Desktop PC nieuwbouw

Pagina: 1
Acties:

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-02 08:16

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een stevige desktop voor van alles, behalve gamen. Ik heb nu een van de 1e Intel i7's uit 2009 en wil graag een desktop waar ik weer wat jaren mee vooruit kan.

Wat doe ik er zoal mee:
- fotobewerking
- videobewerking
- veel in- en uitpakken
Ik draai redelijk wat zwaardere pakketten van Adobe,

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is zo tussen 1.000 en 1.800 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Afgezien van wat harddisks niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processor Intel en moederbord een Asus.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een redelijk stille, maar wel koele PC. Ik hou wel van een big tower, zodat ik er goed bij kan bij montage en aanpassingen.

Ga je overklokken?
Nee, geen overklok.

Ik heb een lijstje opgesteld, maar vraag me af of de gekozen koeler en het geheugen (2x4GB) wel een goede keus zijn. En natuurlijk sta ik open voor andere rare zaken in mijn lijstje.
:>

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 278,79€ 278,79
1Asus Z87-Deluxe€ 214,90€ 214,90
1Asus GeForce GT 740 2GB DirectCU Silent€ 97,82€ 97,82
1Cooler Master Storm Trooper (Closed)€ 122,50€ 122,50
1Scythe Kotetsu€ 27,50€ 27,50
1Corsair Dominator Platinum CMD8GX3M2A1866C9€ 113,-€ 113,-
1be quiet! Pure Power L8 730W CM€ 75,95€ 75,95
1Samsung 840 EVO 500GB€ 202,35€ 202,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.132,81

Samsung S23 Ultra 256GB

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor er een spervuur aan adviezen komt, hoe zit je workflow eruit en welke pakketten gebruik je precies?

Ik zie nu verder al een héél duur bord, dat kan makkelijk 120 euro minder, dat de K-versie van je processor stock al 10% sneller is dus die is zeker het overwegen waard, je RAM kan 50 euro goedkoper, je voeding is 2-300W overgedimensioneerd en je SSD kan ook een stuk goedkoper met een Crucial.

Ik vraag naar je workflow, omdat het misschien lekker is om vanaf nu van een SSD te gaan werken, dus bijv. 1 256GB voor OS en je programma's en 1 512GB voor je lopende projecten. Dat kan met bovenstaande aanpassingen makkelijk binnen het budget. Hell, je hebt zelfs geld over voor een nieuw scherm.

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04-2025
Naast bovenstaande, zou ik met dit budget kijken naar een GPU met wat meer (v)ram

Kun je toelichten hoe en waarom je tot bovenstaande lijstje gekomen bent?

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:30:
Voor er een spervuur aan adviezen komt, hoe zit je workflow eruit en welke pakketten gebruik je precies?

Ik zie nu verder al een héél duur bord, dat kan makkelijk 120 euro minder, dat de K-versie van je processor stock al 10% sneller is dus die is zeker het overwegen waard, je RAM kan 50 euro goedkoper, je voeding is 2-300W overgedimensioneerd en je SSD kan ook een stuk goedkoper met een Crucial.

Ik vraag naar je workflow, omdat het misschien lekker is om vanaf nu van een SSD te gaan werken, dus bijv. 1 256GB voor OS en je programma's en 1 512GB voor je lopende projecten. Dat kan met bovenstaande aanpassingen makkelijk binnen het budget. Hell, je hebt zelfs geld over voor een nieuw scherm.
Dagelijks redelijk wat in- en uitpakwerk en fotobewerking. Enkele malen per maand stevige videomontage. Zoals bewerken van eigen video opnames of van bestaande. Daarbij gebruikte pakketten zijn Adobe Photoshop, Lightroom en Premiere Elements. Ook regelmatig met Adobe Acrobat Pro bezig. Dat zijn zo'n beetje de zwaarste programma's die ik gebruik.
Vwb de zware voeding: ik heb in het verleden eens een lichtere voeding gehad, en dat leverde regelmatig problemen op in de zin dat die het niet goed trok. En dus bij het opstarten al een probleem opleverde. Ik heb liever wat over dan dat ik iets tekort kom.
TweakerXs schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:09:
Naast bovenstaande, zou ik met dit budget kijken naar een GPU met wat meer (v)ram
Kun je toelichten hoe en waarom je tot bovenstaande lijstje gekomen bent?
Ik heb bovenstaand lijstje opgesteld na vergelijkingen op testsites zoals van Passmark die ratings en charts publiceren op real life metingen. Uieraard heb ik daarbij mijn voorkersmerken eruit gelicht. Vwb de GPU is dat wat lastiger. Ik heb daar weinig kaas van gegeten, en wil wel graag extra rekenkracht bij in- en uitpakken (NVidia?) maar heb geen monsterkaart voor games nodig, doe ik helemaal nooit. Ook geheugen vind ik een lastige. Mijn keuze gemaakt op basis van Passmark scores en wat ervaringen op andere sites. Eventueel zou misschien 16GB in 2 x 8GB reepjes wel beter zijn?

Samsung S23 Ultra 256GB

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-03 12:07
Ik zou niet voor een Samsung 840 EVO 500GB kiezen. Met zo'n budget wil je toch geen TLC geheugen? Ga voor een SSD met MLC geheugen. Goede betaalbare optie: Crucial MX 100 512 GB. Heb je wat meer te besteden? Kies dan bijvoorbeeld een Samsung 840 series Pro 512GB.

Verder zou ik toch echt voor 16 GB geheugen gaan. Voor 150 euro heb je een setje kwalitatief goed 16GB geheugen: pricewatch: G.Skill RipjawsX F3-1600C9D-16GXM Dit geheugen is compatible met heel veel moederborden en heeft goede timings. 16 GB geheugen heeft wel degelijk voordelen bij de programma's die je opnoemt, zeker als je ook nog eens wilt multitasken.

Verder is een 500W voeding wel voldoende. Voedingen met hogere Wattages zijn vooral bedoeld voor gamers die videokaarten gebruiken die flink wat Watt kunnen verstoken.

