De laatste tijd gebruik ik mijn oude Inspiron 530s steeds vaker voor video editing, maar deze is daar eigenlijk te traag voor. Nu heb ik op dit moment geen budget voor een nieuwe desktop, dus ben ik van plan iets te upgraden.
De inspiron 530s heeft op dit moment (alles orgineel):
- G33M02 mobo
- ATI Radeon HD 2400 XT
- CPU Intel Core 2 Duo
- 3 GB RAM
- 500 GB HDD
- 250W power supply
Nu heb ik gekocht:
- RAM (wordt het maximum van 4GB)
- Crucial SSD 250GB
Verder ben ik aan het kijken voor een GPU, maar ik twijfel een beetje in hoeverre dat gaat werken met de 250W power supply en of het werkelijk veel verschil maakt. De Radeon HD5450 (low profile) schijnt in deze kast te passen en te werken met de 250w power supply. Deze kost bovendien zo'n 30,- en past binnen mijn budget. De 7750 schijnt ook te passen, maar dat bedrag leg ik liever aan de kant voor een nieuwe.
Nu is mijn vraag: Is mijn oude 530s het waard om er een Radeon HD5450 in te zetten (voor video edit doeleinden), en gaat het werken? Of kan ik mij dit geld en de moeite beter besparen voor de aanschaf van een nieuwe Desktop?
De inspiron 530s heeft op dit moment (alles orgineel):
- G33M02 mobo
- ATI Radeon HD 2400 XT
- CPU Intel Core 2 Duo
- 3 GB RAM
- 500 GB HDD
- 250W power supply
Nu heb ik gekocht:
- RAM (wordt het maximum van 4GB)
- Crucial SSD 250GB
Verder ben ik aan het kijken voor een GPU, maar ik twijfel een beetje in hoeverre dat gaat werken met de 250W power supply en of het werkelijk veel verschil maakt. De Radeon HD5450 (low profile) schijnt in deze kast te passen en te werken met de 250w power supply. Deze kost bovendien zo'n 30,- en past binnen mijn budget. De 7750 schijnt ook te passen, maar dat bedrag leg ik liever aan de kant voor een nieuwe.
Nu is mijn vraag: Is mijn oude 530s het waard om er een Radeon HD5450 in te zetten (voor video edit doeleinden), en gaat het werken? Of kan ik mij dit geld en de moeite beter besparen voor de aanschaf van een nieuwe Desktop?