Na een maand of vier lurken en veel lezen, is dit m'n eerste post hier.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, internet, media (muziek, film, foto's), wat redelijk zware proprietary software draaien (databases, fuzzy searches, ontwikkelen, etc.). Ook moet het systeem future proof zijn, inclusief (middelzware?) games in de toekomst (GPU, fans, enz zullen dan worden ingebouwd).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Op basis van eigen speurwerk en lezen op GoT denk ik dat onderstaand voorstel goed voldoet aan bovenstaande eisen/verlangens, en dat past ook prima binnen het budget, maar ik heb nog wel iets speling.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 2GB WD hd. Ook Win 8.1, scherm, etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende kracht om stressloos verschillende taken naast elkaar uit te voeren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben een suffe eeuwige Intel-gebruiker. Voor een eerste kennismaking met zelfbouw hou ik het daar maar bij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem en een SSD!
Ga je overklokken?
Nee.
Op basis van bovenstaande ben ik tot deze lijst gekomen:
Is de voeding (mede gezien toekomstige uitbreidingen) overdreven of valt dat wel mee?
Als newbie heb ik vast zaken over het hoofd gezien, dus verbeteringen, aanvullingen en andere adviezen worden zeer gewaardeerd!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, internet, media (muziek, film, foto's), wat redelijk zware proprietary software draaien (databases, fuzzy searches, ontwikkelen, etc.). Ook moet het systeem future proof zijn, inclusief (middelzware?) games in de toekomst (GPU, fans, enz zullen dan worden ingebouwd).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Op basis van eigen speurwerk en lezen op GoT denk ik dat onderstaand voorstel goed voldoet aan bovenstaande eisen/verlangens, en dat past ook prima binnen het budget, maar ik heb nog wel iets speling.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 2GB WD hd. Ook Win 8.1, scherm, etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende kracht om stressloos verschillende taken naast elkaar uit te voeren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben een suffe eeuwige Intel-gebruiker. Voor een eerste kennismaking met zelfbouw hou ik het daar maar bij.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem en een SSD!
Ga je overklokken?
Nee.
Op basis van bovenstaande ben ik tot deze lijst gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 163,- | € 163,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) Carbon textuur | € 73,54 | € 73,54 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Cooler Master GX 550W | € 65,36 | € 65,36 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 92,- | € 92,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 522,85 | |
Is de voeding (mede gezien toekomstige uitbreidingen) overdreven of valt dat wel mee?
Als newbie heb ik vast zaken over het hoofd gezien, dus verbeteringen, aanvullingen en andere adviezen worden zeer gewaardeerd!
Onderweg naar Tertius