[ Voor 7% gewijzigd door dusty-2011 op 05-11-2014 21:31 ]

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
dusty-2011 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:30:
Ik zou niet voor een Samsung 840 EVO 500GB kiezen. Met zo'n budget wil je toch geen TLC geheugen? Ga voor een SSD met MLC geheugen. Goede betaalbare optie: Crucial MX 100 512 GB. Heb je wat meer te besteden? Kies dan bijvoorbeeld een Samsung 840 series Pro 512GB.

Verder zou ik toch echt voor 16 GB geheugen gaan. Voor 150 euro heb je een setje kwalitatief goed 16GB geheugen: pricewatch: G.Skill RipjawsX F3-1600C9D-16GXM Dit geheugen is compatible met heel veel moederborden en heeft goede timings. 16 GB geheugen heeft wel degelijk voordelen bij de programma's die je opnoemt, zeker als je ook nog eens wilt multitasken.

Verder is een 500W voeding wel voldoende. Voedingen met hogere Wattages zijn vooral bedoeld voor gamers die videokaarten gebruiken die flink wat Watt kunnen verstoken.
Vwb de SSD ga ik me nog her-orienteren, daar heb ik even voor nodig. Geheugen heb ik naar 16GB aangepast, alleen dan wel van Corsair. Reden: dit is wat op de QVL staat van Asus voor dit moederbord, en komt nagenoeg net zo snel uit de Passmark charts als de vorige die ik in de boodschappenlijst had staan. Van de G.Skill kom ik die niet tegen, dus kan ik het niet vergelijken.

Voor de voeding heb ik een aanpassing van 100W naar beneden gemaakt. Bijkomende voordelen: nog ietsje stiller en goedkoper (aanschaf en wellicht ook in gebruik?) Om naar 530 te gaan is me net te ver, wil graag wat overpower hebben omdat systeem toch wat jaren mee moet kunnen. Ik heb nu nog geen uitbreidingswensen, maar wat niet is...

Alvast dank voor het meedenken!

De aangepaste lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 277,48€ 277,48
1Asus Z87-Deluxe€ 214,90€ 214,90
1Asus GeForce GT 740 2GB DirectCU Silent€ 95,25€ 95,25
1Cooler Master Storm Trooper (Closed)€ 122,50€ 122,50
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9€ 156,01€ 156,01
1be quiet! Pure Power L8 630W CM€ 66,-€ 66,-
1Samsung 840 EVO 500GB€ 202,35€ 202,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.161,99

Samsung S23 Ultra 256GB

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zich weinig mis met een EVO maar ze hebben wel een writebuffer. Als je veel GBs in 1 keer continu naar een EVO schrijft raakt die slc buffer vol en zak de write heel hard in. Ik jouw geval zou ik een crucial overwegen ofzo.

specs

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ook 630W is veel te veel. Om je een idee te geven, een systeem waar een 740 in zit gebruikt nog geen 110(!)W. Ter vergelijking, de zwaarste nVidia kaart houdt het nog makkelijk uit met een 450W voeding. Sterker, je kan er drie aan je huidige voeding hangen (als die genoeg aansluitingen heeft).

Kies een mooie (modulaire) gold van een passend vermogen en je zit helemaal prima: pricewatch: Seasonic S12G 450W, pricewatch: Seasonic G-Serie 450 Watt, pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular of pricewatch: be quiet! Straight Power E9 400W als je per se bequiet! wil.

• dusty-2011
  • Laatst online: 03-03 12:07
In dit geval ben ik het met br00ky eens dat een 630W voeding nog steeds erg ruim gekozen is. Met een 550W voeding heb je nog heel veel uitbreidingsmogelijkheden. 630W is nog steeds wat teveel van het goede.

Niet dat het schadelijk is voor je systeem ofzo. Een te ruim gekozen voeding kost je wat op de energierekening (want: minder efficiënt bij systeem in idle) maar het is niet schadelijk. Als je per se je voeding te ruim wilt nemen kan dat. Ik wil alleen maar aangeven dat 530W of 550W al heel veel mogelijkheden openlaat. Dan zou je er zo nog twee SSD's en drie harde schijven bij kunnen zetten en heb je nog steeds voldoende Watts.

Qua geheugen geef ik je groot gelijk om geheugen te kiezen dat op de QVL lijst staat. Dat heb ik zelf ook gedaan bij mijn PC. Het is toch de veiligste keuze. Het G.Skill RipjawsX F3-1600C9D-16GXM stond bij mijn moederbord op de QVL-lijst, had goede timings, en goede reviews (bijv. een gold award bij Hardware.info), daarom heb ik dat geheugen in mijn PC gezet.

Edit: over de voeding. Ik heb je systeem ingevoerd op http://extreme.outervision.com/PSUEngine. Ik heb 100% CPU Utilization gebruikt, 100% system load, en 25% capacitor aging. Er volgt uit: minimum PSU wattage 275 W, Recommended PSU Wattage: 325 W.

Ik heb vervolgens je systeem uitgebreid:
1 M.2 SSD toegevoegd
3 harde schijven toegevoegd (IDE 7200 RPM)
1 Blu Ray BD-RE/DVD/CD toegevoegd
1 PCI kaart toegevoegd
1 PCI-e x1 kaart toegevoegd
1 PCI-e x4 kaart toegevoegd
1 external USB device toegevoegd

De resultaten zijn: Minimum PSU Wattage: 457 W ; Recommended PSU Wattage: 507 W.

Het lijkt me dus dat je met een 530W of 550W voeding méér dan voldoende uitbreidingsmogelijkheden hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door dusty-2011 op 05-11-2014 23:46 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor geheugen zou ik gewoon voor ongeveer de goedkoopste gaan die je kan vinden, scheelt toch weer wat tientjes. pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU

Ook snap ik niet waarom je stilte wilt, en dan aankomt met een plasticfantasticoverpricedlawaaiding(tm) pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black is de grote lieveling op tweakers, en met meer dan genoeg redenen: goede prijs, lekker ruim, zeer stil, lekker koel, erg mooi en lekker degelijk. Je kan ook voor de XL gaan, maar, ik zie werkelijk geen reden om dat monster te kopen, tenzij je een sloot aan HDD's kwijt moet.

