Google diensten op iPad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broner
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-12-2022
Dag allemaal,

Ik wil een tablet kopen met een 4:3 schermverhouding voornamelijk voor surfen, krantje lezen, pdfjes lezen en tijdens vergaderingen (3-5 keer per week) zaken noteren. Ik wil er dan ook een toetsenbordje bij kopen.

Ik twijfel tussen de Ipad mini Retina, de Nexus 9 en de Xiaomi Mi Pad. Het is belangrijk dat de diensten van Google uitstekend draaien op de tablet. Bij mijn werk wordt volledig geïntregreerd gewerkt met de diensten van Google (Gmail,Calender, Drive) en ik vroeg mij af of er obstakels zijn als ik op een Ipad gebruik wil maken van die diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Mail en Kalender van de iPad kunnen gewoon syncen met google. Adressenboek ook. Er is een app voor google drive. Wat ik niet zeker weet is hoe het gaat met bewerken van bijvoorbeeld .doc documenten en die dan weer opslaan in google drive. Daar is dan de google documenten app voor maar die heb ik nog nooit gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broner
Dank voor je reactie. Het is geen probleem om de apps te downloaden als die vervolgens perfect werken. Maar ik heb geen zin in allerlei workarounds om het maar te laten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwi159
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 18:45
Ik heb even gekeken voor je. Gebruik de diensten van Google niet op mijn iPad, maar speciaal even gedownload voor je om te testen. Al je bestanden die je in Google Drive hebt staan kan je bekijken op je iPad via de Google Drive App. Wil je een spreadsheet, document of presentatie openen/bewerken, dan opent de bijhorende app van Google (die apart te downloaden zijn). Bestand bewerken gaat moeiteloos en zie je gelijk in de Google Drive terug.

Lijstje met apps van Google in de App Store:

- Chrome
- Google Translate
- Gmail
- Google+
- Hangouts
- Google Drive
- Google Documenten
- Google Spreadsheets
- Google Presentaties

Overig (misschien relevant)
- Blogger
- Google Analytics
- Google Play Books
- Google Play Kiosk
- Google Play Movies & TV
- Ingress
- Google Nieuws en weer
- Google Beheerdersconsole
- Adwords Express
- YouTube
- YouTube Creator Studio
- Youtube Capture
- Google Maps
- Google Earth
- Google (zoekmachine app)
- Snapseed
- Chromecast
- Photowall for Chromecast

Google is ook aan het werk om een eigen kalender app uit te brengen voor iOS. Zie hier: nieuws: Google brengt nieuwe Calendar-app uit voor Android en later voor iPhone

Alle Google services werken prima op iOS. Als je voorkeur daarnaar uitgaat koop een iPad, je zal er geen spijt van hebben!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwi159 op 05-11-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broner
Bedankt voor de moeite! Het gaat me voornamelijk om de zakelijke toepassingen waarvan ik wil dat het supersoepel werkt. Google Play Music is overigens ook belangrijk, maar die staat ook in de app store. Ik denk dat ik de Ipad Mini Retina dan oppik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-09 20:45
Ik zit ongeveer met dezelfde vraag, maar dan voor vrijetijdsgebruik.
De Nexus 9 (als opvolger van mijn Nexus 10) stelt mij persoonlijk wat teleur, het blijkt een middelmatige tablet te zijn met een premium prijs. Zeker als je de 32gb wil, wat toch -voor mij- vandaag het minimum is.

Plots komt die Ipad Air (niet de 2) met zijn 449€ voor 32gb er wel erg interessant uitzien, dat had ik eigenlijk nooit verwacht. Ik hoef niet de allernieuwste processor omdat ik die mogelijkheden amper benut (gamen is bijzaak), dus die Nvidia soc of de nieuwe A8X hoeven niet.

Maar; ik ben 'verweven' met Google (altijd android / Nexus, nul iOS apparaten) en dus stel ik me de vraag of ik me nog voldoende thuis zal voelen op het iOS platform. Zijn de apps van Google voldoende geoptimaliseerd bijvoorbeeld? Ik heb bvb geen interesse in het cloudplatform (gebruik Dropbox).
Safari vind ik dan weer een vervelende browser en gebruik al lang Chrome, kan ik dat instellen als standaard?

