Toon posts:

game-pc +/- € 500, vooral DayZ / 7 Days To Live

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

- Vooral gamen. Ook gewoon browsen/mailen natuurlijk, maar wil voornamelijk een setup voor games. Met name DayZ en 7 Days To Die zou ik graag op medium/high willen spelen. DayZ lukt nu bijna niet en 7DTD wil vrij redelijk op allerlaagste settings op 720p. Inmiddels wil ik het toch eens 'normaler' kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

- Ik heb een budget van rond de 500 euro. Met een marge van zo'n 50 euro misschien. Verzendkosten maakt niet veel uit, dit zal de prijs niet erg veel omhoog duwen. Assemblage weet ik niet precies, geen idee wat daar de gemiddelde kosten van zijn. De pc die ik nu heb is 5 jaar oud en heb ik nieuw bij de mediamarkt gekocht destijds.

De prijs die onderstaand pricewatch-lijstje aangeeft is stukken lager dan wat ik bij alternate zou betalen. Bij alternate zou ik namelijk € 561,82 moeten betalen. Dit zal en in bepaalde onderdelen zitten die op alternate duurder zijn dan op andere plekken, en in assemblage. Maar weet dit ook niet zeker, aangezien het een verschil is van € 144,31.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

- Nee, afgezien van muis, toetsenbord en monitor. Maar in de kast moet ik echt alles nieuw hebben.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

- Geen idee dus eigenlijk. Afgelopen dagen wat research gedaan, maar kom er niet helemaal uit. Ik heb wel naar aanleiding van de info die ik vond een game-pc op alternate.nl geselecteerd en enigzins aangepast. Ik heb de componenten in pricewatch opgezocht en in een lijstje gezet:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 86,50€ 86,50
1Gigabyte F2A88XM-HD3€ 45,95€ 45,95
1Asus R7 250-OC-2GD3€ 78,98€ 78,98
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 46,50€ 46,50
1Sharkoon Vaya II Value Zwart€ 34,99€ 34,99
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 72,60€ 72,60
1Crucial 8GB Kit (2x4GB) DDR3€ 0,-€ 0,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,-€ 12,-
1Sharkoon WPM500 V2€ 39,99€ 39,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 417,51

Enige wat ik in dit lijstje niet heb toegevoegd is de koeler, bij de config op alternate staat 'standaard koeler'. En verder geen merk o.i.d. Ik ga ervan uit dat dit genoeg is, aangezien het een config is waarbij je alleen componenten kunt selecteren die in de setup passen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

- Nope, geen merkvoorkeuren. Ik sta open voor alle advies.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

- Nope. Ik maark me niet al te druk over het geluidsnivo van de pc, heb hier nooit veel moeite mee gehad.

Ga je overklokken?

- Ben niet van plan over te klokken, sta er opzich wel voor open. Als overklokken een aanzienlijk prestatieverhoging oplevert, dan zou ik dit misschien wel kunnen (laten) doen. Maar in eerste instantie is dat niet het plan.

Ik zou het awesome vinden als jullie me wat advies zouden kunnen geven. Bij voorbaat erg veel dank!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2014
met een 7950 als gpu

en misschien nog een crucial mx100 256gb ssd als je er geld voor over hebt.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Feedback op het bovenstaande systeem: zwakke processor met iGPU gekoppeld aan een zwakke GPU, geen SSD, matige kast, matige voeding. Ik zie genoeg punten voor verbetering!

Ik zou zoiets als basis nemen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 860K Black Edition Boxed€ 65,95€ 65,95
1MSI A78M-E45€ 46,-€ 46,-
1Club3D Radeon R9 270 '14 Series€ 138,-€ 138,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 54,50€ 54,50
1Crucial MX100 256GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 493,95

Zo heb een heerlijk snelle SSD om mee te beginnen. Vrij beperkt qua opslag, maar je kan op een later moment altijd een HDD bijvoegen. Een prima GPU, prima cpu, goede kast voor zijn prijs, 8GB RAM. Moet dan nog wel W8 bij, dan kom je iets boven budget, maar heb je een véél betere pc.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Ben je bereid om voor tweedehands te gaan? Daar kun je vaak voor veel minder veel meer prestaties krijgen.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• KingHawk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-03 12:17
Ik snap dat je hebt gekozen voor Windows 7 dat is waarschijnlijk een persoonlijke keus, maar niet de voordeligste op de lange termijn. Het voordeel aan Windows 8.1 is dat er een gratis upgrade naar Windows 10 zal komen dat lijkt me zeker het overwegen waard en als je echt het start menu in Win8.1 niet kan uitstaan kan je Classic Shell voorlopig installeren. Windows 8.1 is naar mijn ervaring met een SSD ook veel sneller dan Windows 7.

