Bureaustoel - Race model..

Pagina: 1
Acties:
  • 13.346 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 14:17
Op veel van de laatste e-sports 'kampioenschappen' bv LCS worlds 2014 zitten die gamers in van die bureaustoelen waarvan ik de rugleuning op die van een racestoel vindt lijken.

Zijn deze ook in NL te krijgen? Heeft iemand hier ervaring mee, hoe de houding is?

Bedankt.

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Playseat?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
Yep, zoiets. Iemand daar ervaring mee? Hoe het is voor je rug etc? Ben al een tijd op zoek naar een nieuwe stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Need for seat inderdaad, verkrijgbaar vanuit duitsland. Vriend heeft er 1 het is een genot om in te zitten. Zelf heb ik er echter het geld niet voor over. Ik doe het met een ikea stoel.

Hoe ze op de lange termijn zijn kan ik niet over oordelen, maar kan me voorstellen dat, dat wel puik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zoiets heb ik vroeger gehad, zit zeker lekker. Nadeel dat de wat goedkopere modellen (die dingen zijn standaard vrij duur) ook meteen van matige kwaliteit zijn. Het T-punt onder de stoel was bij mij binnen het jaar gebroken, toen maar geruild voor een normale.

Ze zijn per saldo niet veel anders dan de 'luxe' bureaustoelen, het oogt alleen wat sportiever en je hebt zij-leuning (die vaak in de weg zit). Maargoed, die luxe jongens zijn ook niet goedkoop.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
> E269

Tja, wil ik mijn rug niet naar de knoppen helpen of houd ik liever dat geld voor wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:33
Wat is je budget? ANders kan je ook nog altijd kijken naar ergonomische 24-uurs stoelen van bijv ahrend

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 22:41
Ik heb deze een maand of 3 http://www.needforseat.de...xnomic-dominator-blue.php
Ervaring tot nu toe: vrij snelle levering (2 weken ongeveer), makkelijk in elkaar te zetten, bouw is zeer solide, goede ondersteuning voor iemand met een slechte rug, ik zit nu veel rechter dan voorheen en als klap op de vuurpijl: het zit als een troon.
Geen moment spijt van gehad, dit is niet te vergelijken met stoelen van 100 Euro van de Ikea of Leen Bakker.
Als je in de buurt van Helmond woont, mag je er best een keer in komen zitten, dan ben je echter wel verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 12:45
http://www.allthingsjeep.com/tnm-commander-chair.html

Heb hier ooit eens een middagje op zitten werken. HEER-LIJK. Alsof het voor mijn rug gemaakt was (1.90m) fits like a glove. Gamen zal vast ook een verademing zijn.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
NotoriousBAS schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:50:
Ik heb deze een maand of 3 http://www.needforseat.de...xnomic-dominator-blue.php
Ervaring tot nu toe: vrij snelle levering (2 weken ongeveer), makkelijk in elkaar te zetten, bouw is zeer solide, goede ondersteuning voor iemand met een slechte rug, ik zit nu veel rechter dan voorheen en als klap op de vuurpijl: het zit als een troon.
Geen moment spijt van gehad, dit is niet te vergelijken met stoelen van 100 Euro van de Ikea of Leen Bakker.
Als je in de buurt van Helmond woont, mag je er best een keer in komen zitten, dan ben je echter wel verkocht :)
Ik heb bijvoorbeeld ook oordopjes op maat, niet goedkoop maar ik hoor liever nog alles wanneer ik ouder ben :) misschien moet die keuze ook doorzetten voor mijn rug. Aangezien ik veel op een bureaustoel zit :) dus niet veel last van de rug krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik geef liever wat meer uit voor iets wat goed is dan voor 50 euro een Ikea stoel.
Als je problemen met je rug gaat krijgen kom je er snel achter dat dat volgens mij geen pretje is.
In de auto zit ik op een soortgelijke stoel en dat zit echt lekker, goede ondersteuning ook
Afbeeldingslocatie: http://www.carbodydesign.com/media/2013/11/Nissan-GT-R-Nismo-Interior-Recaro-seat-720x480.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
marktplaats schiet ook niet echt op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farg0
  • Laatst online: 30-05 11:52
Vorige maand nog een dxracer stoel gekocht. In Europa kan je deze bij 2 verschillende websites krijgen:

