Chrome - Inspector element uitzetten via code (HTML)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 16:15
Mede ontwikkelaars,

Ik heb flink gegoogled op mijn vraag maar geen duidelijke antwoorden kunnen vinden.

Het enige wat ik wil weten of het mogelijk is dat je via een code in je website het inspector elemant kan uitzetten in Chorme zodat andere bezoekers op je website geen info kunnen ophalen van je website?

Als iemand maar een ingang heeft ...ergens.. dan kom ik er wel uit.

THNX!

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nee dat kan niet en daarbij hou je gewoon jezelf voor de gek. Bron weergeven kan altijd. Open voor de gein in notepad eens http://jesite.nl.

Je browser moet de HTML downloaden om de pagina weer te geven en dus kun je bij die HTML (en CSS en JS en whatnot). Een wget, telnet etc. zal exact diezelfde gegevens uitspugen als je er (op de juiste manier) om vraagt.

Geen mitsen en maren. Kan. Gewoon. Niet.
En totally useless.

Hoop dat dat wél een duidelijk antwoord is ;) Maar uiteraard wel een dat je waarschijnlijk niet wou horen ;)

[ Voor 61% gewijzigd door RobIII op 05-11-2014 11:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
Thnx Roblll voor je snelle reply.

Eigenlijk is dit, security wise, een leuke uitdaging.

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
TheDiver schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:29:
Nee; dit heeft geen ene reet met security te maken. Als je niet wil dat mensen bij je HTML kunnen moet je je firewall dichtzetten of je webserver uitzetten. Als je wil dat mensen je site kunnen bezoeken moet je ze dus HTML serveren en die is dus per definitie te "zien".

Hier is werkelijk waar in de aller- allerverste verte "security wise" totaal géén "uitdaging" aan. Het illustreert alleen maar dat je niet helemaal goed begrijpt hoe het werkt ;)

De vraag is: wat is je doel? Wat wil je precies bereiken hiermee? En waarom wil je dat bereiken?

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 05-11-2014 11:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:25
Enige wat je zou kunnen doen is de rechtermuisknop uitschakelen, alleen is dat compleet funest voor de bruikbaarheid van je website. Met veiligheid heeft het niks te maken, wat wil je voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-06 06:48
RMB uitschakelen is wel het meest achterlijke wat er is. Op muizen waar de middelmuisknop afwezig is kan ik dus geen pagina's openen in een nieuw tabblad.

En bij de source kan je toch wel komen, waar je vervolgens alsnog de tekst en plaatjes kan kopiëren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
sjoerddebruin schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:05:
Enige wat je zou kunnen doen is de rechtermuisknop uitschakelen
Hij heeft 't specifiek over het "Inspector element" en niet het complete context-menu ;) Los van 't feit dat dat ont-zet-tend 1996 is en irritant is, is 't ook nog eens gewoon not-done.
sjoerddebruin schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:05:
alleen is dat compleet funest voor de bruikbaarheid van je website
En daarbij totaal nutteloos. Het is in 0,3 seconden omzeild voor degenen die je HTML willen zien (CTRL+U om maar eens wat anders te noemen dan reeds eerder genoemde zaken).

Lang verhaal kort: forget it of haal je site offline. Pick one.

Zoals ik al eerder zei:
RobIII schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:31:
De vraag is: wat is je doel? Wat wil je precies bereiken hiermee? En waarom wil je dat bereiken?
TS zal dus duidelijker moeten zijn wat hij/zij bedoelt met:
TheDiver schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:23:
zodat andere bezoekers op je website geen info kunnen ophalen van je website?

[ Voor 38% gewijzigd door RobIII op 05-11-2014 12:14 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 15:31

Dido

heforshe

Dit lijkt me de essentiele vraag.

Zoals wel vaker is dit een vraag die eigenlijk een heel simpel antwoord heeft, maar die tegelijkertijd ook vertelt dat iemand een probleem probeert op te lossen met de verkeerde tool.

De TS heeft ons nu gevraagd of het mogelijk is om de kop van een hamer rond te laten draaien.

Zolang hij ons niet verteld dat hij een schroef in de muur wil krijgen kunnen wij hem niet vertellen dat er een schroevendraaier bestaat.

En met het antwoord "nee, dat kan niet met een hamer" schiet de TS ook weinig op, want de kans is groot dat hij door blijft zoeken naar een oplossing in dezelfde richting en uiteindelijk die schroef met een baksteen in de muur probeert te meppen. En dan 1) met stukken gebroken baksteen zit, 2) verwacht dat die schroef vastzit en 3) zich nog steeds afvraagt waarom zoiets nou zo moeilijk moet zijn.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TheDiver schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:29:
Als je dit soort niet-bestaande paardenmiddelen nodig hebt om iets te beveiligen, dan doe je iets niet goed. Beveiliging hoort in je serverside-code, niet in de HTML die uiteindelijk naar je gebruiker gaat.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDiver
Simpel: ik wil niet dat gegevens van mijn DB (of naam van de DB) of re-direct IP zichtbaar zijn. Die zijn of kunnen door deze tool wel openbaar worden gemaakt.