Een Z plankje, en zeker zo'n dure, is ook onzin. Zolang je niet gaat overklokken, lekker een B85 halen, of een leuke H97 als je graag M.2 wilt hebben voor ooit.

Als SSD de MX100 handsdown, stroomverliesbescherming + goed geheugen + lage prijs = insta buy.

People as things, that’s where it starts.

• maratropa
  • Niet online
Laat die GTX 740 gewoon eerst weg?

Ps, Lr en Pr Elements hebben nauwelijks tot geen gpu versnelling nodig. En die gtx 740 is toch niet erg rap. Waarom niet gewoon de iGPU van de intel gebruiken?

En neem dan gewoon de 4790K, die is wat sneller dan de non K versie.

specs

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-03 22:56
Ik ben niet helemaal op de hoogte over in hoeverre de Adobe software geoptimaliseerd is om op meerdere cores te draaien, maar indien dat het geval is, kom ik met de futureproof-heid en stiltewens in gedachten op een volgend systeem uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5930K Boxed€ 535,-€ 535,-
1Asus X99-A€ 234,90€ 234,90
1Asus GTX750TI-PH-2GD5€ 128,75€ 128,75
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 92,03€ 92,03
1Cooler Master Hyper 412S€ 31,15€ 31,15
1Crucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA€ 226,50€ 226,50
1Seasonic S12G 450W€ 64,10€ 64,10
1Crucial MX100 512GB€ 180,29€ 180,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.492,72

Het X99-platform, met bijhorende hexacore 5930K (+ HT), is in ieder geval futureproof. Eventueel wijk je uit naar een 550W voeding om voldoende headroom te laten om het hele zaakje later nog over te clocken. Indien dat sowieso nooit gaat gebeuren, is 450W ruim voldoende om er zelfs nog een GTX980 aan te hangen, laat staan een GTX750Ti. Deze laatste heb je wel sowieso nodig, omdat de CPU geen iGPU heeft.

De rest van de onderdelen spreekt voor zich, waarbij nog opgemerkt dient te worden dat de behuizing speciaal voor de stilte werd gekozen.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
@br00ky,
@TweakerXs,
@dusty-2011,
@maratropa,
@VasZaitsev,
@Aertsvijand,

Ik ben erg blij met jullie op- en aanmerkingen en adviezen. Deze zijn een handvat voor nader huiswerk dat ik nu ga maken om te bezien op welke punten ik mijn te bouwen systeem verder aan ga passen.

Vwb de voeding besef ik dat ik me inderdaad teveel heb laten leiden door een te zwakke voeding in het verleden, en daarbij nogal ben doorgeschoten. Dat zal dus ws verder naar beneden bijgesteld worden. En stel dat ik in de toekomst toch meer power nodig zou hebben: een nieuwe voeding kost nu ook niet direct de kop.

SSD vergt het nodige huiswerk en vergelijking.

Processor zal ik mogelijk naar een 4790K aanpassen, maar ook niet hoger. Ik snap dat je dan toekomstbestendiger bent, maar ook de prijs voor dit onderdeel heeft voor mij een grens. Ook al is er ruimte genoeg in mijn budget, houdt dat voor mij nog niet in dat ik daarmee ook het snelste systeem voor € 1.800 wil scoren (hoe verleidelijk de gedachte ook is).

En om het eerst zònder een GPU te proberen, is wellicht een idee. Als ik het gevoel mocht hebben dat het allemaal wat ophoudt, kan ik er altijd nog een inprikken, nietwaar? Daarvoor misschien eens wat reviews zien te vinden over de grafische prestaties van die i7.

En geheugen: daarbij wil ik toch graag proberen een keuze te maken uit de QVL list van Asus. Wellicht is dat niet de goedkoopste optie of snelste optie, maar wel de veiligste :)

Tenslotte het mobo: ik heb bij de bouw van mijn huidige desktop daar ook niet op bezuinigd, en heb daar achteraf bezien geen spijt van. Dat geld heb ik er voor over.

Ik besef me terdege dat mijn voorkeuren voor merken hun prijskaartje en beperkingen hebben, maar uiteindelijk is het ook een systeem zoals ik dat graag zou willen hebben. Anders kan ik net zo goed een kant-en-klaar desktop bestellen bij Medion en concullega's. Daarmee niet zeggende dat die systemen niets zouden voorstellen, integendeel.

Kortom: ik wil jullie zeer bedanken voor het meedenken en jullie adviezen! _/-\o_
Als ik eraan denk, plaats ik de definitieve lijst in dit topic.

Samsung S23 Ultra 256GB

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
We zijn weer een stuk verder. Ik heb het e.e.a. aangepast (en de prijs een stuk opgedreven).
> processor naar een i7-4790K opgehoogd
> mobo aangepast naar een robuustere Z97 DeLuxe
> als SSD heb ik een M.2 toegevoegd die standaard op het mobo past
> geheugen aangepast naar 16GB conform een van de mogelijkheden in QVL van het Asus mobo
> voeding met minder vermogen, maar wel Gold certificering
> harddisk toegevoegd vanwege late vervallen van wat oudere HD's die ik nu nog heb

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 309,95€ 309,95
1Asus Z97-DELUXE€ 229,90€ 229,90
1Seagate Desktop HDD, 3TB€ 89,-€ 89,-
1Cooler Master Storm Trooper (Closed)€ 120,95€ 120,95
1Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A1866C9€ 160,95€ 160,95
1be quiet! Dark Power Pro 10 550W€ 119,95€ 119,95
1Plextor M.2 512GB€ 372,95€ 372,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.431,15

Hiermee moet ik toch wel een jaartje vooruit kunnen?
:)

Samsung S23 Ultra 256GB

• maratropa
  • Niet online
Je CPU is de grootste stroomtrekker en doet iets van 95 watt ofzo, wat meer met een OC. Ook al zet je er nog een gpu later bij, de kans is groot dat je nevernooitniet die 550 watt nodig hebt. Grote kans dat een seasonic 360 watt gold voeding ook prima gaat zijn.