Verwijderd

Topicstarter
redbullet schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:46:
reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2014
met een 7950 als gpu

en misschien nog een crucial mx100 256gb ssd als je er geld voor over hebt.
- Thnx voor je advies. Klinkt goed, ligt opzich goed in mijn budget, wat ik mij vooral afvraag is of ik er DayZ en 7DTD op een degelijke manier op kan spelen. Beetje normale fps op medium of high settings.
br00ky schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:47:
Feedback op het bovenstaande systeem: zwakke processor met iGPU gekoppeld aan een zwakke GPU, geen SSD, matige kast, matige voeding. Ik zie genoeg punten voor verbetering!

Ik zou zoiets als basis nemen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D Radeon R9 270 '14 Series€ 138,-€ 138,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 493,95

Zo heb een heerlijk snelle SSD om mee te beginnen. Vrij beperkt qua opslag, maar je kan op een later moment altijd een HDD bijvoegen. Een prima GPU, prima cpu, goede kast voor zijn prijs, 8GB RAM. Moet dan nog wel W8 bij, dan kom je iets boven budget, maar heb je een véél betere pc.
- Thnx voor je advies. Had idd wel gedacht dat het zwakkere onderdelen zouden zijn. Ze willen natuurlijk een behoorlijke winstmarge hebben.
Jouw lijstje ziet er goed uit, vooral die ssd zou wel vet zijn als ik die erbij in zou kunnen krijgen. En 1TB hdd kan ik er idd altijd nog bij doen later. (Of direct.. hmm..)
Wat ik mij hierbij overigens ook afvraag is of ik zo'n kast ergens ook in elkaar kan laten zetten. Heb dit weleens zelf gedaan tijdens een snuffelstage, maar dat is inmiddels wel 15 jaar geleden en ook maar eenmalig.
Maar wat betreft de prijs kan ik nog niet klagen, krijg steeds meer hoop dat ik toch nog een redelijk pctje kan krijgen. Als ik DayZ en 7DTD behoorlijk goed kan draaien hierop dan ben ik blij.
jorisvdelsen schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:49:
Ben je bereid om voor tweedehands te gaan? Daar kun je vaak voor veel minder veel meer prestaties krijgen.
- Toen ik mn broer om advies vroeg zei hij hetzelfde, om misschien bepaalde dingen 2ehands te kopen, maar je kunt mij alles wijs maken wat betreft 2ehandse pc-componenten. Ben hier dus wel wat huiverig voor, maar misschien moet ik gewoon ff wat rondsnuffelen.
KingHawk schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:54:
Ik snap dat je hebt gekozen voor Windows 7 dat is waarschijnlijk een persoonlijke keus, maar niet de voordeligste op de lange termijn. Het voordeel aan Windows 8.1 is dat er een gratis upgrade naar Windows 10 zal komen dat lijkt me zeker het overwegen waard en als je echt het start menu in Win8.1 niet kan uitstaan kan je Classic Shell voorlopig installeren. Windows 8.1 is naar mijn ervaring met een SSD ook veel sneller dan Windows 7.
- Hmm, de gratis upgrade naar windows 10 klinkt opzich best goed. Ik heb in eerste instantie voor windows 7 gekozen omdat win7 toch wel behoorlijk stabiel voelt, ook als het om gamen gaat. Over win8 heb ik toch wat nare dingen gehoord, en ik heb een hekel aan de tiles. Ik heb de classic shell idd bij mn zus en mn ouders geinstalleerd op hun win8 laptops. Maar misschien moet ik idd gewoon voor win 8 gaan.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:11:

Wat ik mij hierbij overigens ook afvraag is of ik zo'n kast ergens ook in elkaar kan laten zetten. Heb dit weleens zelf gedaan tijdens een snuffelstage, maar dat is inmiddels wel 15 jaar geleden en ook maar eenmalig.
Tegenwoordig zijn er legio goede build video's op youtube te vinden. Als je een beetje handig bent is het makkelijk besparen. Webshops bieden het namelijk ook aan, alleen zit je dan vast aan alles bestellen bij één winkel. Dit maakt soms weinig uit, soms valt je systeem enkele tientjes duurder uit. Op dit budget toch wel jammer. Assembleren kost je gemiddeld 50 euro extra. Dus al met kan dat zo 80 euro extra betekenen.

