Wie ervaring met KPN alles in 1 standaard? ZONDER glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 11:52
Hallo mensen,

Ik kreeg van KPN een aanbod om over te stappen naar alles in 1 van hun voor 29,50 per maand een jaar lang omdat ik ook een mobiel abonnement van hun heb. Alleen lees ik voor zover ik iets kan vinden qua reviews hele wisselende ervaringen met KPN.

Waar het mij om gaat is met name of het stabiel is en of de beeldkwaliteit veel minder is dan via de kabel van Delta. En of de ingebouwde wifi van de Experiabox uit te schakelen is zodat ik mijn eigen router er aan kan hangen.

Wie o wie kan me hier een wat uitgebreidere ervaring geven, de meeste reviews die ik kan vinden gaan namelijk over alles in 1 met glasvezel.

Ik heb nu televisie en 60 Mbit internet van Delta, en dit is ruim voldoende voor internetten en gamen op internet.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
- Downloadsnelheid tot 50 Mbit/s | Uploadsnelheid tot 5 Mbit/s
- 60 zenders + 11 in HD
- 2 tv-ontvangers
- Live tv-pauzeren
- Programma gemist
- Begin gemist
- KPN WiFi Hotspots
- Gratis Opnemen Pakket t.w.v. €5,-/mnd
- Gratis Spotify Premium t.w.v. €10,-/mnd
Inbegrepen opties
Opnemen Pakket (twv € 5,00 /mnd) –
Spotify Premium (twv € 10,00 /mnd) –
Uw maandbedrag 12 mnd van €59,00 voor € 29,50
Na 12 mnd betaalt u €59,00
Eenmalige kosten
Aansluitkosten Alles-in-1 Thuis – Standaard van €35,00 voor€0,00
Installatie monteur van €62,50 voor€ 0,00
Uw eenmalige kosten 0

Het gaat om dit aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:03

Speedmaster

Make my day...

Centrale KPN staat aan de Zuiderlijke Achterweg, woon je bijvoorbeeld aan de Nieuwendijk dan ga je die 50Mb echt niet halen, max zal dan ongeveer 20Mb zijn. Dus hoe dichter bij de centrale hoe sneller je verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Ok volgens kpn haal ik 46 mbit en ik zit dan vrij kort bij KPN centrale ( 350 m schat ik) vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zegt de KPN helpdesk dat je dichtbij zit of zeggen de verschillende websites waar je op basis van postcode die afstand kan opvragen dat?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 05-11-2014 12:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Via deze website heb ik het gecheckt: http://kpndotcom.fpi-info.fourstack.nl,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 20:55
TV-kwaliteit is minder dan dat je bij Delta krijgt. Als je graag FullHD kijkt, zou ik het niet aanraden. Telefonie van hen is prima, je internetervaring gaat afhangen van je lijnkwaliteit en is zo dus niet te voorspellen. In Goes zijn de ervaringen met AIE van KPN over het algemeen goed.

Edit: de experiabox is een irritant apparaat want er is niks op in te stellen. WiFi kan uit. Eigen router kan erachter maar je kunt wel evt problemen krijgen met dubbele NAT(Hij kan niet in bridgemode).

[ Voor 26% gewijzigd door timmie1 op 05-11-2014 13:47 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-05 05:48
De postcode check is redelijk accuraat die jij gebruikt hebt, ik heb KPN Alles in 1 standaard (voorheen Premium) met de "snelheidsverhoging" dat wil zeggen dat ik 80 Mbps / 8 Mbps heb.

Die haal ik ook gewoon op 275 meter afstand sinds ik vectoring heb!

Mocht je dus op vectoring zitten dan wordt het een feest ;) zo niet haal je denk ik 50 Mbps op zo'n afstand (ik eerst ook)

:) TV is prima te kijken, ik vind de kwaliteit beter dan op de kabel en zappen gaat sneller bij KPN en de opname mogelijkheden zijn beter voor elkaar dan bij Ziggo, geen ervaring met Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
supayoshi schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:51:
De postcode check is redelijk accuraat die jij gebruikt hebt, ik heb KPN Alles in 1 standaard (voorheen Premium) met de "snelheidsverhoging" dat wil zeggen dat ik 80 Mbps / 8 Mbps heb.

Die haal ik ook gewoon op 275 meter afstand sinds ik vectoring heb!

Mocht je dus op vectoring zitten dan wordt het een feest ;) zo niet haal je denk ik 50 Mbps op zo'n afstand (ik eerst ook)

:) TV is prima te kijken, ik vind de kwaliteit beter dan op de kabel en zappen gaat sneller bij KPN en de opname mogelijkheden zijn beter voor elkaar dan bij Ziggo, geen ervaring met Delta.
Volgens mij is er bij mij geen vectoring beschikbaar, ik kan ook maar maximaal het standaard abonnement nemen met 50 Mbps, en volgens de KPN haal ik max 46 Mbit op mijn locatie. TV is niet super belangrijk, kijk af en toe wat voetbal of n filmpje maar is maar paar uur per week.