Moederbord lijkt me overkill, in princiepe kun je af met een moedderbord van onder de 100 euro, of zijn er hele specifieke eisen?

En waarom die fugly behuizing? :p

specs

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
wvexeltweakers schreef op zondag 09 november 2014 @ 00:46:

Juist.

Met alle respect, waarom kies je hiervoor? De case zal mij een zorg zijn, maar voor dit budget kan je véél meer pc krijgen.

Waarom dat dure moederbord? Wat biedt dit, wat een H97 bord niet biedt? Je gaat niet overklokken en je hebt geen SLI, what more is there?

QVL snap ik, zeker bij Asus kan dat soms een issue zijn, al werkt het heel vaak ook gewoon wel. Daarnaast is het makkelijk te ondervangen door het bordje door een non-Asus te vervangen.

Modulaire gold voeding is een keus. Maar waarom dan een model van 550W en belangrijker, 120 euro? pricewatch: Seasonic G-Serie 450 Watt bijv. is een hele mooie voor bijna 50 euro minder.

En tja, M.2, early adopters betalen veel, maar 180 euro meer? Je kan daar 2 512(!) SATA SSD's van halen.

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
maratropa schreef op zondag 09 november 2014 @ 01:12:
Je CPU is de grootste stroomtrekker en doet iets van 95 watt ofzo, wat meer met een OC. Ook al zet je er nog een gpu later bij, de kans is groot dat je nevernooitniet die 550 watt nodig hebt. Grote kans dat een seasonic 360 watt gold voeding ook prima gaat zijn.

Moederbord lijkt me overkill, in princiepe kun je af met een moedderbord van onder de 100 euro, of zijn er hele specifieke eisen?

En waarom die fugly behuizing? :p
Voeding biedt meer dan alleen power. De gekozen voeding heeft modulair systeem, wat zorgt voor niet teveel zooi in de kast. Ook is het mogelijk om daarmee mijn casefans direct te laten aansturen. In de Gold serie van beQuiet! is dit de zwakste die ze hebben.

Moederbord: ik ga in elk geval voor een Asus, heb daar buitengewoon goede ervaringen mee. De opties die op dit bord zitten spreken me aan en ga ik zeker deels gebruiken. En qua overklok: doe ik nu niet, maar schijnt met dit bord ook voor niet hardcore overklokkers makkelijk te doen. Dat hij niet goedkoop is, heb ik ervoor over. En het budget heb ik ervoor.

Ik heb heel wat reviews en tests over (big tower) behuizingen gelezen, en deze heeft -voor mij- de beste opties. Volop ruimte, makkelijke/flexibele inbouwmogelijkheden, grote topfans.
br00ky schreef op zondag 09 november 2014 @ 09:44:
[...]

Juist.

Met alle respect, waarom kies je hiervoor? De case zal mij een zorg zijn, maar voor dit budget kan je véél meer pc krijgen.

Waarom dat dure moederbord? Wat biedt dit, wat een H97 bord niet biedt? Je gaat niet overklokken en je hebt geen SLI, what more is there?

QVL snap ik, zeker bij Asus kan dat soms een issue zijn, al werkt het heel vaak ook gewoon wel. Daarnaast is het makkelijk te ondervangen door het bordje door een non-Asus te vervangen.

Modulaire gold voeding is een keus. Maar waarom dan een model van 550W en belangrijker, 120 euro? pricewatch: Seasonic G-Serie 450 Watt bijv. is een hele mooie voor bijna 50 euro minder.

En tja, M.2, early adopters betalen veel, maar 180 euro meer? Je kan daar 2 512(!) SATA SSD's van halen.
Mobo vervangen door een niet-Asus: ga ik niet doen, zie hierboven. Is voor mij hetzelfde als de discussie om een Fiat of een Porsche te kopen. Dat is iets van persoonlijke voorkeur en ervaringen, en gaan we het nooit eens over worden.

Voeding, zie hiervoor.

En tenslotte M.2 opslag. Ik kwam pas op deze techniek nadat ik een review op Guru3D had gelezen over het H97 DeLuxe mobo. En daar werd ik zeer enthousiast van. Akkoord, het is erg prijzig, maar de prestatiewinst is dan ook fenomenaal. Tenslotte is het ook een techniek die we meer en meer zullen gaan zien, dus toekomstbestendig. Wat me verder aanspreekt is dat ik die direct op het mobo kan prikken, zonder extra kabels voor SATA en power. Ik snap dat ik voor dat geld 2 x SSD van 512 kan kopen, maar om dan enigszins prestatiewinst te behalen, moet ik die weer in RAID gaan draaien. Ik heb daar slechte ervaringen mee. Als je iets krijgt met 1 van de SSD's, heb je een fors probleem. Ik moet daarbij terugdenken aan het moment dat ik mijn huidige desktop heb gebouwd (2009). Ik heb daar toen direct SSD's in geplaatst. Was toen behoorlijk duur, maar wat heb ik daar een plezier van gehad.

Ik weet dat je waarschijnlijk technisch gezien een nòg beter systeem zult kunnen bouwen voor dit budget. Maar dan is het niet een systeem dat voldoet aan mijn -waarschijnlijk beperkte- eisen. Ik ben in elk geval dankbaar voor het meedenken en adviseren, en heb daarmee straks een veel mooier systeem dan ik in eerste aanleg voor ogen had.

Samsung S23 Ultra 256GB

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
No hard feelings hoor, ik was gewoon benieuwd naar je overwegingen :).

• .ScorpionSquad
  • Laatst online: 22-03 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Dat moederbord gaat echt nergens over. De Asus Z97-Pro heeft exact hetzelfde, buiten de voor jouw zinloze 2e netwerkpoort, het zinloze blauwtand, er is ook een Wifi-ac versie mocht je dat willen en verder is het naar mijn weten hetzelfde of zelfs slechter.