- http://www.dxracer.net/.
- http://www.speedseats.be/ Dit is hun Benelux verdeler en zit in Belgie. Ik ben daar de stoel eerst gaan testen voor ik hem kocht. (prijzen zijn hetzelfde als op dxracer site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
Farg0 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:30:
Vorige maand nog een dxracer stoel gekocht. In Europa kan je deze bij 2 verschillende websites krijgen:

- http://www.dxracer.net/.
- http://www.speedseats.be/ Dit is hun Benelux verdeler en zit in Belgie. Ik ben daar de stoel eerst gaan testen voor ik hem kocht. (prijzen zijn hetzelfde als op dxracer site)
welke heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farg0
http://www.dxracer.net/art208_dxracer-chair-oh-ke57.html

De K-serie is de reeks voor de wat zwaardere en grotere mens ;) Zeer tevreden van !

[ Voor 10% gewijzigd door Farg0 op 05-11-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 17:59

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Het eerste wat bij op komt bij het zien van deze stoelen. Waarom wieltjes eronder? Op een normale bureaustoel sta ik iedere keer een meter achteruit als ik de pedalen eens intensief gebruik.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
Ik gebruik in iedergeval de stoel niet specifiek voor racegames, dus geen pendalen ;) moet goed zitten en goede rug steun hebben. Ik ga me er wat meer in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farg0
Pjottski schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:38:
Het eerste wat bij op komt bij het zien van deze stoelen. Waarom wieltjes eronder? Op een normale bureaustoel sta ik iedere keer een meter achteruit als ik de pedalen eens intensief gebruik.
Ik dacht dat op de K-serie je de voetjes kon "locken" zodat hij zich niet verplaatst. Straks eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Leuk topic. Ik heb al een gelange tijd last van mijn rug (logischerwijs verergert de situatie bij computersessies van boven de 4-5 uur). Ik heb momenteel een Ikea stoel van rond de €100,- die van ellende uit elkaar valt (nepleer laat los).

Nu zijn webshops natuurlijk leuk, maar €350,- random uitgeven aan een stoel met een fancy naam, is natuurlijk wel een risico. Zijn er ergens speciale 'gamer/kantoor' bureaustoelen die je ook fysiek kunt bezichtigen? Zo'n DX Racer stoel ziet er prima uit, maar afgaande op enkel wat plaatjes een dergelijke aanschaf doen is net wat teveel van het goede vind ik.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farg0
Royeboi schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:49:
Nu zijn webshops natuurlijk leuk, maar €350,- random uitgeven aan een stoel met een fancy naam, is natuurlijk wel een risico. Zijn er ergens speciale 'gamer/kantoor' bureaustoelen die je ook fysiek kunt bezichtigen? Zo'n DX Racer stoel ziet er prima uit, maar afgaande op enkel wat plaatjes een dergelijke aanschaf doen is net wat teveel van het goede vind ik.
Daarom was ik blij verrast dat de winkel van speedseats aardig bij mij in de buurt was. Hij vertelde mij toen ook dat hij meerdere keren per jaar op beurzen staat in Nederland, dat is misschien een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 17:59

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Farg0 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:43:
[...]

Ik dacht dat op de K-serie je de voetjes kon "locken" zodat hij zich niet verplaatst. Straks eens testen :)
Ben er wel benieuwd naar. Afgaande op de filmpjes kwam ik niks tegen wat mijn vermoede ontkracht.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 13:52

Sick Nick

Drop the top!

Voor 350~400 euro kan je ook wel een 2ehands herman miller aeron kopen, dan weet je zeker dat je een goede stoel hebt (nieuw flink duurder, dat wel). Die kuipstoeltjes, tja ziet er leuk uit maar ergonomisch natuurlijk niet ideaal. Als dat het beste zou zijn, waarom zie je dan op geen enkel kantoor dat soort stoelen?
Voor thuis door de ervaringen op kantoor ook een aeron gekocht, dat is zoveel beter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 30-05 12:45
Op mijn werk worden die Jeep Commander chairs aangeschaft voor juist de mensen met rugproblemen/RSI

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 12:55

InFamous

excommunicado

Ik heb dit ook, ik heb zelf een goedkope bureaustoel gekocht en een losse kuipstoel die daadwerkelijk in auto's gebruikt wordt.
Kosten 25 euro voor de bureaustoel, 119 voor de kuipstoel, een stuk plaatstaal van 10 euro en een paar uur arbeid.

