Toon posts:

Moederbord goede keuze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn moederbord gevonden! :D
Het word een
pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

Hallo tweakers! :)
Ik ben Xearty en nieuw op tweakers, ik heb een vraagje over een nieuwe moederbord en een nieuwe processor, ze hebben allerbei een upgrade nodig!
(Ik weet niet of deze topic goed staat, sorry als het verkeerd staat!)

Ik zoek een?
Moederbord met een processor

Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zou graag goed willen kunnen gamen met de nieuwe processor.
Ook moet het moederbord en de processor een NVIDEA GTX 770, AMD R9 290 of AMD R9 290x aankunnen, niet dat het een 'bottleneck' is.

Wat is je budget?
Voor het moederbord ongeveer maximaal 75 euro.
Voor de processor maximaal 130 euro.

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het liefst voor de processor wat minder, denk aan 115 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het moet van het socket AM3 of AM3+ zijn (FX serie van AMD)

Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Moederbord mag alles zijn, processor moet denk ik van AMD zijn.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Asrock 970 Extreme3
AMD FX 4150
AMD R7 260x
8GB DDR3
XFX 550Watt voeding
500 GB HDD

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik wil graag dat het moederbord 8 cores chips van AMD ondersteunt omdat de Asrock 970 dat niet doet.
Ik kan ook overstappen naar Intel alleen dat valt buiten mijn budget.

Alvast bedankt voor alle reacties! 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 17:39 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P. Goedkoop, goed gekoeld bordje dat een octocore makkelijk ondersteunt.

Bottlenecks voor GPU's bestaan trouwens niet. Er zijn hoegenaamd geen GPU's die PCIe x16 vol kunnen trekken.

Steek de rest van je geld in een SSD.

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 05-11-2014 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:09:
pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P. Goedkoop, goed gekoeld bordje dat een octocore makkelijk ondersteunt.

Bottlenecks voor GPU's bestaan trouwens niet. Er zijn hoegenaamd geen GPU's die PCIe x16 vol kunnen trekken.

Steek de rest van je geld in een SSD.
Oke! Bedankt voor de reactie, daar ga ik zo nog even goed naar kijken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 17:40 ]

Verwijderd

De Asrock 970 Extreme3 ondersteund wel octocores van AMD, maar ondersteund ze niet allemaal. Maar als je toch het moederbord en CPU wil vervangen, is een Intel Haswell quadcore misschien een betere optie.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:02:
De Asrock 970 Extreme3 ondersteund wel octocores van AMD, maar ondersteund ze niet allemaal. Maar als je toch het moederbord en CPU wil vervangen, is een Intel Haswell quadcore misschien een betere optie.
Weet ik maar het probleem is dat Asrock wel zegt dat hij 8-cores ondersteund maar dat gaat via 4+1 fases terwijl een 8-core er 8+2 nodig heeft. Dit moederbord heeft wel 8+2 fases
pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P
Dit moederbord komt morgen binnen en da ga ik mooi gebruik van maken :)

Bedankt voor het reageren!

Verwijderd

Dit heb ik vandaag nog getyped:
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 17:23:
[...]
Het aantal VRM's bepaald niet hoeveel stroom er doorheen kan. Een 4+1 design kan prima meer stroom leveren als een 8+2 design, zolang het 4+1 design maar gemaakt is voor grotere stromen. Is dus ook onzin om te zeggen dat een 4+1 fasen moederborden i.c.m. een octacore niet aan te raden is.
Gaat niet over jouw moederbord, maar hier geld precies hetzelfde, aantal fases zegt niet zo veel. Moederborden met heel veel fases is dan ook pure marketing, klinkt immers beter. Ook is het trouwens vaak goedkoper om veel goedkope fases te gebruiken i.p.v. minder fases welke meer kunnen leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:23:
Dit heb ik vandaag nog getyped:

[...]

Gaat niet over jouw moederbord, maar hier geld precies hetzelfde, aantal fases zegt niet zo veel. Moederborden met heel veel fases is dan ook pure marketing, klinkt immers beter. Ook is het trouwens vaak goedkoper om veel goedkope fases te gebruiken i.p.v. minder fases welke meer kunnen leveren.
Ik heb toch van heel veel tweakers het advies gekregen, als ik een 8-core CPU ging halen dat ik dan een ander moederbord erbij moest kopen. Ik heb ook rond gekeken op internet en toen raadde de meeste mensen je af om een 8-Core CPU op een Asrock 970 Extreme3 te zetten, als je het toch wou kon je echt niet gaan overklokken.

Bedankt voor het reageren :)

Verwijderd

Het is ook niet zo dat ik ontken dat je moederbord niet het beste VRM heeft. Ik zei ook al dat niet alle octocores van AMD worden ondersteund, de meest verbruikende dus niet, FX-8320 staat er bijvoorbeeld niet tussen. Wordt sowieso ook door Asrock aangeraden om bij een veel verbruikende CPU de VRM's actief te koelen.
* For cooling the CPU and its surrounding components, please install a CPU cooler with a top-down blowing design."

Waar ik doelde was dat het aantal VRM's niet bepaald of het moederbord geschikt is of niet, is afhankelijk van de stroom die ze kunnen leveren.
Pagina: 1