Kortom, ik heb wel interesse in een Ipad Air, maar wil liefst zover mogelijk uit het 'web' van Apple blijven. Ervaringsdeskundigen?

@ TS: mijn vraag sluit aan bij die van jou, wou hiervoor geen apart topic starten. Sorry voor het 'inbreken'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 20:19
in principe werkt alles wel prima van Google op een iOS device. Maar er is 1 flink nadeel.
Google heeft nu al een lange tijd exchange ondersteuning voor gmail beëindigd, en apple heeft geen support voor IMAP idle in iOS. Dit leid er dus toe dat je gmail niet meer via push je email realtime laat binnenkomen. Je zit nu dus opgescheept met fetch elke 15 minuten.
Uiteraard kan je de gmail app downloaden, maar dat is een lapmiddel. MS, google en apple zijn allemaal een beetje kinderachtig bezig wat dit betreft, en wij gebruikers zijn nu slachtoffer met slechte gmail ondersteuning in de mail app.

Wat betreft de browser. Apple laat geen 3rd party browsers toe met een eigen render engine. Dus ook Chrome op IOS maakt gebruik van webkit, niet Google's eigen render engine. Verder kan je alleen via jailbreak tweaks de standaard browser veranderen.

[ Voor 17% gewijzigd door MenN op 12-11-2014 09:57 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
MenN schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:55:
in principe werkt alles wel prima van Google op een iOS device. Maar er is 1 flink nadeel.
Google heeft nu al een lange tijd exchange ondersteuning voor gmail beëindigd, en apple heeft geen support voor IMAP idle in iOS. Dit leid er dus toe dat je gmail niet meer via push je email realtime laat binnenkomen. Je zit nu dus opgescheept met fetch elke 15 minuten.
Uiteraard kan je de gmail app downloaden, maar dat is een lapmiddel. MS, google en apple zijn allemaal een beetje kinderachtig bezig wat dit betreft, en wij gebruikers zijn nu slachtoffer met slechte gmail ondersteuning in de mail app.

Wat betreft de browser. Apple laat geen 3rd party browsers toe met een eigen render engine. Dus ook Chrome op IOS maakt gebruik van webkit, niet Google's eigen render engine. Verder kan je alleen via jailbreak tweaks de standaard browser veranderen.
Sinds iOS8 mag Chrome wél gebruik maken van Apple's supersnelle render-engine, net als alle andere browsers overigens. Momenteel doet nog geen enkele browser dat, merkwaardig genoeg, want het performanceverschil is echt substantieel.

En voor wat die gmail app betreft, tja, als je die op een Android tablet goed genoeg vindt, dan zie ik niet waarom je hem op de iPad slechter zou vinden. En als je zo stevig in het Google ecosysteem verweven zit: binnen vrijwel alle Google apps op Android kun je wél aangeven dat je Chrome als standaard webbrowser wilt gebruiken.

Sowieso werken veel van de Google apps vaak beter, maar iig net zo goed op een iPad als ze op een Android tablet werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Luke_msx op 15-11-2014 18:37 ]

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 20:19
Luke_msx schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:34:
[...]

Sinds iOS8 mag Chrome wél gebruik maken van Apple's supersnelle render-engine, net als alle andere browsers overigens. Momenteel doet nog geen enkele browser dat, merkwaardig genoeg, want het performanceverschil is echt substantieel.

En voor wat die gmail app betreft, tja, als je die op een Android tablet goed genoeg vindt, dan zie ik niet waarom je hem op de iPad slechter zou vinden. En als je zo stevig in het Google ecosysteem verweven zit: binnen vrijwel alle Google apps op Android kun je wél aangeven dat je Chrome als standaard webbrowser wilt gebruiken.

Sowieso werken veel van de Google apps vaak beter, maar iig net zo goed op een iPad als ze op een Android tablet werken.
ff goed lezen volgende keer ;) Ik zeg juist dat alle 3rd party browsers dus gebruik moeten maken van de render enige van Apple. Google kan dus niet Blink gebruiken, en firefox mag Gecko niet gebruiken.

Het echte verschil tussen de browsers is dus puur UI en secundaire functies.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 21:28

WTM

Mailbox app (van Dropbox) is voor Google mail prima aanvulling
Pagina: 1