Uiteraard zal een Need for Seat beter zitten, maar ik zit er prima uren achtereen op.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik heb zelf een racer model bureaustoel van bureaustoel24.nl, moet zeggen dat het prima zit.
Steun in de rug is prima na wat afstellen heb ik in deze stoel een betere zithouding dan in menig andere stoel. De minimale hoogte van het zitvlak is wel een aandachtspunt, als ik zonder schoenen op de stoel zit is het zitvlak net een cm te hoog. Dus als je korte benen hebt moet je een aangepaste cilinder of een voetensteun overwegen.

Na aflevering was één van de plastic componenten beschadigd, dit is ook gewoon netjes opgelost binnen een paar dagen had ik een vervangend component in huis.
Als je op de website zoekt met termen racing (en racer) krijg je diverse modellen te zien in verschillende prijsklassen.

[ Voor 31% gewijzigd door dutch_warrior op 05-11-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
dutch_warrior schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:59:
Ik heb zelf een racer model bureaustoel van bureaustoel24.nl, moet zeggen dat het prima zit.
Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/9/2/8/2/9200000028812829.jpg

http://www.bureaustoel24....5mfku6l78ss2ika9sc8ohvvn5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 16:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Ik ben nu zo'n 2 maanden in het bezit van deze dxracer: http://www.dxracer.net/art71_dxracer-chair-oh-fe08-nr.html

Ze zitten erg fijn en zijn hun geld meer dan waard. DIT zijn overigens de stoelen die ze in de ESL gebruiken ;) Heb de stoel trouwens gewoon op dxracer.net besteld, ze komen uit polen en ik had hem in 1 week thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:53

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

http://www.needforseat.de...t/maxnomic-leader-red.php
Deze heb ik nu 2 maandjes, ergonomisch perfect instelbaar en goeie solide kwaliteit
Mail ze even welk model het beste bij jou past, ze nemen alle tijd voor je.
Lawwie schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:49:
DIT zijn overigens de stoelen die ze in de ESL gebruiken ;)
Nope, ESL gebruikt deze (Edit: Vroegâh gebruikte ze idd DX):
http://www.needforseat.de...fort/maxnomic-esl-ofc.php
http://www.needforseat.de...fice/maxnomic-esl-pro.php
http://www.needforseat.de...t/maxnomic-esl-casual.php

[ Voor 2% gewijzigd door Mortum op 06-11-2014 11:01 . Reden: Vroegâh ]

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
@Mortum: Wat willen ze weten dan? Gewicht en lengte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:53

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Dat idd, staat ook op de site, maar via mail kunnen ze vaak net even meer info geven.
Had ze zelf ook gemailed, en op Gamescom nog even uitvoerig getest (*snurk* :z ) en voor mij kwam de office comfort als beste eruit.

Wel een tip als je zoals mij naar LAN events ga (en je stoel mee neemt), neem een extra setje wielen.
De standaard wieltjes zijn zeer gevoelig voor zand en steentjes, ze gaan niet stuk maar worden wel lelijk ;).

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Pjottski schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:01:
[...]

Ben er wel benieuwd naar. Afgaande op de filmpjes kwam ik niks tegen wat mijn vermoede ontkracht.
Same here..

Je drukt je stoel naar achteren als er wieltjes onder zitten en je drukt je pedalen in, dus zou wel handig zijn als je dit op slot kan zetten ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 15:13

Metalfreak

Hoije woh!

