Toon posts:

Hulp gezocht aanschap video kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zal eerlijk zijn, alhoewel ik erg graag een spelletje mag doen op de computer weet ik absoluut niets van computers. Met het oog op de aankomende spellen die ik graag op hoog detail wil spelen (the witcher 3, Assasins creed Unity, etc) moet ik een upgrade hebben voor mijn video kaart. Die is op het moment 1 gig VRAM.
Er is mij verteld dat ik met 4gig VRAM wel een tijd mee vooruitkan. Maar er zijn zoveel kaarten beschikbaar, welke is nou het best geschikt voor een leek als mij met een prijsklasse tussen de 300 en 350 euro.

Ik hoop op wat reacties,
Bij voorbaat dank :)

Update: additionele systeeminformatie
Sorry, dit had ik inderdaad eerder moeten melden. Ik wist niet echt waar ik alles kon vinden dus heb PC wizard 2008 gedownload en heb het volgende gevonden:

MIjn beeldschermresolutie is 1400x900
Moederbord: Gigabyte P67A-D3-B3
Processor: Intel P6 @ 3093MHZ
RAM: 8192 mb
Besturingssysteem: ACPI x64-based PC
Voeding: 500W

Update II:
Bedankt voor de reacties en bij deze nog een update met verder informatie :)

Wat mijn samenstelling betreft, een vriend van mij heeft toen der tijd een custom PC voor me in elkaar gezet.
Behuizing: Coolermaster (voor de rest kan ik geen serienummer vinden ofzo)
Afmetingen voor videokaart: Max: 28 cm lengte, 16 cm breedte en hoogte maakt niet echt uit.
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2400 CPU @ 3.10Ghz
Voeding: OCZ Technology, 500W switching power supply, Model: OCZ500MXSP (Meer interessants staat er niet imo) :P

Mocht je nog iets anders willen weten ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2014 18:40 . Reden: Update ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik zou voor een GT640 gaan met 4gb geheugen! :+

Vraag even een modje of hij het topic naar componenten aankoop advies wil plaatsen via de report knop.
Plaats ondertussen de antwoorden op deze vragen in je topic post:
  • Op welke resolutie wil je de spellen spelen.
  • Wat zijn de specificaties van je systeem (voeding, cpu, moederbord, ram)
Als je zelf nog geen benchmarks hebt opgezocht doe dit dan, pak 2 kaarten van de prijsklasse die jij wilt en gebruik bijv. de Anandtech GPU bench.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-02 15:23
Met een budget van 350 euro zou ik toch echt de gtx970 aanraden. Maar een en ander hangt inderdaad af van de rest van de setup.

mixing a drink and music

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit valt niet te beantwoorden. VRAM betekend een hoop, maar een kaart moet de processingpower hebben om het ook te verwerken. Hoewel het een steeds kleinere component is (immers, textures bufferen en derivaatproducten cachen heeft weinig te maken met resolutie-gebruik van vram), is het dus wel van belang om te weten op welke resolutie je gamed.

En tsja, dan heb je de eeuwenoude vergelijking weer van de Opel Astra met een spoiler en ladingen PET-plastic overal aan hangen en een joekel van een uitlaat, het blijft een Opel Astra. Jij voelt je heel wat maar men lacht je uit, want, immers, astra. Amper vermogen. Vertel dus dan ook maar eens hoeveel RAM je hebt, wat voor CPU je hebt, en wat voor besturingssysteem je draait.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Move CAA.

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:29
Voor een budget van 300-350 euro is denk ik de gtx970 de beste optie.

Maar als ik naar je beeldscherm kijk is dat enorm overkill, je kan ook voor een iets simpeler kaartje gaan (een 280x bijv) en behoorlijk wat geld in je zak houden.

Weet niet of je van plan was je beeldscherm binnenkort te upgraden?

(om je precieze processor te zien kan je doen: Windows toets - E, dan in het lege gedeelte met je rechter muisknop klikken en dan eigenschappen, daar zie je wat voor processor je hebt).

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
Wanneer we idd wat meer info krijgen over welke P6 CPU we het nu hebben dan kunnen we beter advies geven over een aan te schaffen videokaart. Verder kun je voor 350 euro een leuke GPU kopen en een mooie monitor met een 1920x1080 resolutie.

Verder is het ook wel handig om te vermelden welke voeding er in je systeem zit. Hiervoor kun je hem aan de zijkant open maken (PC wel eerst uitzetten natuurlijk :) ) en de sticker lezen die op de voeding geplakt zit. Of heb je nog ergens een factuur met een beschrijving van de PC?

Als je er niet uitkomt kun je ook een fototje met je phone maken en dat hier posten.

Is het een kant en klaar systeem? Bv. (hoop van niet) medion of zo? Wat voor een behuizing heb je?
Dit ivm met de eventuele lengte van de videokaart.

[ Voor 9% gewijzigd door Baloes op 06-11-2014 11:12 ]

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:18

aap

Intel P6? Volgens wikipedia is dat de Pentium II en III familie. Maar het Gigabyte moederbord dat je hebt heeft een 1155 socket. Processor zal dan toch hopelijk wel een Core i-series zijn.

Misschien moet je iets nieuwers gebruiken dan PC Wizard 2008, want je hardware lijkt nieuwer dan dat tooltje...
Pagina: 1