Goede videobewerkings PC, wat kan beter

Pagina: 1
Acties:

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-03 17:29
Beste Tweakers,

Ik mag voor een klant een I5 videobewerkingssysteem gaan samenstellen. Overlokken gaat er niet mee gebeuren en videobewerking gebeurd met Pinnacle.
Componentenprijs op basis van best buy principe dus prijs kwaliteit.
Eisen en wensen zijn voornamelijk snel en redelijk stil.

Een paar dingen weet ik nog weinig van zoals de nieuwste cuda en quick sync wie kan de volgende vragen voor mij verduidelijken
  • wat is Cuda en quick sync en wanneer heeft het nut?
  • Wat is sneller quick sync of losse videokaart?
  • Heeft in het geval van een losse videokaart een i7(met hypertreading) ook nog nut en kan CPU en GPU en evt quick sync gecombineerd worden?
Ik had de volgende build in gedachte:
  • CPU mogelijk in combinatie met Quick sync een goede keuze of toch een i7
  • wil graag een SSD van Crucial en een snelle data schijf (weet niet of dit de beste keus is voor een data schijf)
  • behuizing vind ik zelf erg prettig
  • Windows 7 is een vaststaande keuze van de klant
  • Firewire moet ook werken ik vermoed dat ik hierbij het beste een losse kaart kan nemen
Voornamelijk het quick sync verhaal wil ik graag meer van weten en een voorstel voor betere componenten is natuurlijk altijd welkom

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 178,20€ 178,20
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1Seagate Desktop SSHD Kit, 2TB€ 107,63€ 107,63
1Antec Three Hundred Two€ 59,95€ 59,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 72,60€ 72,60
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 67,-€ 67,-
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 12,40€ 12,40
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,75€ 59,75
1Crucial MX100 256GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 715,53

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:21
16 gb ram en een videokaart...

The Reality LAN, 18 tm 20 September 2026

• piethoogland
Iemand een idee? Ik heb nog gezocht naar best buy guides maar naast hardware.info (iets verouderd) niks kunnen vinden.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Zonder budget wordt het wel een beetje gissen eerlijk gezegd...

En vertel eens wat meer over dat videobewerken. Hoe vaak? Welk formaat? etc. etc.

• piethoogland
Er is ruimte voor 16 GB geheugen, een core I7 en een videokaart. dus zo'n 900 a 1000 euro. (wekelijks)videobewerken is hobbymatig met de nieuwste versie van Pinnacle en dat is de reden van aanschaf van de pc. Formaat weet ik niet. Klant wil gewoon een PC die goed geschikt is voor dit doel. zonder overdreven dingen dus geen videokaart van 500 euro en een of een SSD van 500 GB.

Misschien een keer een idee voor een videobewerking in de BBG in de best buy, naast de vaker voorkomende builds

• piethoogland
Hieruit haal ik dat een I7 haswell. met quick sync sneller is in videobewerking. Dan een nvidia geforce GTX 680 met Cuda.

Dus Quick Sync van een haswell i7 is sneller dan een losse videokaart, klopt dit?
en hoe zwaar is de GTX 680 videokaart?
wat is een vergelijkbare recente videokaart en in welke prijsklasse zit die?

Ik hoop dat iemand dit kan verduidelijken lijkt mij voor veel mede Tweakers interessant.

veder wat heb je nodig voor quick sync (ik neem een een cpu en software die het ondersteund meer niet)? en verdere informatie is welkom. Ik denk waarschijnlijk te moeilijk weet het.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Quick sync zit gewoon standaard in de meeste intel's en moet idd ondersteund worden (net als opencl of cuda). Het kan bepaalde encoding flink versnellen. Maar het is geen totale gpu versnelling zoals je krijgt met een Nvidia kaart. Dat die 680 achter blijft bij een bepaalde encoding tool zegt dan niet zo veel. Met een losse nvidia kaart heb je mogelijk versnelling bij het renderen van allerlei effecten, framerate en framsize aanpassingen, etc. Daar zijn GPU's echt goed in en dat doet quicksync niet.

Ideaal gezien heb je er dus een Nvidia kaart in maar wel de mogelijkheid om quicksync te gebruiken, maar ik heb geen idee of Pinnacle dat goed ondersteund zo samen. Het zou iig elkaar aan kunnen vullen.

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 10-11-2014 23:41 ]

specs

Pagina: 1