M.2 lijkt mij absoluut geen goede keus in jouw geval. Is 2 kabeltjes minder jou echt zo veel waard? En die prestatiewinsten waar je het over hebt, die gaan in de praktijk onmerkbaar zijn, vooral omdat ze helemaal niet zo groot zijn in het geval van de Plextor M.2 (Sterker nog, een 850 Pro doet het afgezien van de sequentiële snelheden beter). Alleen interessant in M-ITX builds met zeer beperkte drivebays.

Voeding is ook totaal niet zinnig, want 110 euro is platinumgeld. Waarom niet deze? dat is pas echt stil en van nog betere kwaliteit dan bequiet!. En nog steeds zat vermogen.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• maratropa
  • Niet online
Als je perse die M2 SSD wilt, lees dan dit ook even door:

http://www.xbitlabs.com/a.../plextor-m6e_4.html#sect0

Het is vooral voor de random waardes en latency veel beter om de M2 SSD op een converter kaartje te steken en hem in het Pci-E slot wat direct met de CPU verbonden is te duwen. Aangezien je toch geen GPU hebt kan dat prima.

Maar ik zou ook gewoon voor een SATA ssd gaan. Er is nog te weinig verschil.

Ik denk wel nog steeds dat je voor 100 euro minder ook een asus moederbord kunt vinden. Vergelijk hem eens met de Z97 Pro, al dan niet de wifi versie? dan laat je toch weinig liggen?

En de Seasonic 450 watt gold is ook modulair en zou ik verkiezen boven een be-quiet voeding, behalve als theMask dat aanraadt.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 09-11-2014 12:24 ]

specs

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49
wvexeltweakers schreef op zondag 09 november 2014 @ 00:46:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Z97-DELUXE€ 229,90€ 229,90
1Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A1866C9€ 160,95€ 160,95
1be quiet! Dark Power Pro 10 550W€ 119,95€ 119,95
1Plextor M.2 512GB€ 372,95€ 372,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.431,15

Ik begrijp helemaal niks van het systeem behalve dat je de economie er mee sponsort.

1) Dat moederbord is werkelijk onwaarschijnlijk duur. Aangezien je niet gaat overklokken en geen dual-videokaart setups gaat doen weet ik niet wat je verwacht meer te krijgen bij een moederbord van 230 euro ten opzichtte van een high-end moederbord van 100 á 150 euro. Verwacht je dat een PC sneller of stabieler is als je meer betaald voor een moederbord? Want dat is echt onzin.

2) Die voeding. Als je liever 550watt hebt voor een fijn gevoel gewoon doen. Maar waarom kies je dan zo'n beetje de meest bizar-dure 550watt voeding uit die je kunt vinden. Wat maakt die voeding beter. Is er ergens een review die zegt dat de voeding stroom opwekt in plaats van gebruikt? Wat rechtvaardigt dat díe modulaire voeding bijna 2x duurder is dan de 550watt modulaire voeding van Seasonic, toch vaak gezien als de beste PSU-fabrikant. Krankzinnig is het!

3) Je kiest duur fancy overklokkersgeheugen met enorme heatsinks die wellicht nog problemen opleveren met je koeler ook.

4) Aparte keuze qua koeler. Volgens mij gaat hij nog moeite met die processor krijgen ook. Wat is er mis met de Mugen 4 of the True Spirit 140.

5) De kast, smaken verschillen maar stil zal hij in elk geval niet zijn. En voor dat geld, wow.

6) Zo'n M.2 schijf lijkt me nou ook nog niet helemaal de investering waard. In de praktijk ga je het verschil met de ook al bloedsnelle MX100 van meer dan 2x zo goedkoop niet merken in elk geval.

Waar ik vooral met mijn verstand niet bij kan is dat je wel 380 euro wegspoeld aan waardeloize onderdelen maar die niet in een X99 systeem wilt steken omdat je dat teveel geld voor een processor vind. Wakker worden, voor de werkzaamheden die jij opnoemt doet de processor het werk! Jij stopt geld in alles wat het werk niet doet. Je koopt een Toyoto Yaris met alle mogelijke opties van een Jaguar.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus H97-PRO€ 100,-€ 100,-
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 36,95€ 36,95
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 142,95€ 142,95
1Seasonic G-Serie 550 Watt€ 78,-€ 78,-
1Crucial MX100 512GB€ 179,95€ 179,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.057,75

X99 met DDR4 geheugen en een 750Ti (want die heeft cuda cores voor je adobe software, de 740 niet). Loopt met jou taken rondjes om het systeem wat je als laatste noemde:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 359,-€ 359,-
1Asus X99-A€ 227,95€ 227,95
1Asus GTX750TI-PH-2GD5€ 127,95€ 127,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4A2400C14€ 250,59€ 250,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.470,34

[ Voor 51% gewijzigd door Makkelijk op 09-11-2014 15:29 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Makkelijk schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:18:
[...]

Ik begrijp helemaal niks van het systeem behalve dat je de economie er mee sponsort.

1) Dat moederbord is werkelijk onwaarschijnlijk duur. Aangezien je niet gaat overklokken en geen dual-videokaart setups gaat doen weet ik niet wat je verwacht meer te krijgen bij een moederbord van 230 euro ten opzichtte van een high-end moederbord van 100 á 150 euro. Verwacht je dat een PC sneller of stabieler is als je meer betaald voor een moederbord? Want dat is echt onzin.

2) Die voeding. Als je liever 550watt hebt voor een fijn gevoel gewoon doen. Maar waarom kies je dan zo'n beetje de meest bizar-dure 550watt voeding uit die je kunt vinden. Wat maakt die voeding beter. Is er ergens een review die zegt dat de voeding stroom opwekt in plaats van gebruikt? Wat rechtvaardigt dat díe modulaire voeding bijna 2x duurder is dan de 550watt modulaire voeding van Seasonic, toch vaak gezien als de beste PSU-fabrikant. Krankzinnig is het!

3) Je kiest duur fancy overklokkersgeheugen met enorme heatsinks die wellicht nog problemen opleveren met je koeler ook.

