuw topic te openen (zolang dat voldoet aan onze Quickstart) :Y)

Succes! :w

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 07-11-2014 17:43 ]

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.