• redbullet
Een 7950 is sterker als een r9 270 of ik moet iets gemist hebben?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Sure, maar nieuw past die niet in het budget, tenzij je je SSD gaat lozen.

• redbullet
Hij is berijd om iets meer te betalen staat in de ts als ik mij niet vergis, en anders een 7950 2e hands.

• Sigm4tic
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-03 20:36

Sigm4tic

High Five!

Ik heb een paar weken geleden ook voor het eerst een PC gebouwd en deze deed het direct. Hiervoord heb ik op bijvoorbeeld tomshardware en youtube gekeken. Wat mij erg hielp was om een stappenplan te maken zodat je niet steeds naar filmpjes moet kijken tijdens het bouwen.

Ik zou die computer gewoon zelf bouwen aan de hand van een stappenplan.

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag zo rond de € 550 uitkomen van mezelf. De 7950, is dat de Sapphire Radeon HD7950? In de build uit de best-buy-guide zou dat nog steeds behoorlijk goed kunnen binnen mijn budget geloof ik.

@Sigm4tic: Ik heb afgelopen kwartier/20 minuten ff rondgekeken naar filmpjes en uitleg over hoe een pc zelf in elkaar te zetten en denk dat ik dit idd maar ga doen. Ben redelijk handig in die dingen, dus met een goed stappenplan idd moet ik het zelf in elkaar kunnen zetten.

• redbullet
Ja dat is die inderdaad :)

3gbvram is in de toekomst zeker fijn!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het volgende lijstje gemaakt. Hierbij heb ik het lijstje van br00ky gebruikt, vergeleken met het best-buy-guide lijstje, en die was veelal hetzelfde.
Ik heb vervolgens de r9 270 vervangen door de Sapphire Radeon HD7950, omdat deze volgens jullie sterker is.
Heb ook nog even gekeken naar een hdd, maar ik ga dan toch eerst voor alleen de 256gb ssd, en zal er waarschijnlijk een half jaar later wel een extra hdd bij inbouwen. Maar vanwege het budget laat ik die eerst achterwege. Misschien kan ik het zelfs wel zonder of koop ik een externe hdd voor mijn muziek/film/foto bestanden.

Dit is het lijstje dat ik nu heb, het is de volledige pc die ik dan zou willen bouwen. En mooi binnen mijn budget. Zouden jullie voor de zekerheid nog eens willen kijken of het wat is voor mijn doeleinden?
En ben ik nog wat vergeten? Heb gezien dat geluidskaart en netwerkkaart iig al in het moederbord zitten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 527,85

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zeer verstandige keus om voor de 7950 te gaan, dat is een beest voor zijn geld. Ter zijner tijd kan je die ook nog eens extra opvoeren (meer dan een paar sliders verplaatsen is het niet) om richting het niveau van een 280x te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Als je zegt opvoeren, hebben we het dan over overklokken? En ik geloof dat dit vaak al in de software van de gpu zit?

[editje] En heb ik overigens nog extra materiaal nodig? Bijvoorbeeld extra sata kabeltjes? Kan niet zo goed zien of overal standaard alle kabeltjes bij zitten die nodig zijn voor het betreffende onderdeel.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 16:43 ]

• redbullet
Met msi afterburner heb je heel simpel je gpu overgeklokt :)
werkt ook op niet msi kaarten

Verwijderd

Topicstarter
MSI Afterburner, heb ff gegoogled en in mn bookmarks gezet. Ik ga niet direct overklokken, maar kan me voorstellen dat ik er op een later tijdstip toch wat extra power uit wil trekken.

Thnx voor de adviezen. Ik ga waarschijnlijk met het laatst genoemde lijstje. En ik ga hem zelf in elkaar zetten, is vrij eenvoudig als je de stappen gewoon normaal volgt ben ik al achter.