4) Aparte keuze qua koeler. Volgens mij gaat hij nog moeite met die processor krijgen ook. Wat is er mis met de Mugen 4 of the True Spirit 140.

5) De kast, smaken verschillen maar stil zal hij in elk geval niet zijn. En voor dat geld, wow.

6) Zo'n M.2 schijf lijkt me nou ook nog niet helemaal de investering waard. In de praktijk ga je het verschil met de ook al bloedsnelle MX100 van meer dan 2x zo goedkoop niet merken in elk geval.

Waar ik vooral met mijn verstand niet bij kan is dat je wel 380 euro wegspoeld aan waardeloize onderdelen maar die niet in een X99 systeem wilt steken omdat je dat teveel geld voor een processor vind. Wakker worden, voor de werkzaamheden die jij opnoemt doet de processor het werk! Jij stopt geld in alles wat het werk niet doet. Je koopt een Toyoto Yaris met alle mogelijke opties van een Jaguar.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus H97-PRO€ 100,-€ 100,-
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 142,95€ 142,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.057,75

X99 met DDR4 geheugen en een 750Ti (want die heeft cuda cores voor je adobe software, de 740 niet). Loopt met jou taken rondjes om het systeem wat je als laatste noemde:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 359,-€ 359,-
1Asus X99-A€ 227,95€ 227,95
1Asus GTX750TI-PH-2GD5€ 127,95€ 127,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4A2400C14€ 250,59€ 250,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.470,34
Ik vind het wel bizar dat sommige mensen kennelijk van mening zijn dat als je niet voor het goedkoopste gaat, je gewoon gek bent. Ik heb in het verleden -door de financiele situatie gedwongen- ook wel budgetsystemen gebouwd, maar in the long run daar telkens spijt van gehad. Er zitten dan altijd componenten bij waar je teveel gedoe of ellende van krijgt. En dat wil ik dus niet. Ik wil de luxe van een goed en betrouwbaar systeem, en niet voor € 300 minder straks voor € 1.000 spijt. Zo heb ik mijn laatste 2 systemen gebouwd, en zo zal ik het nieuwe systeem bouwen. Liever 30% overkill, dan 1% tekort komen. Aangezien ik het budget ervoor heb, kan ik me die luxe permitteren.

Wat je zegt over die koeler, daar kun je best gelijk in hebben. De Mugen is weliswaar bewezen goed, maar dat betekent nog niet dat een nieuwer model bewezen slecht zal zijn. Ik ga het in elk geval meemaken.

En wat je aangeeft over de M.2 SSD: dat raakt kant nog wal. Die snelheden liggen zó hoog, dat je dat absoluut gaat merken. Maar goed, daar is de prijs dan ook naar.

Samsung S23 Ultra 256GB

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49
wvexeltweakers schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:56:
[...]

Ik vind het wel bizar dat sommige mensen kennelijk van mening zijn dat als je niet voor het goedkoopste gaat, je gewoon gek bent. Ik heb in het verleden -door de financiele situatie gedwongen- ook wel budgetsystemen gebouwd, maar in the long run daar telkens spijt van gehad. Er zitten dan altijd componenten bij waar je teveel gedoe of ellende van krijgt. En dat wil ik dus niet.
En denk jij dat er een kwaliteitsverschil is tussen een Asus H97 bord van 100 euro of een Asus Z97 bord van 250 euro? Nee het verschil zijn pheriphials zoals bluetooth en wifi. Een kwaliteitsverschil vind je pas als je kijkt tussen een Asus bord van 100 euro of een Asrock bord van 50 euro.
Ik wil de luxe van een goed en betrouwbaar systeem, en niet voor € 300 minder straks voor € 1.000 spijt. Zo heb ik mijn laatste 2 systemen gebouwd, en zo zal ik het nieuwe systeem bouwen. Liever 30% overkill, dan 1% tekort komen. Aangezien ik het budget ervoor heb, kan ik me die luxe permitteren.

Wat je zegt over die koeler, daar kun je best gelijk in hebben. De Mugen is weliswaar bewezen goed, maar dat betekent nog niet dat een nieuwer model bewezen slecht zal zijn. Ik ga het in elk geval meemaken.
Maar er is helemaal geen overkill, ik raad je een systeem aan wat voor ongeveer 50 euro meer 2x zoveel overkill is als het systeem wat je zelf hebt samengesteld. Daarnaast laat ik je zien dat een systeem met exact dezelfde kwaliteit en betrouwbaarheid als het systeem wat jij hebt samengesteld 350 euro goedkoper hoort te zijn dan jij er voor wilt betalen.
En wat je aangeeft over de M.2 SSD: dat raakt kant nog wal. Die snelheden liggen zó hoog, dat je dat absoluut gaat merken. Maar goed, daar is de prijs dan ook naar.
Geloof er niks van. Ik geloof überhaubt niet in de waarde van benchmarks die 1 aspect van een schijf testen. Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat hij last had van een langzame SSD. Hell, mijn huidige M4 SSD is een factor 5 sneller dan mijn eerste generatie Samsung en ik merk het verschil in de praktijk ook niet (in een high-end systeem).

Ik zie dus werkelijk niets wat meer goed en betrouwbaar is in de keuzes die je maakt. Ik durf zelfs te wedden dat een Asus H97 bord betrouwbaarder is dan een Asus Z97 Deluxe omdat er geen bluetooth en wifi chips zijn die kapot kunnen gaan.

Het heeft er alle schijn van dat je denkt dat dure producten automatisch betrouwbaarder en kwalitatief hoogwaardiger zijn. Als iemand mij een voeding kado zou doen en ik kon kiezen tussen die BeQuiet en een Seasonic G550 dan koos ik de 2x goedkopere Seasonic, omdat ik er meer vertroouwen in zou hebben.

Desalniettemin, maak je eigen keuzes want als je dat niet doet en er gáán dingen stuk dan voel je je er alsnog niet prettig bij, of het nou rationeel is of niet.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik vraag mij af wat TS hier doet. Klinkt hard, maar, soms het eventjes:
Wil je gewoon horen dat jouw systeem helemaal de shit is, en dat je die gewoon moet kopen
Of wil je echt advies zodat je gewoon het meeste waar voor je geld koopt?