Sick Nick schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:02:
Voor 350~400 euro kan je ook wel een 2ehands herman miller aeron kopen, dan weet je zeker dat je een goede stoel hebt (nieuw flink duurder, dat wel). Die kuipstoeltjes, tja ziet er leuk uit maar ergonomisch natuurlijk niet ideaal. Als dat het beste zou zijn, waarom zie je dan op geen enkel kantoor dat soort stoelen?
Voor thuis door de ervaringen op kantoor ook een aeron gekocht, dat is zoveel beter :9
Daar moet je van houden, ik vind ze helemaal niet zo fijn zitten. Die staan hier op kantoor ook wel en ik zit dagelijks op een Herman Miller Mirra, maar kan niet zeggen dat ik dat nu zo'n geweldige stoel vind, in welke stand dan ook... Een racestoel vind ik altijd echt heerlijk zitten, heel goed voor mijn houding.

Er is ook nog GT Omega http://www.gtomegaracing.com/ , die zijn volgens mij net iets goedkoper dan Need 4 Seat en er zwerft ook nog ergens een Youtube filmpje rond met een kortingscode. Ik heb op het punt gestaan er een te bestellen, maar steeds kwam er weer iets tussen waardoor de prioriteiten verschoven.

Ik heb ook een keer op Marktplaats een handelaar gevonden die race kuipstoelen verkocht en daarbij een los bureaustoel onderstel kon leveren waar deze op gemonteerd kon worden. Kan deze alleen zo niet meer terugvinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Metalfreak op 06-11-2014 12:01 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waywaith
Zien er ook wel ok uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
Need for Seat all the way heb er 1 laten komen voor me broer en wat een ding.

Ga er zeker ooit 1 voor mezelf bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:10

Nikeo

Jawelles

Ik kan echt aanraden om stoelen eerst te proberen alvorens je ze gaat aanschaffen bij een webshop. Ik heb mijn stoel online gekocht en het zit voor geen meter. Vrienden zitten er prima op maar hij is gewoon niet voor mij gemaakt. De volgende koop ik gewoon in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:28

Rannasha

Does not compute.

Ik heb een DXRacer stoel (een van de XL modellen), destijds bij NeedForSeat vandaan gehaald (denk ik, het was een kado) en ik vind hem prima zitten. Ik heb het ding nu een jaar en ik zou niet graag terug gaan naar een "simpele Ikea stoel". Het is wellicht niet de meest ergonomische stoel als je het vergelijkt met de grote kantoor-stoel-merken, maar ik zit toch nooit lange tijd in dezelfde houding, waardoor dat niet uit maakt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 20:49
Nikeo schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:06:
Ik kan echt aanraden om stoelen eerst te proberen alvorens je ze gaat aanschaffen bij een webshop. Ik heb mijn stoel online gekocht en het zit voor geen meter. Vrienden zitten er prima op maar hij is gewoon niet voor mij gemaakt. De volgende koop ik gewoon in de winkel.
Mja, dat is wel zo maar als het een stoel van bijna 300 400 euro is dan zit hij waarschijnlijk wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 17:38

Ves

A gadget addicted Bounty

Heb ook een DXRacer stoel. De 0H/M71/N. Zit erg lekker, kost wat maar is het waard.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 12:26
Heb zelf ook een f-serie DXRacer stoel (Fnatic edition, was een actie) en deze zit prima.

Ik kan gemakkelijk 8h erop doorbrengen zonder pijn. Er is een hoofdkussen en rugsteunkussen bij dus je kan het absoluut instellen zoals je zelf wilt.

Je kan de rugleuning ook van verticaal tot horizontaal (ja, volledig horizontaal) instellen dus de juiste hoek vinden is ook geen probleem. De armsteunen kunnen in 8 verschillende hoogtes worden ingesteld.

De f-serie is de goedkoopste serie dus als je groter dan gemiddeld bent of toch liever wat meer kussen onder jou hebt zitten kan je gerust altijd een duurdere serie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56
ik pak wel een goede Recaro race kuip en verbouw het frame wel ..
dan heb je de echte race zit ( en die stoelen vervelen nooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665943

*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door Perkouw op 03-04-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingGamerNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-07-2018
deze heb ik ook zit geweldig
http://www.bol.com/nl/p/b...-401173/9200000039667509/

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 03-08-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

*knip* doe volgende keer alleen een TR :)

[ Voor 90% gewijzigd door gambieter op 03-08-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hm, dit topic hoort niet eens inSF, en als het nou alleen gekickt wordt voor referralspam, dan is het tijd voor een slotje :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.