Server / Livestreaming systeem (550 euro)

Pagina: 1
Acties:

• Tyuilp
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Hoi Tweakers

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een systeem samenstellen die gebruikt gaat worden voor live videostreaming (en misschien als server voor een kleine website (IIS)). Er wordt een geluidsinstallatie aangesloten op de line-in van het moederbord en met een ip camera wordt beeld opgenomen. Het is nog de vraag of hij 24/7 aan blijft staan of dat hij alleen op bepaalde tijden wordt gebruikt, maar hij moet wel op 24/7 berekend zijn (qua zuinigheid enzo).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag ongeveer 500 á 550 euro kosten. Dit is inclusief randapparatuur, zoals scherm, tobo en muis.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein, stil en zuinig (voor zover mogelijk binnen het budget). Redelijk wat opslag voor video archief.

Ga je overklokken?
Nee

Aan de hand van een aantal bestaande topics en de laatste best buy guide voor een htpc heb ik onderstaand systeem bijelkaar gezocht. Alleen zou ik graag nog weten of er op bepaalde onderdelen nog wat bespaard kan worden en of er niet beter voor andere componenten gekozen kan worden.
Ik ben benieuwd naar de reacties, alvast bedankt voor de moeite!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4150 Boxed€ 97,-€ 97,-
1ASRock B85M-ITX€ 70,-€ 70,-
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 85,85€ 85,85
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 63,95€ 63,95
1BenQ GL2250HM Zwart€ 101,26€ 101,26
1Scythe Shuriken Rev. B€ 20,95€ 20,95
1Microsoft Wired Desktop 400 for Business€ 12,48€ 12,48
1Crucial CT102464BA160B€ 61,-€ 61,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,95€ 29,95
Totaal€ 542,44

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Hoe zwaar is livestreamen?
Een 5350 athlon is zuiniger en zou je in principe passief kunnen koelen.

pricewatch: AMD Athlon 5350 Boxed
pricewatch: ASRock AM1H-ITX

Als voeding kun je laptop voeding gebruiken zodat het stiller/ zuiniger is.

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Wat voor een videostreaming word er gedaan? Via fileserver of als dnla transcoding via plex. Redelijk relevant voor cpu keuze. De i3's zijn nogal overpriced. 9/10 keer is of een i5 of een pentium g3220 of een celeron 1840 een betere keuze.

• Tyuilp
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Op het systeem wordt Adobe flash media live encoder, of een programma met dezelfde functionaliteit, gebruikt om de beelden en het geluid samen te voegen en het vervolgens naar een externe mediaserver te streamen die voor de verspreiding zorgt.

Daarnaast wil ik een archief bijhouden van de videobestanden, dus het zou (indien mogelijk) ook naar de hardeschijf moeten worden weggeschreven.

Ik heb geen idee hoe zwaar dit is, maar ik vermoed dat het bovenstaande systeem hier geen moeite mee heeft. De vraag is alleen: kan het nog beter en eventueel iets goedkoper?

Evey: "Who are you? " V: "Who? Who is but the form following the function of what and what I am is a man in a mask."