Bij het eerste: ga lekker naar de mediamarkt/lokale pcboer, en leef je helemaal uit :w

Bij het tweede: doe eens wat met ons advies. want als jij het zelf wist, kwam je hier niet.

Dat laatste lijstje is, zoals sommige mensen al gezegd hebben, simpelweg idioot. Kan het te duur, dan is het te duur.
Te duur mobo welke helemaal nergens voor nodig is. Je kan 140 euro besparen, en je merkt het werkelijk aan niks qua betrouwbaarheid
Kast met waardeloze prijs/prestatie. Dat is een kast van misschien 60-70 euro, geen 120.
Koeler is gewoon een vreemde keuze.
Geheugen is prijzig en die vinnen gaan in de weg zitten.
Voeding is waanzin. Een Seasonic 550w die misschien nog wel beter is kost je de helft.
Dure SSD en het snelheidsverschil ga je niet merken.

Enige dingen die normaal zijn, zijn de cpu en de gpu. Al durf ik over de CPU zelfs nog te twijfelen of een LGA2011 i7 of een Xeon 1230 niet een betere keuze zou zijn qua prijs/prestaties.

People as things, that’s where it starts.

• maratropa
  • Niet online
1230 v3 is verouderd en een stuk trager dan een 4790K he, zou ik niet meer nemen. En een 5820K heeft zonder OC vooral meerwaarde als je echt veel videobewerkt, want zonder OC ga je er allround bij bijv. fotobewerken op achteruit, er is dan te veel mhz verschil met de 4790K. 5820K mét OC is wel een mooi alternatief, maar oc moet je willen.

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 09-11-2014 18:11 ]

specs

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Beste forummers. Jullie zien hier 1 ding over het hoofd: jullie normen zijn de mijne niet, en andersom. En dat is maar goed ook, anders zou heel NL in een Fiatje rijden. Immers, lekker goedkoop en brengt je ook van A naar B. En een Porsch of whatever is zonde van het geld, want je mag hier toch max 130 km en staat vaak in de file.

En natuurlijk heb ik een aantal adviezen ter harte genomen. Maar wel in die zin dat het past bij een systeem dat naar mijn hand is.

En of ik denk dat duurdere componenten altijd beter zijn. Nou nee. Maar ik weet wel dat goedkope componenten vaak van mindere kwaliteit zijn. Dat prijsverschil komt ergens vandaan. Dus dan kies ik voor duurdere.
Een voorbeeld: toen ik mijn huidige systeem bouwde, heeft een collega ook een systeem gebouwd. En hij was er erg trots op dat hij voor iets meer dan de helft van de kosten een systeem had dat 75% van de scores haalde van mijn systeem. Prima toch. Alleen wil je niet weten wat hij de afgelopen jaren aan ellende heeft gehad met zijn "high end systeem" tegen lagere kosten. En daar pas ik voor.

@Makkelijk: als jij vol blijft houden dat een M.2 SSD niets aan merkbare snelheidswinst op zal leveren, en bij je huidige SSD's geen verschil merkt ten opzichte van oudere Samsungs, vraag ik me af waarom je jouw systeem een high end systeem noemt. Daar kun je dan je vraagtekens bij plaatsen.

Dus: vat het niet persoonlijk op als ik een andere keuze maak dan jij zou doen voor een bepaald budget. Ik heb het idee dat ik hier op de langere termijn goed mee uitkom.

Samsung S23 Ultra 256GB

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

wvexeltweakers schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:53:
Beste forummers. Jullie zien hier 1 ding over het hoofd: jullie normen zijn de mijne niet, en andersom. En dat is maar goed ook, anders zou heel NL in een Fiatje rijden. Immers, lekker goedkoop en brengt je ook van A naar B. En een Porsch of whatever is zonde van het geld, want je mag hier toch max 130 km en staat vaak in de file.

En natuurlijk heb ik een aantal adviezen ter harte genomen. Maar wel in die zin dat het past bij een systeem dat naar mijn hand is.

En of ik denk dat duurdere componenten altijd beter zijn. Nou nee. Maar ik weet wel dat goedkope componenten vaak van mindere kwaliteit zijn. Dat prijsverschil komt ergens vandaan. Dus dan kies ik voor duurdere.
Een voorbeeld: toen ik mijn huidige systeem bouwde, heeft een collega ook een systeem gebouwd. En hij was er erg trots op dat hij voor iets meer dan de helft van de kosten een systeem had dat 75% van de scores haalde van mijn systeem. Prima toch. Alleen wil je niet weten wat hij de afgelopen jaren aan ellende heeft gehad met zijn "high end systeem" tegen lagere kosten. En daar pas ik voor.

@Makkelijk: als jij vol blijft houden dat een M.2 SSD niets aan merkbare snelheidswinst op zal leveren, en bij je huidige SSD's geen verschil merkt ten opzichte van oudere Samsungs, vraag ik me af waarom je jouw systeem een high end systeem noemt. Daar kun je dan je vraagtekens bij plaatsen.

Dus: vat het niet persoonlijk op als ik een andere keuze maak dan jij zou doen voor een bepaald budget. Ik heb het idee dat ik hier op de langere termijn goed mee uitkom.
Ga je dan eens echt verdiepen in het moederbord en vergelijk hem eens met de bijvoorbeeld 80 euro goedkopere Z97-Pro. Geen verschil buiten de extra features, de fases, MOSFETS, condensatoren en de hele mikmak is exact hetzelfde.

Bij de voeding is het al helemaal mooi, je zegt zelf voor kwaliteit te willen gaan en neemt dan geen ontwerp van Seasonic of Superflower :? Je gaat toch niet meer uitgeven voor minder kwaliteit?

Een M.2 SSD is het geld momenteel gewoon echt niet waard, en de benut de volledige bandbreedte van het slot niet eens. Koop nu dan gewoon een Crucial SSD en prik er over een jaartje een 2 keer zo goedkope en 2 keer zo snelle M.2 SSD in? Heb je dezelfde kosten, maar meer snelheid en meer opslagruimte.

