Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
- Android tablet vanaf 9 inch (voorkeur 10 inch)
- Geen hardwarebutton voor homescreen (zoals de Samsung Galaxy Tab 8 heeft)
- Portret-geörienteerd zoals alle iPads. De meeste grotere Android Tablet zoals de 10 inch Samsungs zijn landschap-geörienteerd
- De mogelijkheid om voor langere tijd de meest recente Android te draaien, zo kaal mogelijk. Een Nexus is dan de beste optie, maar een tablet met goede ondersteuning van CyanogenMod kan ook. I.i.g. geen afhankelijkheid van de fabrikant.
- 32 GB. Sterke voorkeur voor MicroSD (in dat geval is 16 GB al genoeg).
- Snelle processor
- Minimaal 1 GB RAM, maar bij voorkeur 2 GB.

Wat is je budget?
Ca. 250 euro.

Wat heb je zelf al gevonden?

De Nexus 9 lijkt het meest aantrekkelijk maar ik vind de prijs te hoog. Ook als ik kijk naar de negatieve dingen die over deze tablet geschreven worden. Bijna 500 euro voor 32 GB is belachelijk en daar komt dan nog een beschermhoes bij. Zo'n groot bedrag vind ik alleen acceptabel voor een perfecte tablet en dat is de Nexus 9 lang niet. De Nexus 7 overweeg ik ook, maar vind ik te klein om mijn iPad 2 te vervangen.

De Samsung Nexus 10 vind ik erg lelijk en is landschap-geörienteerd. Ik gebruik een tablet vrijwel altijd in portret.

Veel devices hebben geen CyanogenMod, en ik wil in geen geval geld uitgeven aan een Android-device waarbij ik afhankelijk ben van de doorgaans hopeloze support van de fabrikant die bovendien bloatware levert.

[ Voor 11% gewijzigd door SvMp op 05-11-2014 15:29 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Landschap-georienteerd is toch een kwestie van kwartslag draaien...

Voor dat budget heb je gewoonweg weinig keuze...
Kan 'n NVIDIA Shield opnoemen, bijna stock Android, snelle updates, wel weer 8 inch...
Sony Xperia Z3 Tablet Compact, maar die gaat alweer richting de € 400 net als de Nexus 9.

Door mij genoemde tablets hebben microSD-kaartslot, 2GB RAM, snelle CPU's.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• SvMp
  • Niet online
Landschap is niet een kwestie van een kwartslag draaien. Het ziet er niet uit, merk staat gekanteld, symmetrie klopt niet meer.

De Shield is een mooi ding, wel een stuk kleiner dan de iPad 2 die ik wil vervangen. Ik wil echter niet afhankelijk zijn van de fabrikant voor de updates dus de Shield valt af.

Ook de Sony Xperia Z3 Tablet is aan de kleine kant. Daarnaast geen CyanogenMod en ik zit absoluut niet op Sony software te wachten.

Waarom men een 10" tablet in landschap ontwerpt snap ik niet, kranten, boeken en tijdschriften lees je ook als portret.

De perfecte tablet is moeilijk te vinden omdat hardware en software niet wordt gescheiden. Alleen de Nexus doet dat, maar er is zo weinig keuze. Ik moet dus iets vinden wat goede support heeft vanuit de community.

[ Voor 16% gewijzigd door SvMp op 05-11-2014 15:42 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Landschap is volgens jou niet een kwestie van kwartslag draaien ;)
Shield krijgt deze maand al Lollipop en is daarmee één van de eerste apparaten.
Sony-skin is één van de meeste cleane die er is, andere punten kan ik in komen.

Voor de rest vind ik je maar wat verbitterd overkomen, alles is fout, niet symmetrisch of mist iets.
Daarbij is je budget gewoonweg te klein om iets anders aan te raden dan een Nexus 7 (2013) maarja.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• SvMp
  • Niet online
Ik denk ook dat de perfecte tablet voor mij nog niet bestaat. Heeft niets met verbitterd te maken, maar vooral met het feit dat ik als Linux-gebruiker volledige vrijheid gewend ben en zelfs voor mijn oudste apparaten recente software. Technisch gezien kan dat met tablets ook wel, sterker nog in bijna elke review wordt een clean Android geprezen terwijl Samsung hardnekkig bloatware blijft installeren (om nog maar te zwijgen over de salariskosten van de programmeurs).

Een groter budget kan best, maar dan zijn de verwachtingen ook hoger.

[ Voor 41% gewijzigd door SvMp op 05-11-2014 16:01 ]