Zolang ik fatsoenlijk snel kan internetten en internetgamen vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:23
De TV kwaliteit is prima, de bitrate bij KPN (HD) TV streams is wat lager (8 Mbit) dan bij de kabelprovider (12~15Mbit) maar er is mijn inziens nog prima naar te kijken ;).

De zenders staan bij KPN echter wel op een vaste volgorde (niet zelf aan te passen), de HD zenders beginnen bij 701. En je moet een netwerkkabel naar elke TV ontvanger aanleggen, of je kan iets regelen met powerline adapters. TV kijken gaat wel ten koste van je internetsnelheid (zo'n 8 Mbit bij het kijken naar een HD zender op 1 TV)

Vectoring is dus niet beschikbaar? Pairbonding dan wel? (kan je via KPN wel navragen indien je het niet weet)

De internetverbinding zelf zal normaal gesproken ook gewoon moeten voldoen aan je eisen, tenminste dat is mijn ervaring ;), het is in ieder geval wel een mooie aanbieding vind ik :)

[ Voor 7% gewijzigd door Prolution op 05-11-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Prolution schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:17:
De TV kwaliteit is prima, de bitrate bij KPN (HD) TV streams is wat lager (8 Mbit) dan bij de kabelprovider (12~15Mbit) maar er is mijn inziens nog prima naar te kijken ;).

De zenders staan bij KPN echter wel op een vaste volgorde (niet zelf aan te passen), de HD zenders beginnen bij 701. En je moet een netwerkkabel naar elke TV ontvanger aanleggen, of je kan iets regelen met powerline adapters. TV kijken gaat wel ten koste van je internetsnelheid (zo'n 8 Mbit bij het kijken naar een HD zender op 1 TV)

Vectoring is dus niet beschikbaar? Pairbonding dan wel? (kan je via KPN wel navragen indien je het niet weet)

De internetverbinding zelf zal normaal gesproken ook gewoon moeten voldoen aan je eisen, tenminste dat is mijn ervaring ;), het is in ieder geval wel een mooie aanbieding vind ik :)
De televisie zenders volgorde boeit mij weinig ik kijk toch maar paar uur per week televisie. En een netwerkkabel extra leggen dat moet lukken want vaste pc zit toch op kabel.

En Vectoring en pair bonding weet k echt niet of dat aanwezig is maar zo niet lijkt het me dat ze dan deze snelheid niet kunnen leveren.

En de aanbieding vond ik ook bijna te goed om waar te zijn, k ga alleen qua hd zenders en internet iets achteruit.

Is trouwens de verbinding via kabel of vdsl sneller/constanter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:23
Met pairbonding zou normaal gesproken je snelheid wel wat hoger moeten liggen dan 46Mbit, indien je op maar 350m afstand van de centrale woont. Dus lijkt me dat dat niet beschikbaar is.

Verbindingen via de kabel kunnen in potentie sneller zijn, omdat er nou eenmaal meer data over een (coax) kabel kan dan over (nauwelijks afgeschermde) koper draadjes die oorspronkelijk alleen voor analoge telefonie bedoeld waren ;).

Qua snelheid lijkt me het wel dat je die 50 Mbit gaat halen (indien correct aangesloten), dus dat is net wat minder dan de 60 Mbit die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
Prolution schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:35:
Met pairbonding zou normaal gesproken je snelheid wel wat hoger moeten liggen dan 46Mbit, indien je op maar 350m afstand van de centrale woont. Dus lijkt me dat dat niet beschikbaar is.

Verbindingen via de kabel kunnen in potentie sneller zijn, omdat er nou eenmaal meer data over een (coax) kabel kan dan over (nauwelijks afgeschermde) koper draadjes die oorspronkelijk alleen voor analoge telefonie bedoeld waren ;).

Qua snelheid lijkt me het wel dat je die 50 Mbit gaat halen (indien correct aangesloten), dus dat is net wat minder dan de 60 Mbit die je nu hebt.
De kast van kpn staat aan het einde van de straat bij mij dus is wel een realistische afstand denk ik. En televisie kijken doe ik toch niet tegelijk met internetten. Het gaat met name om battlefield 4 zonder te veel vertraging te kunnen spelen. Televisie is ondergeschikt aan de pc bij mij.

Zijn de kastjes van KPN wel fatsoenlijke kwaliteit en stabiliteit?
Pagina: 1