lampie van optische muis blijft branden!?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheRedGuy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 20:18
OKay,

Dit is het geval, m'n muis blijft spanning krijgen van m'n mobo (ik heb zo'n leuke optische intel met zo'n mooi blauw lampie :) ) Dat lampie ging dus altijd uit (zoals het hoor) zodra ik m'n computer afsloot, maar nu blijft het dus aan staan ook al is de computer 'uit'. Wat is hier de reden van en hoe is het te verhelpen? Als ik bijvoorbeeld de stekker er na afsluiten uithaal en er weer in steek, gaat het lampie van de muis ook weer branden, als ik de muis usb aansluit gaat het lampie wel netjes uit, maar crasht de pc na het detecteren van de cd-roms en de HD's. HELP!

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem met mijn toetsenbord, heft mogelijk iets te maken met de "wake up on LAN" mogelijkheden van de nieuwe MoBo's. Het enige dat bij mij lijkt te helpen is het afsluiten van de stroomvoorziening. :r

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:11
hoort dat uit te gaan dan? bij mijn weten voorziet de atx standaard ook in stroom als de computer uitstaat. dit in verband met soft-power on, wake-on-lan, wake-on-mouseclick e.d.

ik heb hier gebruik van gemaakt door mijn toetsenbord te verlichten met leds. die blijven ook aan als de puter uitstaat (al is dat tegenwoordig niet zo vaak meer). en ook het ledje van mn muis blijft aan ja.

zonder stroom voor je muis kan wake-on-mouseclick nooit werken

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik gooi altijd de spanning van me compu af....
als ik m afgesloten heb dan he :)
is wel zo gezond lijkt me

• TheRedGuy
hmmm ik heb een ASUS CUSL2-C trouwens, misschien helpt dat. Volgens mij heb ik wake up on mouseclick niet bewust geactiveerd... dit kun je in de bios uitschakelen?

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:51
dat had ik op me oude MB ook (bp6), op me nieuwe (soltek sl75-kav) echter niet meer.

op zich is het toch niet zon probleem ? geeft weer wat licht in het donker :)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ja, dat kun je in je bios uitschakelen... Moet je gewoon alle wake up on's en soft power on's uitschakelen. Hij houdt namelijk de spanning er op om die muisclicks, en/of keyboardklicks te kunnen onderscheppen.
Als je trouwens ook nog een USB Keyboard hebt, dan zou het wel eens kunnen zijn dat je het niet uit kunt zetten. Heb je het niet, check dan ook ff of je niet in je bios aan hebt staan dat je een USB Keyboard hebt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:12
Ik heb zelf ledjes in mijn muis gemaakt en die ledjes gaan gewoon uit als ik mijn compu uitzet...
Ik heb ook een ASUS mobo, een CUV4X weliswaar...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• TheRedGuy
ik heb een msi 6309 en een cuv4x gehad en daar deedtie het idd niet

• SmidsY
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

Heb ook zoiets maar dan met mijn toetsenbord, numlock blijft branden na powerdown van systeem (ook nadat keyboard poweron in bios is disabled) maar mijn optical mouse heeft voor zover ik weet er geen probs mee (of het moet een geheim leven leiden :) )

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 09:27 schreef SmidsY het volgende:
Heb ook zoiets maar dan met mijn toetsenbord, numlock blijft branden na powerdown van systeem (ook nadat keyboard poweron in bios is disabled) maar mijn optical mouse heeft voor zover ik weet er geen probs mee (of het moet een geheim leven leiden :) )
hier hetzelfde met numlock lampje en op het moederbord blijft het lampje ook branden (standbye) gewoon de stroom eraf halen.

• Begbie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01-2025
ik heb zoiets ook gehad.. wat ik heb gedaan is alles op een stekkerdoos aansluiten.. en op die stekkerdoos zit zo'n rooie schakelijk.. geen last meer van nu.. zelfs mijn kabelmodem gaat de spannig vanaf als ik het zaakje uitzet.

probleem opgelost..

me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook

• PCR
  • Laatst online: 20-08 15:15

PCR

Maar kost het veel stroom dan, dat lampie van je optische knager?

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 18:33 schreef pc-reactive het volgende:
Maar kost het veel stroom dan, dat lampie van je optische knager?
Een ledje brand dagen op een penlite dacht ik, dus dat valt wel mee.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

ff alle verkeerde ideeën uit de wereld helpen ;)

Dit komt bij jou waarschijnlijk doordat je op je mobo een jumper hebt omgezet, die ervoor zorgt dat je met je spatiebalk je pc kan opstarten.

Nu ik die jumper heb omgezet, heb ik daar ook last van....

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Je kan de jumper voor "keyboard power up" omzetten op je moederbord. Deze zit bij de cusl2 linksbovenaan op de printplaat. Kijk maar even in je manual van je mobo. Het kan zijn dat je nog iets in je bios moet instellen hierna.

• TheRedGuy
is het dan ook zo dat ik dit nog eens extra in m'n bios moet inschakelen (al die opties heb ik dus uitgezet, ze waren al uit, maar toch)? want als ik nu op de muis klik of op de spatie druk gebeurt er geen ruk. Heb ook voor de zekerheid m'n mobo eens netjes buiten de kast aangesloten, geen vorm van sluiting dus....

Verwijderd

ik wil ook dat hij aan blijft staan de muis dan ! hoe te werk gaan

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
(ik heb zo'n leuke optische intel met zo'n mooi blauw lampie )
INTEL?? :? :?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

beetje off topic voor Begbie:
zover ik weet is het niet erg goed voor je kabelmodem om de stroom er steeds vanaf te halen, als ze je modem willen updaten vanaf het netwerk kan dat niet, kan dan een mooie RF tot gevolg hebben.
correct me if I am wrong..:)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• TheRedGuy
geen intel...:) foutje!!!! logitech... (zat nog met m'n intel chipset immuh hoofd :) )
Pagina: 1