Dit vraag ik omdat ik recentelijk een audit heb gedaan voor een grote webontwikkelaar (die hier het antwoord niet op wist). Ik ben dus bij klanten van hen zaken tegen gekomen die openheid van zaken lieten zien middels deze tool.

Nu met het SSL3 gebeuren kan een MitM makkelijk plaats vinden als bijv het IP adres al zichtbaar is in deze tool .... erachter komen op welke cipher het draait maakt dan niet uit en is kinderspel om het te achterhalen.

Mijn toegangsdeur is de website ....naar de server toe. Iets wat ontwikkelaars btw veel vergeten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door TheDiver op 05-11-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-06 17:44

Stoffel

Engineering the impossible

Ik mag hopen dat je geen security audit bedoelt, want het enige dat ik uit het verhaal hierboven haal is dat je werkelijk waar helemaal niets begrijpt van hoe een webapplicatie in elkaar zit en werkt. Connection strings in de HTML :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-06 06:48
Als je de connection gegevens in PHP zet en correct verwerkt, dan ziet de eindgebruiker die niet eens. Dus als dat wel zo is, is dat niet goed gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 15:27
Je probeert een "probleem" op te lossen dat niet bestaat. En ik heb eigenlijk het vermoeden dat je geen idee hebt hoe websites werken. Je probeert de broncode te verbergen die een browser nodig heeft om de website te renderen, wat sowieso niet kan en ook nog eens helemaal niets oplost. Daarnaast heb je het over het verbergen van een IP-adres omdat daarmee een MitM zogenaamd kinderspel is. Wat ook een volledig verkeerde redenatie is, en wederom onmogelijk.

Als je uitlegt welk probleem je daadwerkelijk hebt dan kunnen we je misschien wat advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 25-06 15:31

Dido

heforshe

TheDiver schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:09:
Simpel: ik wil niet dat gegevens van mijn DB (of naam van de DB) of re-direct IP zichtbaar zijn. Die zijn of kunnen door deze tool wel openbaar worden gemaakt.
Wat doet de naam van jouw database in je HTML?

In feite vertel je nu dat jij jouw creditkaart aan een touwtje op je rug hebt hangen, en je zoekt nu een tool om te voorkomen dat iemand aan je creditkaart zit.

De daadwerkelijke oplossing is gewoon je creditcard opbergen, natuurlijk. En als je die in je kontzak stopt, ben je ook wat dichter bij het antwoord waar je database(naam) hoort: je back-end.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je weet blijkbaar het verschil tussen clientside en serverside niet. Als je je daar eens op gaat focussen dan hoef je je tijd niet te verspillen aan het oplossen van een XY-probleem van epische proporties.
Mijn toegangsdeur is de website ....naar de server toe. Iets wat ontwikkelaars btw veel vergeten ;)
Klopt, maar dat heeft niks te maken met de tekst en opmaak die je toont. Als jij inderdaad DB-gegevens in je HTML, CSS of Javascript parkeert dan ben je nogal kwetsbaar, maar tegelijkertijd ben je dan, no offense als je dit echt doet, een beroerde programmeur.

[ Voor 26% gewijzigd door NMe op 05-11-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:09
Nu met het SSL3 gebeuren kan een MitM makkelijk plaats vinden als bijv het IP adres al zichtbaar is in deze tool .... erachter komen op welke cipher het draait maakt dan niet uit en is kinderspel om het te achterhalen.
Je kan je server wel instellen dat SSLv3 niet meer geaccepteerd wordt. http://askubuntu.com/ques...lnerability-cve-2014-3566

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Barryvdh schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:26:
[...]

Je kan je server wel instellen dat SSLv3 niet meer geaccepteerd wordt. http://askubuntu.com/ques...lnerability-cve-2014-3566
Bovendien los je die SSL-problematiek in zijn geheel niet op door domweg de HTML af te schermen, zelfs als het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everlaat
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-05 09:58
Blijf ontopic of reageer niet ;)

[ Voor 75% gewijzigd door BtM909 op 05-11-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 25-06 10:12

André

Analytics dude

Ik denk dat hij tools op een website loslaat die met suggesties komen, alleen is de interpretatie daarvan zwaar gebrekkig? Ik geloof er niets van dat als je het verschil tussen client of serverside niet eens weet je wel de beveiliging van een website kunt beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-06 14:43

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als er connectiestrings voor je SQL server in de HTML staan die je clients te zien krijgen, dan is er inderdaad een serieus beveiligingsprobleem aanwezig. Maar dat ga je niet kunnen oplossen door een contextmenu-item te verbergen op je site :+

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TheDiver schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:23:

Het enige wat ik wil weten of het mogelijk is dat je via een code in je website het inspector elemant kan uitzetten in Chorme zodat andere bezoekers op je website geen info kunnen ophalen van je website?
Doel je niet stiekem op de console uitschakelen (zoals Facebook) :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1