Sinds enige tijd houd ik me op het werk bezig met het scripten met PowerShell. Ik ben absoluut geen expert hierin maar vermaak me prima en vind met behulp van internet (Hey Scriptingguy! etc) en Microsoftboeken genoeg hoe ik mijn scripts technisch inhoudelijk moet bouwen.
Nu zijn er meerdere mensen toegevoegd aan het team van scripters en het valt me op dat iedereen zijn eigen manier van scripts schrijven heeft. Voor de beheersbaarheid ben ik op zoek naar guidelines, tips&trucs, ideeën om onze scripts beheersbaar te houden. Dus dat iedereen scripts oplevert die volgens een standaard zijn opgebouwd.
Ik denk bijvoorbeeld aan vrij basic zaken als:
<#
.SYNOPSIS
Dit script doet blablabla
.DESCRIPTION
Output wordt blablabal
.NOTES
Gemaakt door A_De2 op datum blabla
Aangepast door A_De2 op datum blabla
#>
Maar ook spatiëring. Tabafstand van verschilllende pakketten wil nog wel eens afwijken. Zelf gebruik ik graag de meegeleverde ISE van Microsoft zelf.
Naast deze zaken ben ik met name op zoek naar diepere ideeën zoals hoe je scripts afvuurt. Zet je bijvoorbeeld eerst een New-PSSession op? Of gebruik je het lieftst Invoke-Command? Ik kan me voorstellen dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden maar een "dit is de default, tenzij..." zou leuk zijn.
Ik ben benieuwd hoe jullie met bovenstaande omgaan!
Nu zijn er meerdere mensen toegevoegd aan het team van scripters en het valt me op dat iedereen zijn eigen manier van scripts schrijven heeft. Voor de beheersbaarheid ben ik op zoek naar guidelines, tips&trucs, ideeën om onze scripts beheersbaar te houden. Dus dat iedereen scripts oplevert die volgens een standaard zijn opgebouwd.
Ik denk bijvoorbeeld aan vrij basic zaken als:
<#
.SYNOPSIS
Dit script doet blablabla
.DESCRIPTION
Output wordt blablabal
.NOTES
Gemaakt door A_De2 op datum blabla
Aangepast door A_De2 op datum blabla
#>
Maar ook spatiëring. Tabafstand van verschilllende pakketten wil nog wel eens afwijken. Zelf gebruik ik graag de meegeleverde ISE van Microsoft zelf.
Naast deze zaken ben ik met name op zoek naar diepere ideeën zoals hoe je scripts afvuurt. Zet je bijvoorbeeld eerst een New-PSSession op? Of gebruik je het lieftst Invoke-Command? Ik kan me voorstellen dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden maar een "dit is de default, tenzij..." zou leuk zijn.
Ik ben benieuwd hoe jullie met bovenstaande omgaan!
640KB should be enough for everyone