Toon posts:

Nieuwe client UD - 1.2 (2525)

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik kreeg net een mailtje van UD dat er een nieuwe client is... en ja hoor! met SAVE 8-)

Hij is zeer stabiel en ook nog lekker snel... :)

Nu nog wachten op de Linux versie ...

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
weet je ook dat er een secondary task in zit? hij gaat nu ook zo af en toe de exodus task uitvoeren, of te wel een stress test voor een web-site. nou daat zijn we blij mee. gaat een client die op jou machine staat een DDoS uitvoeren op commando van UD. ik weet niet of ik nog langer UD ga draaien.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 20:59
Op woensdag 13 juni 2001 08:33 schreef stappel_ het volgende:
weet je ook dat er een secondary task in zit? hij gaat nu ook zo af en toe de exodus task uitvoeren, of te wel een stress test voor een web-site. nou daat zijn we blij mee. gaat een client die op jou machine staat een DDoS uitvoeren op commando van UD. ik weet niet of ik nog langer UD ga draaien.
Hoe bedoel je klok en klepel..

De nieuwe client gaat een 2e programma draaien, Exodus, dat telkens zeer kortstondig verbinding probeert te maken met bepaalde websites. Hierdoor worden gegevens verzameld over de verbinding met die website, waarna die gegevens (connectiesnelheid, timeouts, ping .. *denk ik* )verkocht worden aan bedrijven die die sites hosten.
UD is een commercieel bedrijf...
I understand that if we don't opt out of Exodus it will use our PCs as "guinea-pigs" to access the web-sites run by Exodus' customers. The Exodus agent will gather statistics concerning those accesses and Exodus will provide those statistics back to their customers. UD charges Exodus for this service and Exodus in turn charges its customers for providing the information.

The purpose is for Exodus' customers to know how well their web-sites are performing in the real world.
Het is dus een klein programmaatje, in de UD client, en het verschil in "graas" snelheid zal niet groot zijn als je het hebt draaien, zeker niet omdat het maar heel af en toe draait.

Als Exodus van start gaat wordt dit gemeld! Je kan dan in je 'profile' aangeven of je wilt dat het op jouw computer draait of niet.

Denk je nou echt dat UD zn naam op het spel zet om via jouw computer iemand anders schade aan te doen? |:(

http://www.donorofniet.nl/

Verwijderd

La mij maar schuive dan, ik krijg ze hier wel plat. 20 PC's op 10 MBit LAN >:)

We hebben al es mot gehad met de NOS, iemand had een brakke NIC en was met teletekst bezig. Blijft ze kaart hangen, DOS op de NOS-server, heeft 1,5 uur platgelegen :o

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
het blijft dus geheel ondoorzichtig. ik hou er niet van om de controle van mijn pc uit te geven aan iemand anders. wat nu als iemand met een sniffer aan de gang gaat en hetb protocol van UD kraakt. dan kan hij dus wel een willekeurige site kiezen en een "stress-test" geven. alleen maar omdat deze client het al inzich heeft. levens gevaarlijk.

ik vind dat er nog te weinig informatie is over dit alles en zit er echt mee. zeker nu UD al twee keer vergeten te vertellen is dat ze expodus gebruikt hebben (in beta dan). er staat daar letterlijk : oja er was een exodus test gisteren, sorry vergeten te zeggen.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 08:54 schreef jeroon het volgende:

Als Exodus van start gaat wordt dit gemeld! Je kan dan in je 'profile' aangeven of je wilt dat het op jouw computer draait of niet.
Dus als je het niet wilt zet je het gewoon uit.
Wat is dan nog het probleem :?

• jeroon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 20:59
Uit de UD newsletter:
EXODUS PROJECT TO START United Devices will start its first commercial project, Web performance testing, later this month. You can read all about the project on www.ud.com to find out more about it. The web performance project runs only occasionally, as a secondary task, while the Cancer Research Project continues to run. Please remember that UD maintains a member policy of full disclosure and full choice. Any Member can opt out of Web testing project at any time by deselecting this task on their device profile when this project begins. Of course, we'd like to encourage your participationcommercial projects pay our rent, and let us to continue our non-profit projects, such as the Cancer Research Project.
Als je niet mee wilt doen, zet je 'm gewoon uit, en doe je alleen het Cancer Research Project.

En ik denk dat UD toch ook wel rekening houdt met het feit dat ze gekraakt *zouden kunnen* worden, denk je niet?

http://www.donorofniet.nl/

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 09:21 schreef elefino het volgende:

[..]

Dus als je het niet wilt zet je het gewoon uit.
Wat is dan nog het probleem :?
Inderdaad, je kunt Exodus zelfs NU al af zetten in je profiles.
Je doet dan niet meer mee aan de prijzen etc. maarja, daar was iedereen buiten USA/GB toch al van uitgesloten.

rgmcomputers.nl Rank 87 en klimmende.
Pagina: 1