Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wireless naar set top box (boven).

Pagina: 1
Acties:

• gijsch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-11-2024
Een noobvraag, maar ik kom er helaas zelf niet uit:

Ik heb een Vodafone Thuis-abonnement met een Draytek 2132Fvn. TV-kijken gaat via twee aparte UTP-poorten op de Draytek naar de Set Top Boxjes en alléén een bekabelde verbinding naar de Entone Set Top Box wordt officieel ondersteund.

Nou is het bij mij vrij lastig om een kabel helemaal naar boven te leggen, dus ik zoek naar alternatieven. Ik heb al geprobeerd de verbinding via Powerline Adapters te leggen, maar ik heb 12 groepen dus dat signaal bleek te onbetrouwbaar.

Nu wil ik het draadloos proberen. De TV gaat dus via een aparte WAN, dus ik heb hiervoor een Sitecom 300n die als Access Point kan figureren, maar ook als bridge of repeater.

Momenteel heb ik de 300n als Access Point ingesteld met als naam "VodafoneStream" waarbij DHCP in de Sitecom uit staat. Boven heb ik een Maxxter repeater met UTP-connector die het signaal verder oppakt en waar ik de Entone op heb aangesloten. De eerste keer dat ik dit probeerde werkte het, ik kon ook zappen naar andere kanalen.

's avonds echter was het scherm zwart. Toen ik de Entone opnieuw opstartte meldde deze "fail to receive IP address from DHCP".

Mijn vraag: hoe moet ik deze verbinding juist aanleggen? In Bridge mode misschien?

"Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel."

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Probeer eens een laptop aan te sluiten i.p.v. je Entone STB. Zo kan je controleren of het aan je STB ligt of aan de aansluiting/verbinding.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mischien heb je meerdere fases ? zo ja, dan kan een fasekoppelaar wel eens handig zijn

Iperf

• gijsch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-11-2024
Goeie, ik ga mijn laptop aansluiten. Had al geprobeerd via de wireless verbinding en kreeg netjes een IP-adres, maar misschien is dat bekabeld niet het geval :) Dank!

Maar de opstelling waarin ik de Sitecom als access point heb ingesteld klopt dus?

"Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel."