Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Server voor een LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 631 views

• Pwnage
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-03-2024
Hallo,

Wij moeten voor onze LAN 2 servers kiezen voor de games te kunnen spelen. We organiseren een LAN voor 257 personen. Heeft een van jullie advies voor welke server ik zou kunnen kiezen? Zelf heb ik hier weinig verstand van.

Alvast bedankt!

Steffan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat moeten die servers gaan doen?
Als je dat weet dan weet je ook aan welke specs die dingen minimaal moeten voldoen.

• Pwnage
Het zal gebruikt gaan worden als servers waar de spellen op staan en waar je de spellen op kunt gaan benaderen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Welke games?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Het is wel handig als je even een lijstje geeft welke spellen het zijn ?
Aan de hand van de namen kun je ook uitzoeken wat de specs zijn die nodig hebt om deze als server te hosten ?

Daarnaast moet je rekening gaan houden dat een game server hosten voor 257 clients een behoorlijk intensieve taak gaat worden. Stel dat je 10 games gaat hosten en de verdeling is op je piekkbelasting 80/60/40/20/10 (40 idle), dus 5 games die op dat moment actief zijn.

Allen al bijv. BF4 heeft een minimum spec van CPU: 2.2Ghz or higher clock frequency; 1.5 physical CPUs per 64-player server instance RAM: 1Gb per server instance + 1Gb additional for the OS Bandwidth:
Laat staan dat je dus 5-10 zou hosten die simultaan moeten werken...

Persoonlijk zou ik 1-2 zware games per (VM?) server gaan hosten en die deftig uitvoeren met genoeg kracht. Lichtere games zou je wellicht 3-5 per server kunnen hosten, afhankelijk van het aantal gebruikers.

[ Voor 67% gewijzigd door Breezers op 06-11-2014 08:39 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Pwnage
Het is een project, dus het hoeft niet uit te worden gevoerd. Het is een schets van wat ik nodig zal gaan hebben, en ik moet niet alles zelf doen dus. De voornaamste games zijn League of Legends, Counterstrike GO en FIFA.

Bedankt voor de moeite alvast vrienden!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Pwnage schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:10:
Het is een project, dus het hoeft niet uit te worden gevoerd. Het is een schets van wat ik nodig zal gaan hebben, en ik moet niet alles zelf doen dus. De voornaamste games zijn League of Legends, Counterstrike GO en FIFA.

Bedankt voor de moeite alvast vrienden!
Wat dacht je nu zelf ? Dat wij hier jouw huiswerk gaan doen ?
Google de server specs voor die games, tel deze op vertaal deze naar server capaciteit.

Als je niets van netwerken of servers snapt, dan moet je hier niet aan beginnen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Pwnage
Nee maar ik dacht dat ik jullie wel voor hulp kon vragen wanneer ik iets niet snapte. Maar nu zie ik ook hoe jullie doen tegen mensen die iets proberen te leren. Als je ziet vroeg ik voor een paar voorbeelden, dat ik weet waar ik mee moet beginnen, ik vroeg je niet om mijn opdracht te maken. Maarja als dat zo veel gevraagd is, fijne dag verder!

Ik heb idd geen idee van netwerken en servers, maar ik probeer het te leren ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Pwnage op 06-11-2014 09:38 ]

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-11 01:56
Vragen mag altijd maar in dit forum wordt ook verwacht dat je zelf enige research doet. Simpelweg een open vraag stellen zoals je in je openingspost doet getuigt er niet van dat je er zelf over nagedacht hebt of even ge-Googled. Daarnaast is je openingtopic te summier zoals je al ziet aan de reacties.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
Ik sluit me toch wel aan bij Breezer en Chief. Dat jij wilt leren moedigen wij aan! Alleen je hebt nu totaal geen inzet getoond en verwacht dat wél van ons!

kortom, ga eerst eens zelf op onderzoek uit en vraag dan om raad. succes met je onderzoek.

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Bovendien kan je League of Legends niet eens op een eigen server hosten.

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Haribo112 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:21:
Bovendien kan je League of Legends niet eens op een eigen server hosten.
Hij zegt dat de mensen die naar de lan party komen het spel moeten benaderen, dus ga er van uit dat daar alle installatiebestanden op staan?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mjah, daar kun je ieder NASje dan wel voor inzetten. Zo bijzonder groot zijn die dingen ook weer niet.
Maar zonder volledige info is lastig te zeggen of bijv een steamcacheserver de moeite is of niet.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Het zal waarschijnlijk een nieuwere tweaker zijn, dat is meestal zo dat ze de verkeerde vragen stellen in hun nieuwe topic.

Voor de rest kan je wel goedkopere servers kopen op het web, en je kan ook gewoon gaan voor een servertje gebasseerd op een intel G3260 en dan heel wat ram, daarmee kan je de spelletjes allemaal redlijk spelen. Maar natuurlijk ook en zeker vast een ssd er bij kopen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Volgens mij is het niet eens een tweaker, maar iemand die geen zin heeft z'n huiswerk te doen.
Verder is de opdracht nogal onzinnig, er wordt niet beschreven wat 'benaderen' betekent. Kan zowel filesparing als game server hosting als remote streaming betekenen. De games die worden aangehaald zijn ook nog eens niet allemaal op eigen servers te spelen, of te streamen of qua installatiebestanden centraal te hosten als ze P2P verplichten met installer stubs. Al met al een nutteloos verhaal zo.

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
johnkeates schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 21:22:
Volgens mij is het niet eens een tweaker, maar iemand die geen zin heeft z'n huiswerk te doen.
Verder is de opdracht nogal onzinnig, er wordt niet beschreven wat 'benaderen' betekent. Kan zowel filesparing als game server hosting als remote streaming betekenen. De games die worden aangehaald zijn ook nog eens niet allemaal op eigen servers te spelen, of te streamen of qua installatiebestanden centraal te hosten als ze P2P verplichten met installer stubs. Al met al een nutteloos verhaal zo.
Daar heb je gelijk in. Hij moet veel gedetailleerder zijn

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:42

br00ky

Moderator Harde Waren
"Huiswerk", gedetailleerd, onduidelijk, ontbreken van eigen inzet. Afijn, slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.