Thnx! Weet niet wat de gewoonte is op tweakers forum, maar dit draadje kan opzich op slot wat mij betreft.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49
Er zitten meestal 2 of 4 sata kabels bij een moederbord. Voldoende dus. Ik zie Windows niet in je lijstje, dat scheelt nogal op t budget natuurlijk.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Topicstarter
Makkelijk schreef op donderdag 06 november 2014 @ 07:59:
Er zitten meestal 2 of 4 sata kabels bij een moederbord. Voldoende dus. Ik zie Windows niet in je lijstje, dat scheelt nogal op t budget natuurlijk.
Klopt, die heb ik er nog bij moeten berekenen... :( Had hem er eerst wel bij in, maar later ben ik hem weer vergeten.. En thnx voor het antwoord op de sata kabels vraag.

Ben nu uiteindelijk uitgekomen op een prijs van € 613,31 volgens mijn wenslijstje. Das dan nog ietsje hoger dan mijn budget, maar vooruit dan maar dacht ik. Nu zit ik sinds gisteren, en vandaag ook al tijdje mee bezig, te kijken naar hoe te bestellen. Weet niet precies hoe ik het goedkoopst uit ben. En het is zowiezo nog weer duurder dan het wenslijstje doet vermoeden.

Heb wel besloten om het wel gewoon te doen, daar ik denk dat ik er zowiezo wel weer 4/5 jaar mee vooruit kan voor mijn doen.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je onder je wenslijstje klikt op "bestelkosten berekenen" berekent de PW automatisch voor je welke (combinatie van) webwinkel(s) het goedkoopst is, inclusief verzendkosten.

• redbullet
Leuke namen :P
Statische polsband is in mijn ogen niet direct nodig, nog nooit gebruikt.
Je kan wel bijv de verwarming even vast pakken voordat je aan de build begint.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, was daar al ff mee bezig, br00ky. Kwam er gister nog niet echt uit, maar heb inmiddels een methode gevonden hehe. Heb een lijst op megekko gemaakt nu.

Dan mis ik alleen nog windows 8.1 en dat polsbandje. Heb over het polsbandje idd nog ff getwijfeld, redbullet, maar voor mij is het een behoorlijke investering en wil liever geen risico nemen. Ook al ga ik de kast bouwen op een houten tafel die staat op een houten vloer hehe. En ik wil later misschien nog wel een extra ssd-tje of hdd-tje inbouwen, dan kan ik hem weer gebruiken.

[editje] Maakt het eigenlijk uit of ik een 64 bit windows neem, of is het handiger om een 32/64 bit versie te nemen? Volgens mij is mijn win 7 versie een 64 bit versie, zonder 32 bit.

[editje 2][updateje] Ben er inmiddels achter dat ik gewoon de 64bit kan nemen. Als ik het goed begrepen heb kan je met de 32 bit versie slechts 3,5GB werkgeheugen gebruiken. De 64 bit kan way more dan dat. En volgens mij is dat het enige verschil tussen de 2 versies?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2014 15:03 ]

• redbullet
Jap dat is het voornaamste verschil tussen 64 en 32 bit(32 bit wordt soms ook x86 genoemd)
doe dat dan ook niet :)

[ Voor 48% gewijzigd door br00ky op 06-11-2014 15:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
I heard ya, redbullet hehe ;) Wil tegenwoordig zoveel mogelijk legaal hebben, helemaal windows, aangezien ik daar vroeger nog weleens probleempjes mee heb gehad. Zowiezo speel ik veel van die kleinere/indy games (dayz, 7 days to die, prison architect, banished, faster than light, etc) en de prijzen van die games zijn vrij laag, plus dat ik voor die games wel geld over heb, vind het leuk om die kleinere devs te kunnen ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 860K Black Edition Boxed€ 65,-€ 65,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit€ 79,86€ 79,86
1Intronics Anti-statische polsband€ 6,55€ 6,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 613,31

Nog 1 laatste vraag voor de zekerheid: de componenten in bovenstaand lijstje, werken die allemaal met elkaar samen? Is alles compatible?

Heb de onderdelen in de pcbuilder van alternate gestopt, en daar staat overal een groen vinkje bij. Maar wil ff voor de zekerheid jullie kennis nog aanroepen ;)
Natuurlijk blijft het mijn eigen risico als er iets fout gaat.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zeker compatible. Wel zonde als je alles bij alternate koopt. Ben je geheid meer kwijt dan de goedkoopste optie... (of laat je assembleren, wat ook zonde is bij dit budget overigens).