Nogmaals, met zo'n budget zet je een beest van een X99 systeem weg wat ook nog eens kwalitatief top is, waarom in hemelsnaam doe je dat dan niet?

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

.ScorpionSquad schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:16:
[...]
Bla bla bla :+

Nogmaals, met zo'n budget zet je een beest van een X99 systeem weg wat ook nog eens kwalitatief top is, waarom in hemelsnaam doe je dat dan niet?
Geef eens een reden waarom wel? Waarom €1500 als je met een €600 hetzelfde kan? En als het dan niet meer goed genoeg is op een punt, kan je van de overige €900 een keer een andere PC kopen die dan sterker is dan een huidige €1500 PC.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

MK1998NL schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:57:
[...]

Geef eens een reden waarom wel? Waarom €1500 als je met een €600 hetzelfde kan? En als het dan niet meer goed genoeg is op een punt, kan je van de overige €900 een keer een andere PC kopen die dan sterker is dan een huidige €1500 PC.
Dat is natuurlijk nog veel beter, maar de TS geeft aan veel geld uit te kunnen geven en dat ook graag te willen, maar dan moet dat natuurlijk wel in zinnige banen worden geleid.

• Marcopannenkoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-10-2025
Dit topic is pijnlijk om te lezen. Hoe kan TS zo hardnekkig blijven vasthouden aan keuzes waarvoor geen argument te vinden is? Hoe kan je twee moederborden van hetzelfde merk met dezelfde chips vergelijken met het verschil tussen een Fiat en een Porsche? Het verschil is niet tussen een Fiat en een Porsche, maar tussen twee Porsches waarbij er eentje twee keer zo duur is omdat hij een geparfummeerde kofferbak heeft waar je nooit iets in gaat stoppen.

Er is nog geen een tweaker te vinden in het topic die de keuzes begrijpt of beaamt terwijl er hier ontzettend veel begrip te vinden is voor verschillende keuzes en voorkeuren.

Het probleem is niet dat er veel geld uitgegeven mag worden voor kwaliteit, maar dat je (TS) geen extra kwaliteit (en prestaties) krijgt met je keuzes en dat je aangegeven wensen niet overeenkomen met je keuzes.

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Heren, ik geef het op. Dit heeft niets meer met goedbedoelde adviezen te maken, maar meer met het opdringen van eigen voorkeuren. Het is zoals met zoveel Nederlanders: die willen voor een duppie op de eerste rang zitten, en blijven hardnekkig volhouden dat ze voor dat duppie net zoveel waar voor hun geld krijgen als voor een euro. Het is niet voor niets dat de economie van NL het moet hebben van de export en niet van de binnenlandse markt, hebben jullie daar al eens over nagedacht?

Maar goed, ik sluit dit topic, want dit voegt totaal niets toe aan de intentie.

Dank voor uw inbreng.

Samsung S23 Ultra 256GB

• Marcopannenkoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-10-2025
wvexeltweakers schreef op zondag 09 november 2014 @ 22:21:
Heren, ik geef het op. Dit heeft niets meer met goedbedoelde adviezen te maken, maar meer met het opdringen van eigen voorkeuren. Het is zoals met zoveel Nederlanders: die willen voor een duppie op de eerste rang zitten, en blijven hardnekkig volhouden dat ze voor dat duppie net zoveel waar voor hun geld krijgen als voor een euro. Het is niet voor niets dat de economie van NL het moet hebben van de export en niet van de binnenlandse markt, hebben jullie daar al eens over nagedacht?

Maar goed, ik sluit dit topic, want dit voegt totaal niets toe aan de intentie.

Dank voor uw inbreng.
TS, geef nou gewoon eens antwoord op de vragen, Waarom voel je je zo aangevallen?
Het probleem is hier dat we daadwerkelijk voor een 'duppie' op de eerste rij kunnen zitten, maar je ervoor kiest twee 'duppies' te betalen om op de derde rij te zitten.

Je argumenten zijn lachwekkend. Prijs is niet de beste indicator van kwaliteit. We baseren ons op feiten en volgen zelfs je merkvoorkeuren bij het aanraden van een systeem.
Je moederbord is letterlijk hetzelfde moederbord van hetzelfde merk met dezelfde chips. Bij die van jou heb je wat useless features zoals bluetooth en wifi en daar betaal je dan 100 euro meer voor.
Je voeding is feitelijk van iets mindere kwaliteit. In ieder geval is hij niet beter dan de voeding die 50 euro minder kost.
Zo zijn er meer voorbeelden te vinden in je systeem. Je komt hier blijkbaar niet voor objectieve adviezen, maar om je eigen (slecht onderzochte) voorkeur bevestigd te zien worden. Dan ben je inderdaad aan het foute adres, want hier worden feiten en meningen onderbouwd.

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Jongens de TS heeft besloten dat hij gewoon meer pegels wil uitgeven voor zijn systeem onder het mum van betrouwbaarheid. Nu kan dit kloppen of is het puur schijn de TS voelt zich hier beter bij. Het zal vast en zeker allemaal iets beter zijn maar volgens mij zit er op high end gewoon meer marge en betaal je ook een deel voor de extra features.

Dat zie je overal ook bij intel een perfecte chip voor een i7 kan zo in een i3 veranderen als de klant hier om vraagt.

Verder is dit advies. Je kan advies aannemen maar ook terzijde slaan. Zo heeft de TS volgens mij een aantal dingetjes aangepast waarvan hij ook denkt dat het beter uit zal pakken.

Verder hoezee voor de ts dat hij nu M.2 koopt de early adoptors zoals hij maken het voor mij/ons mogelijk over een aantal jaar een m.2 te kopen voor mischien wel minder dan de helft.

Live and let live zeg maar. TS het kan voor minder maar als dit niet hoeft, of als dit niet gewenst is. Bedankt voor de aanschaf want daardoor kan ik door blijven werken. ;)
Pagina: 1