Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:57
Ik zoek een Router
Mijn huidige netwerk-setup is een beetje een allegaartje geworden en we hebben in ons nieuwbouwhuis te weinig bereik.

Wat is je budget?
Ik heb twee routers nodig (een voor zolder en een voor meterkast), samen max. 120 euro, met uitloop naar 150.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De WR1043ND krijgt erg goede reviews en met OpenWRT is een hoop mogelijk, dus deze is interessant. Of zijn er vergelijkbare alternatieven die sneller, meer geheugen en goedkoper zijn?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil hier in ieder geval een OpenVPN client op zetten, dus OpenWRT is zeer wenselijk. Er komen gigabyte switches aan te hangen, dus LAN is niet superbelangrijk, wel min. GBit. Wifi wordt wel veel gebruikt met vier telefoons, 2 tablets, Smart-TV, Bluray-speler, Raspberry Pi, 2 laptops e.d. Dit uiteraard door het hele nieuwbouw-rijtjeshuis uit 2011. De zolder is werkkamer en daar gaat LAN naar toe. Om daar ook goed wifi te hebben, is daar nu een router als AP ingericht.

Ik hoop dat dit zo voldoende info is om mij te helpen een keuze te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Paultje3181 op 05-11-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:57
Na wat verder zoeken zou de WRD3700v4 ook een goed alternatief zijn, alleen is deze met OpenWRT nog niet beschikbaar. De v2 is wel goed met OpenWrt, maar scheelt wel veel in geheugen.