Trouwens, als het van toepassing is kan je nog besparen op W8.1 met pricewatch: Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod.

• redbullet
Volgens mij gebruikte hij de alternate pc builder als compatiblity checker :p

Verwijderd

Topicstarter
@br00ky: What redbullet said, heb idd de pcbuilder van alternate gebruikt als compatibilty checker. Ik ga nogal grondig te werk met dit soort dingen hehe.

En wat betreft dat studentenaanbod, helaas ben ik een maandje geleden 32 geworden.. ;) Maar ik zou natuurlijk ff iemand kunnen vragen die nog student is ofzo.

[editje] Heb trouwens alles bij megekko ingevoerd, dan kom ik op een prijs van € 622,25. Of € 620 (give or take) als ik gebruik kan maken van dat studentenaanbod.

Megekko is volgens mij wel de goedkoopste zo ongeveer als ik alles bij 1 shop wil bestellen. Per component scheelt het bijna overal maar enkele euro's.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2014 16:48 ]

• redbullet
Mijn ervaring met megekko is ook niks anders als top, meerdere keren besteld daar en snel geleverd.
Met si computers heb veel, heel veel zeik gehad. 2 weken te laat geleverd en dan nog eens verkeerde cpu geleverd, dus nog een week wachten. Volgende bestelling bij si computers : weer langer wachten als ze beloofden.

Dus verwacht ik dat je bij megekko ook geen zeik krijgt :)

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:06
Die polsband ergens lokaal halen (mits in de buurt) scheelt je toch wat. Die polsband moet nu als enige van Micro-Mail komen en dan komen er nog eens 4 euro aan verzendkosten bij. Als je gewoon af en toe de verwarming vast houdt voordat je de onderdelen (processor, moederbord, geheugen) vasthoudt is er niets aan de hand, zolang je niet met wollen sokken en een dikke wollen trui rondloopt :) Ook die optische drive, is die nodig? Ik gebruik hem in ieder geval nooit, Windows installeren kan met een stickie en de rest kan je tegenwoordig digitaal downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
@redbullet, ratings van megekko zijn ook erg goed, dus dat vertrouw ik iid ook wel.

@ibugged, heb idd besloten om de polsband ff achterwege te laten precies om de reden die jij aangeeft: de, in verhouding, nogal dure verzendkosten. Ik ga bouwen op een houten tafel op een houten vloer naast een kachel die ik gewoon aanraak telkens als ik iets oppak of aanraak.

Ik heb overigens mijn bestelling geplaatst! Spul komt allemaal morgen binnen. Heb bijna alles bij megekko besteld. Alleen de voeding heb ik bij alternate besteld, want die hadden ze bij megekko niet meer op voorraad. Was 2 euro duurder, dus dat maakt dan ook niet veel meer uit. Ik krijg iig alles morgen binnen als alles goed gaat. Zaterdagochtend ga ik bouwen :)

Ik zal ff fotootje met bedankje plaatsen als ie staat zaterdagmiddag ;)

Alvast bedankt allen!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt! Superblij ermee.

Bedankt iedereen voor jullie hulp! Zoals beloofd ff 2 fotootjes om het resultaat te laten zien.

Ik ben gistermiddag 4 uur bezig geweest om de boel in elkaar te zetten. Alles ging precies volgens plan. Constant de handleidingen erbij gehad, ging perfect.
Windows installeren, alle drivers installeren, bios updaten en alle windows updates; ging ook allemaal vrij soepel. Alle componenten worden herkend en alles werkt zoals het hoort.

Binnenkant bij eerste keer opstarten. De rest van het kabelmanagement later gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hrwqyUel.jpg

Eerste keer dat de bios tevoorschijn kwam.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kwpm046l.jpg

Nogmaals bedankt br00ky, Redbullet, iBugged, KingHawk, Sigm4tic en alle anderen!

[editje] Heb overigens DayZ en 7 Days To Die al getest en perfect resultaat. (Daar heb ik natuurlijk in eerste instantie op gebouwd.)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 21:58 ]

• Sigm4tic
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-03 20:36

Sigm4tic

High Five!

Die bios ziet er gaaf uit zeg! Mooi dat ie het ook in één keer deed! Veel plezier!

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter

• redbullet
Yea hij doet het!

Veel plezier ermee, maar volgens mij komt dat wel goed ;)

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49
Ziet er goed uit!

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1